חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

הקייץ נגמר / איציק הליצן

 

בעוד כ שבועיים תסתיים החופשה והחופש הגדול יגיע לסיומו. בינתיים אני רוצה לדבר אתכם הפעם על סכנה ממש גדולה אצל ילדים שיצא לי לפגוש כמה פעמים השבוע. מדובר בילדים שעומדים בצמתים ליד רמזורים ומנסים למכור לנהגים שעומדים ברמזור

 

דברים מהלב:  שלום ילדים בעוד כ שבועיים תסתיים החופשה והחופש הגדול יגיע לסיומו. בינתיים אני רוצה לדבר אתכם הפעם על סכנה ממש גדולה אצל ילדים שיצא לי לפגוש כמה פעמים השבוע. מדובר בילדים שעומדים בצמתים ליד רמזורים ומנסים למכור לנהגים שעומדים ברמזור .

מים קרים או קרטיבים או מציעים להם לנקות את שמשת המכונית וזה קורה בדיוק בזמן הקצר שהאוטו עומד ברמזור. יש כאן סכנת חיים גדולה .לא תמיד הנהגים שמים לב כי הם לא מצפים שילד יקפוץ להם לכביש ברמזור . כי לפעמים הנהג עסוק , והוא לא שם לב ופתאום ילד יוצא לו משום מקום ,אותו נהג יכול מהבהלה לעשות תאונה . מקומם של הילדים בשום פנים ואופן לא על הכביש או ליד הרמזורים .הכביש והרמזור לא מגרש משחקים ולא קניון לקנות ולמכור דברים לנהגים ועוד בימים חמים אלה.

אני באופן עקרוני לא מתייחס לאף אחד שמגיע לחלון המכונית שלי בצמתים. השבוע גם יצא לי לפגוש ילדה . שטיפסה על השיש בבית במטבח והחליקה נפלה על הראש ונפצעה קשה. זה מסוג הדברים שאני מתפלל כל יום שהחופש יגמר כבר כי יש ילדים שיושבים בבית ועושים שטויות בלי לחשוב קודם על מה שיכול לקרות. באותו הרגע שילד נפצע מתאונה שהייתה יכולה להימנע .כי תאונה כזו משפיעה מיד על משפחה שלמה. אם היה שיקול דעת של הילדים וההורים, עם שיחה, והכנה, על הסכנות שיש בבית ובחוץ, בתקופת החופש.

אני קורא לכם בכל לשון של בקש/ה גם ככה מאוד חם והלחות נוראית ,בואו נסיים את החופש הגדול בשלום . ואני מציע שאת הזמן הנותר שיש לכם תעבירו בהכנות לבית הספר וגן הילדים ותתרכזו בהכנת הילקוטים הספרים והמחברות ,תבקרו חברים תיהנו עם ההורים ,ותחשבו ביחד איך אפשר לסיים את הקיץ בצורה הטובה ביותר כל אחד במסגרת האפשרויות שלו... יש הרבה מופעים ופעילויות בחינם בהרבה מקומות . כל האינפורמציה נמצאת באינטרנט עוד שבועיים זה לא הרבה זמן.. בואו נעבור אותם בשלום.

פינת המכתבים :

שאלה : לאיציק הליצן שלום קוראים לי שגיא ואני בן 12 ויצא לי לקרוא, ולראות עליך איציק הליצן, בפייסבוק וביוטיוב סרטונים וכתבות מרגשות מאוד. ואני רוצה להיות ליצן כמוך שמשמח ילדים. הסרטון עם הילד יהונתן ממש נגע בליבי ואני חייב גם לעשות משהו. אתה מודל לחיקוי עבורי ובבקשה אולי תיקח אותי אתך גם להתנדב. כי גם אני רוצה כבר מעכשיו. תענה לי דחוף בבקשה ואולי זה יהיה אפשרי כבר בתקופת החופש. מחכה לתשובה ....

תשובה : לשגיא החמוד מאוד ריגשת אותי במכתב שלך .ואני שמח שיש לך את הרגישות והרצון העז לתת מעצמך ולעזור לאחר. אבל לצערי אתה עדיין קטן ובית חולים זה לא בדיוק המקום שלך להיות . אפילו אם יש לך את הרצון הכל כך גדול לתת. אני מציע לך לחפש ולבדוק בסביבה הקרובה שלך ואני בטוח שתמצא שם מישהו שזקוק לעזרה .כמו חבר שכנים הורים ובכלל. תמשיך כך בחשיבה על נתינה לחברה .ואני בטוח שזה ייתן לך הרבה מאוד לחיים. תודה לך על המכתב המרגש ואני אשמור אותו בארכיון שלי..

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על משפחת יהושוע מפתח תקווה שיצאו לחופשה משפחתית בצפון ,ולקחו איתם ילדה של שכנים שלהם שהאבא עבר תאונה לאחרונה ואותה ילדה נמצאת אצלם הרבה בחופש הגדול . הם אימצו אותה כדי שתרגיש ותיהנה גם מהחופש . שתאונת דרכים שבשה את חיי המשפחה . תמיד אני אומר יש אנשים טובים ורגישים במדינה שלנו וכל סיפור כזה מרגש אותי מחדש .ואני משתף אתכם גם.

ההמלצה השבועית :

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש ’סַבָּאמֶן וְתַעֲלוּמַת הַכַּרְבֹּלֶת הַגְּנוּבָה’ מאת שמואליק לוי ,בהוצאת "אופיר ביכורים" הוּא סֵפֶר רִאשׁוֹן בְּסִדְרַת הַיַּעַר הַקָּסוּם, שֶׁגִּבּוֹרָהּ הוּא סַבָּא כֹּל יָכוֹל.

"סבאמן", הוא גיבור-העל של איתמר, מיכאל ואלכס, המצוייד בכוחות מיוחדים, בעוז ובתושייה שמאפשרת לו למצוא פתרונות לכל בעיה. סבאמן נקרא  לעזרתם של בעלי החיים הדרים בספארי ברמת גן אשר בלילה הופך להיות ליער קסום.  ליער הקסום איש אינו מגיע למעט סבאמן שדואג לחיות היער ומציל אותם מכל צרה. סבאמן מחזיר לתרנגולת את הכרבולת ומסייע לתפוס את הגנב המחוצף. תוך כדי הקריאה, הקוראים מבינים כי דמותו של סבאמן הוא אינו אחר מאשר סבם של הילדים בסיפור,  או אולי זה הנטוע בדמיונם – הנרתם לפתרון הבעיה, כאמור, ומצליח במשימתו לגאוות נכדיו. ממומלץ בחום.

הבדיחה השבועית :

המורה: תלמידים. עכשיו נשמע על העבודה של ההורים שלכם!

התלמיד: אבא שלי אמר שהוא למד מהעבודה שעדיף לתת מאשר לקבל.

המורה: כל הכבוד! במה הוא עובד?

 התלמיד: הוא מתאגרף.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים