חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך אפשר לשפץ מטבח ישן לבד?

 

שיפוץ המטבח הוא הזדמנות טובה ללטש ולשדרג את מראה המקום שבו אנחנו מבשלים ומבלים זמן לא מבוטל עם בני ובנות המשפחה שלנו.

 

שיפוץ המטבח הוא הזדמנות טובה ללטש ולשדרג את מראה המקום שבו אנחנו מבשלים ומבלים זמן לא מבוטל עם בני ובנות המשפחה שלנו. אלא שהחלומות על מטבח מודרני עם אי גדול ומדיח כלים אינטגרלי נתפסים לרוב כחלומות לא מאוד ריאליים. הסיבה היא בעיקר כלכלית, ואין ספק ששיפוץ החדר המרכזי הזה יעלה לנו לא מעט. אז איך בכל זאת אפשר לשפץ לבד את המטבח הישן?

 בדקו את השטח

התחילו מסריקת השטח הקיים ונסו להחליט מה מפריע לכם יותר ומה צריך לשנות. יכול להיות שהארונות גדולים ונוחים, חלוקת השטח טובה וגם הדלפק במטבח ממש לא מיותר מבחינתכם. מצד שני, הייתם רוצים לראות צבע שונה, אולי להוסיף כמה עיטורים או לוותר על הארונות העיליים שאין בהם שימוש אמיתי. אם כן, לפני שאתם רוכשים כלי עבודה חשמליים לטיפול במשימה החשובה שעל הפרק, ודאו שאתם יודעים מה אתם רוצים לעשות ומה אפשר לעשות לבד. אתם בהחלט יכולים לצבוע בעצמכם את הארונות, ועם מכשור מתאים תוכלו לנתק את הארונות העיליים ולהחליף אותם במדפים שייראו הרבה פחות עמוסים. במילים אחרות, אתם ממש לא חייבים לרוקן את חשבון הבנק או לפתוח תכנית חיסכון כדי לקבל מטבח מחודש ונעים.

הפרטים הקטנים שמחוללים הבדל

לצד שדרוגים שתוכלו לבצע בעצמכם, מצביעת הארון ועד להחלפת הידיות, אפשר לשדרג את המטבח גם עם כמה פריטים קטנים יותר. למשל, החלפת הווילון המיושן בדגם מודרני, הצבת צנצנות מעוטרות של קפה וסוכר או שדרוג הנברשת הקיימת. כל אחד מאלה נתפס לכם כקטן אבל זה לא באמת נכון. למעשה, כל שינוי קל עשוי לחולל הבדל גדול יותר, גם אם לא תוציאו הרבה כסף בשביל זה. אם אתם מתכננים לבצע שינוי גדול ודרמטי יותר, כזה שכולל הצבת "אי" במרכז החלל הגדול או העברת התנור והמקרר מצד אחד של החדר לאחר, זה כבר סיפור שונה.

 שינויים דרסטיים יותר

אם בכל זאת החלטתם ללכת על שינוי גדול יותר, להחליף את חיפוי הקירות או לרצף מחדש, למשל, עדיף להיעזר באנשי מקצוע. יש נקודות שבהן תוכלו להסתפק גם בעבודה "חובבנית" כמו צביעת הארון, אבל בכל הקשור להתקנת ארון חדש או להעברת נקודות חשמל ממקום למקום, אין ספק שבעלי המקצוע המנוסים יחסכו לכם המון טעויות וגם יצמצמו משמעותית הסיכונים. אם אתם מחפשים דרך טובה לצמצם את העלויות עד כמה שאפשר, תוכלו לעשות את זה בשלבים. למשל, תוכלו להתחיל מהחלפת הדלתות או הידיות, ואת ה"אי" תתקינו בהמשך, ככל שהתקציב יאפשר לכם לעשות את זה. כשיהיה לכם הון מספק כדי לרצף, לבנות קיר גבס או להגדיל את השטח הקיים, תעשו את זה. עד אז, אין סיבה שתוותרו לחלוטין על חלום השדרוג של המטבח.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים