חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

איך לצלוח את הקשיים הראשוניים של הקמת עסק

 

להיות בעל עסק בישראל, יכול להיות מאתגר: מצד אחד, אתה הבוס של עצמך, עובד במה שאתה רוצה לעבוד, נהנה מפוטנציאל הכנסות גבוה. ומצד שני, יש קשיים והתמודדויות לאורך התהליך. אם כן, כיצד ניתן לצלוח את הקשיים בהקמת העסק? התשובות בפנים...

 

לפתוח עסק ולהיות עצמאי, יכול להיות דבר נהדר. אתה המנכ"ל של עצמך, בלי שום בוס שאומר לך מה לעשות. אתה קובע לעצמך את המסגרת, ונהנה מכל מה שהעצמאות מציעה: פוטנציאל ההכנסות רחב יותר ממשכורת קבועה, לוח הזמנים גמיש, אין תלות באחרים, ואם העסק יציב ומפותח די, גם ניתן לזכות בסיפוק ובביטחון תעסוקתי. אפשר לומר שמדובר בחלום האולטימטיבי של כל אדם בעל מעוף, אשר מעוניין להרוויח יותר ולהיות בעל שליטה בחייו. יחד עם החלום הגדול, ההזדמנויות גדלות, התעוזה פורצת, ולחיים נכנסים דברים חדשים.

אבל אם נודה על האמת, ונסתכל על הדברים בצורה קצת יותר ריאלית, להיות בעל עסק, קטן או בינוני, זה לא דבר כזה פשוט. בפני בעל העסק, עומדים אתגרים לא פשוטים. המצב הכלכלי מהווה את נקודת הסיכון הראשונה שיש לקחת, ולא תמיד הוא מאפשר התרחבות וצמיחה של העסק בהמשך. האירועים הביטחוניים מעיבים וקשיים גיאופוליטיים נושפים לא פעם בעורף ומקשים על בעל העסק מלהתקדם. וזה, עוד מבלי להכניס בחשבון את כל ההליכים הבירוקרטיים מול הרשויות, מס הכנסה וביטוח לאומי, שמצריכים התנהלות נכונה, ידע מקצועי מתעדכן והרבה מאוד השקעה, על מנת לצלוח אותם באופן המיטבי.

תמצית בסיס התפתחותו של עסק

כאשר אנו מתייחסים לניהול עסק, אנו מדברים על שני גורמים עיקריים אשר מהווים את תמצית הבסיס של התפתחותו. ראשית, ניהול מקצועי ועסקי נכון, אשר מצריך ידע עסקי ויכולות שיווק ומכירה, ושנית, ניהול תזרים הכסף, והיכולת לגייס אשראי לפיתוח העסק לפעילותו השוטפת. שני גורמים אלו, מכריעים את גורלו של העסק, לצמיחה או לנפילה עסקית.

הסיכון הראשוני : גיוס כסף ואשראי

אין זה סוד שעסקים קטנים מתקשים לגייס אשראי. הסיבה העיקרית היא שרוב הגופים הפיננסיים, דורשים ביטחונות עבור ההלוואות שהם נותנים, מה שאומר, שעסקים שנמצאים בהקמה, או עסקים קטנים, שאינם מגיעים עם הון עצמי ראשוני, ושהמחזור העסקי שלהם מוגבל, בעלי סיכויים נמוכים לקבל אשראי. 

אז איך בכל זאת ניתן לצלוח את הקשיים הראשוניים של הקמת העסק, ולהגשים את החלום הגדול?

לשכת המסחר ירושלים, ארגון הגג של בעלי עסקים בירושלים והסביבה, אשר מציעה קשת רחבה של שירותים לבעלי עסקים,  בשיתוף מט"י ירושלים, מעמידה לחברים בקהילה העסקית, את ה"מרכז למימון עסקי", אשר פועל ללא מטרת רווח. נשיא לשכת המסחר,מר דרור אטרי. מציין שמטרתו העיקרית של המרכז, היא לתת הכוונה וייעוץ לעסקים הקטנים והבינוניים, בנוגע לאפשרויות האשראי המתאימות להם, וכן, להעמיד שירותי סיוע בגיוס הלוואות ייחודיות לעסקים, ממגוון רחב של קרנות מימון. ביניהם קרנות מימון ממשלתיות, בנקאיות, ציבוריות ופילנטרופיות.

במרכז למימון עסקי, בלשכת המסחר ירושלים, ילווה אתכם כלכלן שייסע בידכם ליישם את הגשמת גיוס הממון ויבדוק את הזכאות הראשונית ללא עלות!

השירותים הנוספים שתוכלו לקבל: 

  • ליווי במסלול הלוואות ייחודי באמצעות קרנות שונות
  • כתיבת תכנית עסקית למשקיע
  • תכנית עסקית לפיתוח
  • בדיקת כדאיות השקעה
  • הערכת שווי לעסק/ חברה עבור מכירה/ רכישה על ידי צד ג’

ועוד ועוד ועוד....

אם לא לוקחים סיכון, אין סיכוי

החיים הם אוסף של סיכונים. בכל רגע אנחנו נדרשים לבחור ולהחליט. כל צעד שנחליט לעשות, ישפיע במישרין ובעקיפין על ההתפתחות האישית, המקצועית והעסקית גם יחד. ניתן לגייס את הכסף הדרוש, ניתן לצמוח, ולהגיע לרווחה כלכלית. ניתן להגשים את החלום הגדול (ולהשאיר עוד מקום לחלומות נוספים..) אם פועלים באופן מדויק, אם נעזרים בכלים הנכונים, אבל אולי ובעיקר,  אם מכוונים להצלחה. 

לפרטים נוספים אודות המרכז למימון עסקי לחצו כאן:

http://www.jerccom.co.il/%D7%94%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96-%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%9F-%D7%A2%D7%A1%D7%A7%D7%99/

 

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים