חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

יינות כשרים ומשובחים כחול לבן - גם מסביבת מודיעין

 

כבר לפני אלפי שנים אמרו חכמינו כי ”יין ישמח לבב אנוש”, וגם כיום מדובר באחד המשקאות האלכוהוליים הפופולאריים ביותר בעולם, וגם בארץ. 

 

כבר לפני אלפי שנים אמרו חכמינו כי "יין ישמח לבב אנוש", וגם כיום מדובר באחד המשקאות האלכוהוליים הפופולאריים ביותר בעולם, וגם בארץ. לישראל ישנה סיבה רבה לגאווה בכל הנוגע לעולם היין, ואפילו לתושבי מודיעין שלנו יש לא מעט סיבות לעניין וגאווה בהקשר זה – ניתן למצוא בחבל מודיעין כמה יקבים משובחים, אשר מציעים מגוון רחב של יינות מקומיים שלא היו מביישים גם את מחוז היינות הוותיק והנחשב ביותר בצרפת.

 יין כשר בעל ייחודיות ארץ ישראלית

את חלק גדול מהיינות המיוצרים בארץ, בין אם מדובר ביקב בגולן, באזור בנימינה, בדרום או בחבל מודיעין, מייחדת העובדה כי מדובר ביינות כשרים – ביקבים אלו קיימת השגחת כשרות על תהליך הייצור כולו, החל מגידול הגפנים בכרם ועד להפקת המיץ מהענבים, תהליכי התסיסה השונים, הכנסת היין לבקבוקים ויישונם בחביות עץ.

מומחי יין וחובבי טעימות מושבעים ישימו וודאי לב להבדל בין היינות הישראלים המקומיים לבין יינות המיובאים מחו"ל. בכל מקום בעולם בו מגדלים ענבים ומפיקים מהם יין, התוצר המתקבל מכיל בתוכו את הטעמים, הניחוחות והארומה המקומית, זו המושפעת ממזג האוויר הייחודי לאותה מדינה ואותו חבל ארץ, כמות הלחות באוויר, סוג הציוד וחביות העץ עימם עובדים באותה מדינה וכו’. כך גם במקרה של יינות ארץ ישראלים "מקוריים" – האקלים הישראלי הים תיכוני וסוג הצמחייה וזני הזיתים הגדלים כאן ייחודיים לאזור ומעניקים ליינות המיוצרים כאן את הניחוח והטעם הייחודי להם כאמור. תהליך הכשרות מוסיף גם הוא למשוואה, כאשר המגבלות השונות ותהליך הייצור המסוים שמכתיב תהליך השמירה על הכשרות מוסיפים גם הם משהו לטעם היין, כמו גם ברובד בפסיכולוגי הפועל על מי ששותה את אותו יין.

מבחינות רבות, אם כן, מדובר ביין ארץ ישראלי ייחודי, שלא ניתן להשיג יין זהה לו באף מקום בעולם...

 יקבים ביתיים או חובבניים לצד יקבי ענק מסחריים – ענף היין הישראלי

הן בחבל מודיעין והן בשאר אזורי הארץ ניתן למצוא מגוון רחב יחסית של סוגי יקבים שונים. כמעט בכל אזור בארץ ניתן למצוא חובבי יין מושבעים אשר עושים ניסיונות נועזים להכין יין בביתם, ביקב ביתי קטן מסוג זה או אחר. רובם רוכשים את הענבים מחקלאים או יקבים אחרים אשר מגדלים בעצמם, ומכינים עם הענבים הללו יינות ביתיים בעלי טעם ייחודי מובהק. יקבים אלו, כמו גם יקבים אקסקלוסיביים מעט גדולים יותר, מכונים לעיתים "יקבי בוטיק", כלומר – יקבים קטנים בעלי תוצרת איכותית יחסית.

לצד היקבים הביתיים הללו ניתן למצוא יקבים בסדרי גודל אחרים, וגדולים יותר, בכל רחבי ישראל. היקבים של רמת הגולן, יקבי בנימינה וגם כמה יקבים גדולים בחבל מודיעין מייצרים מספר זוגים שונים של יין כשר בכמויות גדולות יחסית, וחלקם אף מייצאים את התוצרת לחו"ל.

 לסיכום, ענף היין הישראלי פורח ומשגשג כבר שנים. גם בסביבת מודיעין וגם במרבית חבלי הארץ האחרים ניתן למצוא מגוון יינות כשרים, מקומיים ומשובחים, כאלו המכילים טעם ארץ ישראלי ייחודי.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים