חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

המדריך השלם לבחירת ריהוט גן

 

אין כמו ליהנות מזמן איכות בגינה המטופחת או במרפסת המעוצבת. ריהוט גן הוא הכוכב של החצר הפרטית והמרפסת האינטימית בבית. זהו ריהוט ייחודי, שתוכנן כך שיתאים לתנאי מזג האוויר וישמור על עמידות גבוהה לאורך זמן.

 

אין כמו ליהנות מזמן איכות בגינה המטופחת או במרפסת המעוצבת. ריהוט גן הוא הכוכב של החצר הפרטית והמרפסת האינטימית בבית. זהו ריהוט ייחודי, שתוכנן כך שיתאים לתנאי מזג האוויר וישמור על עמידות גבוהה לאורך זמן.

בשנים האחרונות, ריהוט הגן זוכה להתייחסות עיצובית מרשימה, כולל בחירת חומרי גלם משובחים ועד חזות מפתיעה. קולקציות ריהוט הגן עשירות בפריטים ממערכות ישיבה אלטרנטיביות דרך פינות אוכל המתאימות לחוץ ועד ערסלים, נדנדות ומרבצים מפנקים.

כיצד בוחרים את ריהוט הגן האיכותי והמתאים ביותר? 3 שיקולים חשובים בתהליך הרכישה.

העמידות קובעת – חומרים שנשמרים לאורך זמן

אחד הדברים החשובים ביותר בבחירת ריהוט לגינה הוא נושא העמידות. מדובר בפריטי עיצוב החשופים לשמש בעונה החמה ולגשם ולרוחות בעונה הקרה. כמובן שניתן להכניס פנימה או לכסות אותם תחת יריעות PVC אטומות על מנת להגן עליהם מפני נזקי מזג האוויר, אבל לא תמיד זה מתאפשר ולכן, כדאי להקפיד על ריהוט גן שעשוי מחומרים עמידים, שאינם מתבלים או דוהים תחת קרני השמש ואינם סופגים מים בתנאי רטיבות.

לדוגמא, ריהוט עשוי מאלומיניום שנצבע בצבעים אטומים המגנים עליו (נקרא - POWDER COATING), ראטן שידוע שנשמר היטב בחוץ כיוון שהוא חומר סינטטי, זכוכית מחוסמת עמידה. שימו לב גם לסוג הריפוד ובחרו ריפוד שקל לנקות ולתחזק, להסיר במידת הצורך ולהשיב בקלות וריפוד שעמיד בפני קרני UV. במדינת ישראל שטופת השמש, כדאי להעדיף ריפוד בהיר. כמו כן, כדאי לשקול רכישה של ריהוט עם ספוג QUICK DRY FORM נחשב לאמין במיוחד, כי הספוג מתייבש במהירות ומבלי לפגוע במראה של הרהיט.

רהיטים העונים על הצרכים – נפלאות ההתאמה האישית

ברצונכם ליהנות מריהוט הגן לאורך זמן ולכן, התאימו אותו לצרכים שלכם. אם אתם מרבים לארח, בחרו מערכות ישיבה לסעודה שניתן לפתוח ולהגדיל לפי מספר המשתתפים, אם אתם אוהבים ישיבה בלתי פורמאלית – בחרו מרבצים, אם אתם אוהבים ישיבה נמוכה – יתאימו ספות שונות.
מי שאוהב להשתזף, לא יוותר על מיטות שיזוף וכדאי להוסיף גם שולחנות לאירוח – שולחנות גבוהים לפינות אוכל ושולחנות קפה נמוכים לישיבה בספות.
ניתן לתחום את אזור המרפסת או הגינה כך שטריטוריה מסוימת תוקצה לפינת אוכל והשנייה לערסל, נדנדות, מערכת ישיבה סלונית.

בכל מקרה, בדקו שהרהיטים אכן נוחים לתפעול. למשל, בעלי מנגנון פתיחה פנימי שמאפשר פתיחה פשוטה של השולחן, שיש מספיק מקום במרחב של הגינה או המרפסת לכל הרהיטים מבלי לחסום את המעבר וכמובן, שהישיבה עצמה נוחה.
כדאי למדוד את שטח האזור לפני הקנייה ולהתייחס למידות הרהיט. שימו לב שכיום גם קיימות מערכות ישיבה חוץ מודולאריות המאפשרות לתכנן ולמקם את הפריטים השונים היכן שרוצים וליצור, כל פעם מחדש, מראה אחר בגינה או במרפסת בהתאמה אישית.

סגנון ועיצוב של הרהיטים – כפרי או מודרני?

קולקציות ריהוט הגן מפתיעות במראה מעוצב להפליא. ניתן לבחור ריהוט שישתלב בדרך הרמונית עם הסלון בבית או עם מראה החצר והמרפסת או להפך – יהיה מנוגד מבחינת סגנון וגוון וכך גם ידגיש את ההפרדה הטריטוריאלית. לדוגמא, ריהוט מודרני למרפסת או חצר המעוצבת בסגנון כפרי או ריהוט בסגנון כפרי שמתמזג עם הטבע בחוץ.

שימו לב שפריטים מאלומיניום בעלי נוכחות מינימליסטית יחסית ולכן, מצטיינים במראה אוורירי וקליל אשר יוצר תחושה של גודל ומרחב וכך גם ריפוד בגוונים בהירים שיוצרים אור ואווריריות. לעומת זאת, פריטים בסגנון כפרי נחשבים למאסיביים יותר. כמו כן, ריהוט בעל רגליים דקיקות יוצר אפקט של "ריחוף" ובעל מראה קליל בעוד מערכות ישיבה ללא מרווח בין הרצפה למושב בעלות מראה כבד יותר אך גם ביתי וחמים.

נקודות נוספות למחשבה: ריהוט מעוגל ישתלב בהרמוניה עם מרפסת או חצר מעוגלת בעוד ריהוט מלבני "ישבור" את הסגנון המעוגל. כדאי להתייחס גם לשמשיה – כמה היא מצילה את אזור הישיבה והאם היא משתלבת מבחינת עיצוב, גוון וסגנון עם המערכת או מוסיפה טאץ’ אחר וכך לבחור גם פריטים משלימים כמו כריות, שטיחים, מרבצים. לבחירתכם, אביזרים בקו סגנוני אחיד למרפסת/ גינה או עיצוב אקלקטי המשלב מגוון סגנונות בשטח אחד.
בסופו של דבר, זכרו שריהוט גן חשוף לתנאי מזג האוויר השונים ולכן, חשוב להשקיע בריהוט איכותי, פונקציונאלי, במראה ובסגנון המועדף עליכם.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים