חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

לא משאירים קירות רטובים בחורף, או בכלל

 

את הבית שלכם אתם רוצים מתפקד ופונקציונאלי, וכזה המשרת אתכם על הצד הטוב ביותר כ-365 ימים בשנה. לא אחת, גם הבית שלכם מאותת שקצת קשה לו וגם הוא זקוק לטיפולים מקיפים ולתחזוק מעמיק.

 

את הבית שלכם אתם רוצים מתפקד ופונקציונאלי, וכזה המשרת אתכם על הצד הטוב ביותר כ-365 ימים בשנה. לא אחת, גם הבית שלכם מאותת שקצת קשה לו וגם הוא זקוק לטיפולים מקיפים ולתחזוק מעמיק. אחד הכשלים הפחות נעימים שיכולים להופיע בביתכם הוא רטיבות בקירות שלכם. לשמחתכם, במרבית הפעמים ניתן למנוע את הרטיבויות הלא נעימות וכך גם לחסוך מעצמכם מראש את הטיפול ברטיבות. מה יוצא לכם מזה? חיסכון כספי, חיסכון בזמן ובעיקר מניעה של המון תסכול ואי נוחות.

 

איך קורה שחודרים מים אל קירות וכותלי הבית שלכם?

אחת השאלות החשובות ביותר, עוד לפני שנותנים קשת של פתרונות לבעיית הרטיבות, היא איך בכלל נוצרת רטיבות ואיך חודרים מים אל כותלי הבית והקירות? מידע זה חשוב על מנת לבצע טיפולי מנע עוד לפני שאתם מגיעים למצב של רטיבות ואי נוחות בבית שלכם. ראשית, אפשר לזהות נזילות מים שמגיעות מהצנרת וממערכת הביוב. כמו כן, בעונת החורף לא מעטים הבתים שסובלים מגשמים שחודרים דרך גג הבית, מהמרפסות והמחלונות וכך נוצרת רטיבות.

 

רטיבות שכיחה ונוספת היא זו המתרחשת בחדר האמבטיה ובחדרי השירותים. מעברי המים מחדרים אלו מתרחש ברוב הפעמים בעקבות כשלים וליקויים המצויים במערכות האיטום. והסיבה האחרונה היא כשל מערכתי גדול יותר המתרחש במבנה ומקורו בשכבות האיטום במבנים.

 

והנזקים? שלא תדעו מרטיבות

אז מעבר לאי הנוחות שברורה לכולם, הרי שהרטיבות מביאה איתה עוד נזקים, כך שתעדיפו תמיד שהיא תישאר מחוץ לבית שלכם. ראשית, לא ניתן להתעלם מהפאן החזותי שנפגם משמעותית. רטיבות בקיר גורמת לקילופים ולאחר הזנחה ממושכת גם לעובש על הקיר. מעבר לפגיעה החזותית, הרי שאם תרצו להעמיד את הנכס שלכם למכירה, ערכו יכול לרדת משמעותית.

 

כמו כן, רטיבות מעלה ריח מחניק מאוד, שקשה מאד להתעלם ממנו וקשה עוד יותר לסלקו. הדבר האחרון שתרצו הוא ריח שכזה בחלל הבית שלכם, שאמור להיות ארבע הקירות המגנים והחמימים שלכם. אם לא די בכך, הרי שהעובש מעכיר את האוויר, וכך האוויר שאתם נושמים, בעיקר עבור נשים בהריון וחולי אסתמה, הופך למסוכן מאד.

 

איך ממזערים את הסיכוי לרטיבות בקירות הבית?

מה תוכלו לעשות כדי למזער את הסיכוי לרטיבות בקירות הבית שלכם? הקפידו על שימוש הגון ונכון בחללים בהם יש תנועה רבה של מים, כמו חדר השירותים והאמבטיה. דבר חשוב נוסף, בבתים פרטיים – בצעו אטימה של הגגות טרם עונת החורף. בנוסף, דאגו לאוורר את הבית שלכם חדשות לבקרים. כמו כן, אם אתם מזהים סימפטומים ראשונים של רטיבות, אל תדחו, אלא טפלו!

 

המאמר מוגש מטעם חברה מקצועית לטיפול ברטיבויות "סניטיישן טכנולגיות".

 

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים