חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת השבוע - ”תולדות”

 

מסתבר שגם לאברהם ושרה  וליצחק ורבקה היו קשיים בהבאת ילדים לעולם  ובכל זאת התפללו,ולא ויתרו על המשפחה.

 

באחד הערוצים ראינו השבוע איך ארצות אירופה מתמעטות מלידת ילדים והאוכלוסייה מזדקנת ללא סיכוי להמשך השושלת המשפחתית  כי  הצעירים  והצעירות דוחים את  הגדלת המשפחה.

מסתבר שגם לאברהם ושרה  וליצחק ורבקה היו קשיים בהבאת ילדים לעולם  ובכל זאת התפללו,ולא ויתרו על המשפחה.

שאלות רבות אפשר וצריך לשאול אחרי שנקרא את פרשת השבוע." פרשת תולדות"  כבר בתחילתה, מבינים אנו שהזוג יצחק ורבקה המתינו עשרים שנה עד ללדתם של התאומים, בזמן ההיריון מרגישה רבקה  קושי: "ויתרוצצו הבנים בקרבה"! והיא שואלת אתת עצמה:"אם כן למה זה אנוכי"? מה הכוונה? לאחר  בדיקה ב"אולטרא סאונד" האלוקי נאמר לה: "שני גויים בבטנך ושני לאומים ממעיך ייפרדו,, ורב יעבוד צעיר". האם ההסבר יכול להרגיע את האימא הדואגת?

מיד בלידה מבחינים בתופעה מעניינת  :הבן  השני :"אוחז בעקב אחיו" ולכן נקרא יעקב. התאומים היו לגמרי לא זהים , לא במראה החיצוני ולא בתכונות האחרות. ואומנם רק בגיל

שלוש עשרה שנים נפרדו דרכיהם והובחנו שני טיפוסים שונים אחד" איש צייד איש שדה" והשני "איש תם יושב אוהלים". רבקה אוהבת את יעקב ואילו יצחק מראה אהבה יתירה לעשיו. מדוע?

יעקב מנצל רגע של חולשה מצד עשיו  וקונה  ממנו את הבכורה. למה הוא היה צריך את זה?

לעת זקנתו,כשהוא סובל מעיוורון מבקש יצחק מבנו הגדול להכין לו  ארוחה טעימה על מנת שיברך אותו לפני מותו. רבקה מארגנת ליצחק ארוחה זריזה ומשכנעת את יעקב להגישה לאביו העיוור ולהעמיד פנים שהוא עשיו.וכך להשיג את ברכת האב. האם זה הוגן? האם חשבו רבקה ויעקב שמעשה הרמאות לא יתגלה? בסופו של דבר גם עשיו מתברך על ידי אביו . חוסר התפקוד של המשפחה  גרם שכל אחד משך לכיוון אחר והדבר מאלץ את יעקב לעזוב את הבית מחשש לנקמה מצד אחיו הכועס .השאלה שאין עליה תשובה, האם כל השנאה בין האחים הם תוצאה של   התנהגות לא טובה של כולם או שכך זה אמור היה להיות בלי קשר למעשיהם.

האם אנו קובעים ומחליטים או הדברים קורים מאליהם . אשמח לקבל תשובות.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים