חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

פרשת שמות תשע”ח

 

בפרק הראשון מתואר עם ישראל הסובל  תחת עולו של מלך מצרים אשר גוזר: ”כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו” אבל נתקל במיילדות עבריות אמיצות אשר שם האחת שפרה ושם השנייה פועה המסרבות לשתף פעולה  עם המלך הראשון המתכנן רצח עם. על מעשה זה הקב”ה מעניק להן שכר.

 

בפרק הראשון מתואר עם ישראל הסובל  תחת עולו של מלך מצרים אשר גוזר: "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו" אבל נתקל במיילדות עבריות אמיצות אשר שם האחת שפרה ושם השנייה פועה המסרבות לשתף פעולה  עם המלך הראשון המתכנן רצח עם. על מעשה זה הקב"ה מעניק להן שכר.

בפרק השני מתוארת לידתו של מושיען של ישראל בזכותן של שלוש נשים אמיצות . האימא –יוכבד בת לוי- מצפינה את בנה  שלושה חודשים ולא מוסרת אותו לשלטונות כנדרש.  אחותו מרים המעודדת על פי המדרש  את אביה ואימה להביא בן לעולם ולאחר מכן משגיחה עליו כאשר הוא נמצא בתיבה על היאור.  גם מסייעת לבת פרעה למצוא  לו מניקת.והדמות הנוספת היא הבת של פרעה הנקראת בתי-ה אשר מאמצת את התינוק ומגדלת אותו בבית פרעה בניגוד מוחלט לרצון אביה. וללא ספק יכולה להיחשב כחסידת אומות העולם הראשונה. בהמשך , אנו נפגשות עם שבע בנותיו של יתרו הרועות את צאן אביהן ואחת מהן- ציפורה-נישאת למשה.

עוד לפני שהוא מתגלה כמנהיג , ומגיעה אתו למצרים לעזור לו בשליחותו להוציא את עמו מתחת סבלות מצרים. בדרך במלון , מספיקה למול את בנה התינוק וכך מצילה אותו ואת משה.

גם במסר של הקב"ה לקראת הגאולה הוא מבטיח:  ושאלה אישה משכנתה ומגרת ביתה כלי כסף וכלי זהב ושמלות ושמתם על בניכם ועל בנותיכם.."

בכולן מוצאים אנו מסירות נפש ורצון לעזור לזולת ולכן צדקו חז"ל שאמרו:

" שבזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ממצרים".  

המאמר השבועי מוקדש לנשים היקרות לי: לאימי המסורה ע"ה שבשבוע הבא יום פטירתה. ולאשתי היקרה  לכבוד יום נישואינו .

 חיים דברת-מודיעין.

 

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים