חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: שבת ושבועות

 

אנחנו עדים לצערנו לשמות של גדולים בתורה שנופלים וגורמים בושה לקהל חסידיהם וגם אישים  בשלטון ובעלי שררה חשובים שמתגלים בחולשותיהם

 

"רבי שמעון אומר: שלושה כתרים הן: כתר תורה, וכתר כהונה, וכתר מלכות, וכתר שם טוב עולה על גביהן."

סוף שבוע הארוך המתקרב  נלמד ונקרא בנוסף לפרשת השבוע גם את מגילת רות וכמובן נשב ונלמד כל הערב  -במוצאי שבת- במסגרת תיקון ליל שבועות.

את האקטואליה פתחתי בציטטה מתוך פרקי אבות שנוהגים לקרא בקיץ ובהם דברי חוכמה קצרים ועצות טובות איך לקנות מידות טובות.

 בחרתי בדברי רבי שמעון  מכיוון שבשבת זו נקרא  בתורה בין השאר את בירכת הכוהנים ועל  תפקידיהם במקדש בעבר וקדושתם בהווה. וכן מעמדם של הנשיאים .וביום ראשון נלמד  את עשרת הדיברות ונקרא  תיאור מעמד קבלת התורה בהר סיני שעל פי המסורת אירע בחג השבועות חמישים יום אחרי יציאת מצרים. ונקרא, כאמור את מגילת רות המספרת לנו את השורש של מלכות בית דויד.

 שלושת התפקידים הנעלים :  ידיעת התורה, כתר כהונה, וייחוס מלכותי אינם עומדים –לדברי התנא, רבי שמעון-  מול כתר של בעל השם הטוב.

אנחנו עדים לצערנו לשמות של גדולים בתורה שנופלים וגורמים בושה לקהל חסידיהם וגם אישים  בשלטון ובעלי שררה חשובים שמתגלים בחולשותיהם והבושה רבה. מי שמצליח לשמור על שמו הטוב ולהתנהג  לפי הנורמות הרצויות עולה עליהם,

וזו גם הדוגמה מרות המואבייה שלא הייתה מיוחסת או קרובה לכהונה ולא תלמידה חכמה  ובכל זאת  זכתה בזכות מעשיה הטובים ונאמנותה, להיות הסמל והמופת של גיורת שממנה יצא דויד המלך שיום פטירתו  על פי חז"ל  הוא חג השבועות .

שבת שלום וחג שמח

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים