חיפוש
 
לדף הבית >>     גוף ונפש >>

כשרון חברתי.....

 

בניגוד למה שחושבים, מעטים הילדים שנולדים עם כישורים חברתיים, אצל רובם מדובר במיומנויות נרכשת. פיתוח כישורים חברתיים יכול להקנות לילדים שלנו הצלחה בחיים שחשובה אף יותר יותר מכישרון או אינטליגנציה והכי חשוב - זו יכולת נלמדת ותלויה בנו ההורים.

 

רינת אם ל2 ילדים הגיעה אלי וסיפרה שהבן הבכור שלה (10) סובל מחרדה חברתית.היא תארה ילד

חסר סבלנות ואיפוק  אינו מקשיב אך מרבה לדבר, לא מקבל סירוב ואף כועס ובכיתה הוא נוהג להפריע ולהגיב בתוקפנות ומתלונן שמתכלים אליו...

 היא סיפרה גם שאין לו כמעט חברים ,לא מזמינים אותו אל ביתם ,וגם הוא אינו יוזם ורוב הזמן הוא בחדרו שקוע במשחקי מחשב וטלביזיה וקשור מאוד לאחותו הצעירה...

גם לרינת כמעט ולא היו חברות ,באספות ההורים נהגה לשבת לבדה ולא השתתפה בשיחות .תחושת ערך עצמי נמוך ליוותה אותה שנים והקושי להתחבר הסביר גם את מיעוט חבריה כולם מהילדות, משפחתה הקרובה הייתה הקשר החברתי והמרכזי בחייה..

רינת כמו בנה סבלה מרגישות גבוהה לדחייה חברתית וגרמה לה להיות חשדנית ,

בכל אירוע חברתי חיפשה רמזים לדחייה ופרשה את המצב לא נכון,הלחץ והמחשבות השליליות התגברו  והסביבה הגיבה לה בהתעלמות והעצימה בה את החוויה.

רינת הבינה שהפתרון לבעיה נמצא בפיתוח כישורים חברתיים ,והיא זו שצריכה לתת דוגמא אישית לבנה ולפתח דפוסי התנהגות חדשים. ונדרש ממנה לגלות אומץ נחישות ויוזמה כדי לפתוח את מעגל הדחייה.

בהמשך המפגשים היא רשמה את בנה לחוגים וגם את עצמה,דרך הפעילות של בנה אחרי שעות הלימודים הוא פגש חברים חדשים  עם תחומי עניין דומים. היא יזמה שיחה עם אם של אחד הילדים בכיתה והזמינה אותם לביתה,עד מהרה הם הוזמנו לבתים אחרים.כשורי החברה של הבן התפתחו,ובמקום התוקפנות החל שיתוף הפעולה .

אבחון גרפולוגי

על מה מעיד גודל כתב?

גודל כתב בודקים רק באזור האמצעי של הכתב , באותיות ה, ב, כ, ת, מ, ח.

גובה אות תקני הוא 3 מ"מ.

כתב גדול מהנורמה יכול להעיד על: רגשנות,צורך בנוכחות תשומת לב, ופנטזיות.

כתב גדול: יכול להעיד על ערנות,חיות,חושים טובים, אנשים עם רגש, אהבה מסירות

כתב קטן יכול להעיד על איפוק,מופנמות,ענייניות,בקרה וכושר ריכוז.

סמדר נדב אברבנאל
גרפולוגית מוסמכת מאמנת אישית ובקבוצה
054-7339719
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים