חיפוש
 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

מעללי השוק / האיש שבא לסעוד

 

אמנם אין מספיק שבועות בשנה כדי לספר לכם על מה שקורה ומתחדש ללא הרף בשוק הכרמל, אבל כמו שהבטחתי הנה עוד שני מקומות שיתנו לכם לחוות את השוק בקטע אחר.

 

אדוארד
אדוארד הוא בר אוכל קטן שממוקם לו ממש בסוף השוק, מטר מהכרמלית, מה שמספק חניה זמינה ברוב שעות היום וגורם לנו לחבב אותו כבר עוד לפני שנכנסנו. אדוארד הוא פינה אלכוהוליסטית שמחה שכל שישי פותח דלתות אל הרחוב הסואן של השוק ומתחיל בחגיגה רועשת וטעימה שכוללת תפריט נשנושים שכולו מהשוק, מדגים מטוגנים, דרך כריכים מושחתים ועד צלחות מלאות בכל מה שמוכרים בשוק. המוסיקה משלבת בין ישראלי לערבי וכנ״ל גם התפריט של המקום שמציע מבחר מנות מהמטבח התורכי, המצרי, הלבנוני והפלסטינאי שהיו חלק מהיום יום של הבעלים גלעד הררי שבא מבית מיצרי.
בימי חמישי המקום תופס כיוון יווני לא פחות שמח עם מוסיקה יוונית וצ׳ייסרים של אוזו וערק ובימי שני יש הופעות חיות של להקה נשית מגניבה.
עכשיו שאנחנו יודעים כמה שמח שם, בוא נראה מה אוכלים: סלט שוק (46 שקלים) שיפתיע אתכם, כי לאכול סלט ליד דרינק זה לא דבר שגרתי אבל הסלט של אדוארד היה פשוט נכון. גם מנה ענקי וגם מלאה בירקות קראנצ׳ים ולא עוד מלפפון וחסה. שילוב נכון של קולורבי, שומר וקרוטונים פריכים,ירקות טריים טריים, הרבה שמן זית וגבינה איכותית יצרו פה סלט ששווה לאכול ליד הויסקי ויהי מה. חוץ מזה תוכלו לנשנש נקניקיה פלסטינית במחבת לוהטת עם בהרט, שקדים ואורז ( 58 שקלים), שישברק רכים ושמנמנים, אותם כיסוני בשר לבנוניים באים פה עם שקדים פרוסים ברוטב חם (52 שקלים), פיצה דקיקה וקריספית עם מלא פטריות וערימה של רוקט, חומוס שעושים במקום, כרובית מטוגנת עם המון טחינה ושקדים פרוסים, צ׳יפס אמיתי ולוהט ומנה שהיא בהחלט אטרקציה מקומית- כריך איסטנבול:לחמניה גדולה ורכה שממולאת מלמעלה כמו פיתה במלא בשר טחון לוהט, תועפות של טחינה חמה וירקות (63 שקלים) , זהירות זה חם, קבב ים עם צזיקי (56 שקלים), דגי ים מטוגנים, סלט חריף של עגבניות אדומות אש, לחם רך שסופג את כל הסיפור וצלחת של חריפים שתלהיט לכם את הקיבה, רק תיזהרו מהאדום.

האדוארד הוא לא מקום חדש אבל בגלל שהוא שומר על פרופיל נמוך מאז שהוא פתח , הוא מצליח לשמור גם על מחירים סבירים, קוקטיילים מגניבים ומפנקים ואווירה בייתית בלי פוזה כיאה למקום בשוק.

הכרמל 12 שוק הכרמל תל אביב
 


ג׳ונאם
את המקום הקטן של הזוג מיכל וירון חזן, לא כדאי לפספס. הוא ממוקם לו ממש באמצע השוק ומספק פינוקים פחממתיים שעושים טוב על הנשמה ועל הקיבה. המקום מביא בעצם גרסאות שונות ללחמעג׳ון הקלאסי, פשוט כל פעם עם תוספות שונות. ירון שגדל על תרבות תורכים ויוונית החליט להביא לכרמל את החיבה שלו לאותה מנה ופשוט לתת ורסיות שיתבססו על הבצק המעולה והקריספי שירון ומיכל מכינים.
התפריט לא גדול ומשתנה כל הזמן בהתאם למצב הרוח של הזוג. כרגע תוכלו להתפנק על ג׳ונאם בשרי (39 שקלים)  שכולל שכבה של בשר טחון מתובל במרקם יותר רך ופחות גס ועליו 2 סוגי טחינה והמון עלים ועגבניות פיקנטיות. // גונאם מרנגנה (34 שקלים) שהיא יותר סוג של סביח. חצילים צלויים שהיו ממש בשרניים והפכו את המנה למצויינת, ביצה קשה וכמובן טחינה וירוקים. //  גונאם מתוק (25 שקלים), טוב זה די ברור שאם יש בצק חייבים לעשות איתו משהו מושחת מתוק. בגירסה הזו תקבלו שכבת ממרח חלבה, שכבת נוטלה, בננות ותותים פרוסים ושומשום קלוי מלמעלה שנותן טוויסט.
ע״פ ההוראות של ירון ומיכל יש לקפל את הג׳ונאם, לתת לכל המרכיבים להתערבב ואז לתת את הביס הנכון. מי אנחנו שנתווכח. כמובן שהתפריט כולל עוד כמה אופציות גם טבעוניות, סלט שעועית ומנות שמשתנות.
מותק של מקום לבקר בו: רבי עקיבא 20 שוק הכרמל

צילום אבי ולדמן

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים