חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

מדריך לקניית מצלמת וידאו

 

רכישת מצלמת וידאו יכולה להיות משימה לא כל כך פשוטה. בנוסף לעובדה שהדגמים שקיימים כיום שונים בגודל ובמפרט הטכני, הם גם שונים במחיר... קראו את המדריך הבא שיעזור לכם בדרך  להחלטה הנכונה!

 

רכישת מצלמת וידאו יכולה להיות משימה לא כל כך פשוטה. בנוסף לעובדה שהדגמים שקיימים כיום שונים בגודל ובמפרט הטכני, הם גם שונים במחיר... קראו את המדריך הבא שיעזור לכם בדרך  להחלטה הנכונה!

סוגים של מצלמות וידאו

מצלמת וידאו בימינו, קומפקטית בגודלה וקלת משקל בהשוואה לאלו שהיו קיימות בעבר.
למצלמה בעלת גוף קומפקטי יתרון רב היות וקל לשאת אותה לכל מקום ובנוסף היא נוחה לשימוש. 
הגודל הקומפקטי אינו בא על חשבון הזום האופטי של מצלמת הוידאו (שהוא לרוב לפחות זום X10) ולא על חשבון תכונות חשובות אחרות, מה שהופך אותן לאטרקטיביות במיוחד.
כיום קיים מגוון רחב של מצלמות וידאו: חלקן כוללות יכולות 3D, חלקן יכולות GPS לציון מיקומי צילום.
בעוד מרבית מצלמות הוידאו כיום מאפשרות הקלטה באיכות Full HD, המגמה כיום היא של מצלמות וידאו עם יכולת צילום באיכות UHD 4K.

אם אתם מעוניינים במצלמה קטנה יותר ממצלמת וידאו רגילה, כדאי שתשקלו לרכוש מצלמת פעולה שיעודה צילומי וידאו. מצלמות הפעולה שקיימות כיום הן קומפקטיות, קלות משקל ומצלמות סרטוני וידאו באיכות גבוהה, חלקן אף באיכות 4K.

בניגוד למצלמות הוידאו האנלוגיות שנמכרו בעבר, שאפשרו למשתמש אך ורק לצפות בקטעי הוידאו שהוקלטו, למצלמות הדיגיטליות כיום יכולות נוספות המאפשרות עריכה והוספת מוסיקה... כמובן שמצלמות רבות מאפשרות להעלות את סרטוני הוידאו המוקלטים לאתרי שיתוף כדוגמת YouTube

אם בעבר, מצלמות וידאו אחסנו קטעי וידאו המצולמים במגוון דרכים (קלטות, מדיות...), הרי שכיום פורמט האחסון הוא מסוג Flash. מרבית מצלמות הוידאו שומרות את הסירטונים על גבי כרטיס זיכרון. כמובן שכמות סרטוני הוידאו שניתן להקליט באיכות הגבוהה ביותר, משתנה בהתאם לנפח של כרטיס הזיכרון בו תצטיידו. כאשר נפח הכרטיס נע בין 4GB ל- 128GB או יותר.
מצלמות וידאו מסוימות כוללות זיכרון Flash פנימי, שאינו ניתן להסרה. זיכרון מובנה יכול לנוע בין 8GB ל- 96GB. חלק מהדגמים אף כוללים את שני סוגי זיכרונות ה-Flash: כרטיס זיכרון וזיכרון מובנה.
בכל סוג של מצלמת וידאו שתרכשו, לאחר הקלטת סרטון הוידאו מומלץ להעביר אותו לדיסק קשיח חיצוני כדי לשמור את הסרטונים ולערוך אותם משם... בדרך זו תוכלו לפנות מקום להקלטות חדשות.

תכונות חשובות

לפני שרוכשים מצלמת וידאו, מומלץ לבחון תכונות נוספות של המצלמה, בין אם מדובר במצלמת וידאו באיכות FHD או במצלמה באיכות UHD 4K. מרבית מצלמות הוידאו הקיימות כיום בשוק כוללות מסך LCD ופוקוס אוטומטי, בעוד תכונות אחרות נפוצות פחות.
כיום ניתן למצוא סקירה עבור כמעט כל מצלמת וידאו הקיימת בשוק (להוכחה סקירת מצלמה  MinoHD של Flip שפורסמה באתר מאקו)

מסך מתכוונן ועינית
מסך מתכוונן אופייני למצלמות וידאו רגילות אך הוא פחות נפוץ במצלמות פעולה.
קיימים סוגים שונים של מסכים, ביניהם מסך מגע, מסך רחב ועוד..
המסך המתכוונן שימושי לצפייה בסרטוני וידאו שצילמתם. בצפייה כמובן שלמצלמות וידאו הכוללות עינית, בנוסף למסך ה-LCD, יתרון רב בזמן צפייה בשמש בסרטונים שהוקלטו.
יתרון נוסף לשימוש בעינית הוא שצפייה באמצעות המסך "גומרת" מהר יותר את הסוללות... לכן שימוש בעינית מומלץ יותר.... ללא ספק, מחירן של מצלמות וידאו שכוללות גם עינית יקר יותר.

מייצב תמונה

תכונה חשובה המפחיתה אוטומטית את מרבית הרעידות המתרחשות בזמן שמחזיקים את מצלמת הוידאו ביד תוך כדי הקלטת סרטון. יחד עם זאת, הרכבת המצלמה על גבי חצובה, היא ללא ספק הדרך הבטוחה ביותר להשגת תמונות חדות. אם אינכם משתמשים בחצובה, נסו להחזיק את המצלמה בשתי ידיים ולהשעין את המרפקים כנגד הגוף.

צילום אוטומטי

מצלמות וידאו רבות כיום כוללות מאפיין של צילום אוטומטי, המתאים את חלק מהגדרות המצלמה בהתאם לסצנת הצילום: איזון צבע, מהירויות תריס, מיקוד וצמצם...

פוקוס אוטומטי

תכונה זו מאפשרת מקסימום חדות צילום. חלק מהדגמים כוללים בנוסף למיקוד האוטומטי גם מיקוד ידני ששימושי בעיקר בצילום במצבי תאורה נמוכים...

חיבור Wi-Fi אלחוטי

במאמץ להפוך את השיתוף והגיבוי של סרטוני וידאו לקלים יותר, יצרניות רבות של מצלמות וידאו כיום מייצרות דגמים הכוללים חיבור Wi-Fi מובנה. בדרךך זו תוכלו לשלוח את הסרטונים שהקלטתם ישירות ממצלמת הוידאו לסמארפון או טאבלט ולהעלותם במהירות ובאופן מיידי לאתרי שיתוף חברתיים...

חלק מהדגמים מאפשרים שליטה מרחוק על מצלמת הוידאו באמצעות הורדת אפליקציה ייעודית לסמארטפון או לטאבלט. בדרך זו הטלפון החכם מתפקד כשלט אלחוטי למצלמת הוידאו.
מצלמות וידאו מסוימות כוללות אף חיבור NFC שהופך את ההתחברות של המצלמה למכשירים ניידים מהירה וקלה יותר.

חיבור מיקרופון ואוזניות חיצוניים

אם אתם מתכננים להסריט אנשים מדברים, ללא ספק מיקרופון חיצוני "יעשה טוב יותר את העבודה" בהשוואה למיקרופון המובנה של מצלמת הוידאו.

אוזניות שימושיות אם אתם מקליטים סרטונים באזור רועש – זו הדרך היחידה שלכם לדעת מה בפועל המיקרופון שלכם מקליט.

באתר 2Cliclk מגוון רחב של מצלמות וידאו בכתובת: https://www.2click.co.il/product-category/camcorders/

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים