חיפוש
 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

כשר זו לא מילה גסה / האיש שבא לסעוד

 

ביקור קסום בירושלים שכולו על טהרת האוכל גילה לנו שירושלים זה לא רק מחנה יהודה, ודווקא 2 המסעדות הכשרות התגלו כהצלחה קולינרית שעינגה אותנו לא פחות מאף מסעדה בתל אביב.

 

מסעדת אנה האיטלקית היא יותר מעוד מסעדה עם אוכל איטלקי, היא ממוקמת בלוקיישן קסום - היא מעסיקה נערים ונערות בסיכון והיא גם אוכל מופלא, אוויר הרים ולא מעט יין.
הקירות המעוגלים הלבנים מקבלים את פנינו בחמימות ואהבה שמהווים ניגוד לקרירות של הערב הירושלמי, הריח שמגיע אל האף הוא ערבוב של בצק אפוי ועשבי תיבול עם המון שמן זית והקיבה מתחילה לגעוש.

אנה היא מסעדה חלבית ועדיין השפע שהיא מציעה בתפריט גורם לך בשניה הראשונה לרצות להזמין את כל התפריט. אל השולחן מגיעים גריסיני ביתיים קריספים כמו פוקצ׳ות דקיקות לצד יוגורט יווני סמיך, פסטו וחריף ( 12 שקלים), צלחת של רבעי שומר צלויים עטופים בחמאת פרמז’ן מענגת, קערה עם פלפלים קלויים אדומים אש, כשמעל פוזרו חתיכות בוהקות של גבינת צאן מלוחה ואת הכל עטפו  אורגנו,שמן צ’ילי ובצל ירוק ( 42 שקלים), השילוב של מתיקות הפלפלים וחריפות הצ׳ילי מול קרירות הגבינה היממו אותי לרגע- כמה פשוט ככה טעים. ותכלס זו אנה בעיני, המנות מופלאות, הטעמים מדויקים אבל ההכנה פשוטה, בלי יומרנות וקישוטים מיותרים- נטו חומרי גלם טובים על הצלחת.

את אותה תחושה קיבלנו גם בקרודו מוסר ים- נתחים נאים של דג טרי משוח בשמן זית, זרעי עגבנייה, צ’ילי ואורגנו טרי ברמה כזו שעדיין הדג מקבל מקום של כבוד בכל ביס  (58 שקלים). בעיקריות הרגשנו את זה יותר, לקחנו מנה שהייתה פשוט גן עדן בכל ביס: ״בורו די לימון״ (76 שקלים) , פסטה ברוטב חמאת לימון עם נתחי בס צלויים- תקשיבו לי ותקשיבו לי טוב, לא קל לייצר חמאת לימון טובה, ארומתית וסמיכה ופה תקבלו אותה מושלמת ועשירה עם פפרדלה טריה ונתחים עסיסיים של דג צלוי- מנה מושלמת שתמצאו עצמכם מנגבים את הרוטב שלה עד הטיפה האחרונה.

אם אתם חובבי איטליה הקלאסית לכו על ה"קאצ’יו א פפה"  לינגוויני עם ערימה של גבינת גרנה פדנה, והמון פלפל שחור ( 72 שקלים) או "אראביאטה" עם עגבניות חריפות והרבה בזיליקום ( 62 שקלים) או הפילה בורי עם הריזוטו הלימוני וקרם סלק ( 88 שקלים). פשוט טעים.  אין לי מספיק מקום לתאר את שאר המנות המעולות של אנה ואת הבראנץ שאכלנו יום אחרי אבל בהחלט אתם חייבים לעצמכם לקנח בפאי לימון המדהים. כך או כך- אנה היא ביקור חובה בכל  עליה שלכם לעיר הקודש

מסעדת אנה, מוזיאון טיכו, ירושלים

 

הרוויס - מעשנה כשרה

שף הרווי סנדלר הקנדי הפעיל את מסעדת השף הכשרה גבריאל במטבח צרפתי עד שלפני כמה חודשים הוא החליט להפוך אותה למסעדת מעושנים בשם ’הרווי’ס’ ֿבסגנון אמריקאי עם מעשנה המוזנת בעצים מיוחדים, שמעניקים טעם עדין ומעושן לבשרים.
המפתיע הוא שדווקא הרוויס, שמוגדרים ככשרים למהדרין הצליחו לשבור את מיתוס הבשר הכשר הגרוע ומצליחים לייצר נתחים טעימים במיוחד ולתת חוויה אמריקאית קרניבורית לכל חובב בשר באשר הוא. ואיך? בעזרת בישול ארוך של נתחי הבשר, בטמפרטורה מאוד נמוכה וטרי מדי יום, שילוב של טעמי מקסיקו קלאסיים, תפריט אמריקאי מושחת והרבה פחמימות יחד עם שישה ברזים של בירה מהחבית וקוקטיילים מגניבים.
אז מה אוכלים? טקסס ברביקיו נאצ’וס עם חלפיניו,תבשיל שעועית, בשר מעושן, גוואקמולי וסלסה //קוביות חזה בקר מקורמלות ברוטב ברביקיו// פופקורן צ’יקן // טאקו במילוי צלעות מפורקות מעושנות //  מנות גריל שונות // פלטות בשרים מהמעשנה// חצי עוף שמעושן כ- 4 שעות // צ’יפס ביתי //לחם תירס מעולה // טבעות בצל ענקיות שמייצרים במקום // כריכים גדושי בשר בלחם פרנה קריספי עם  בשר צלעות מעושנות, עוף קריספי, בריסקט ועוף וכמובן כיאה למסעדה אמריקאית- המבורגר 300 גרם עם מלא תוספות.
השלט כשר למהדרין בכוונה לא מוצג בחוץ כדי למנוע דעה קדומה וטוב שכך כי חבל לפספס אותם.הבשר בהרוויס פשוט טעים, החוויה כיפית, משמינה ונטולת מצפון. דיאטה נעשה כבר בראשון.

הרוויס, רח’ בן שטח 7, ירושלים. 02-6246444. כשר למהדרין.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים