חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

איציק הליצן / פורים בשער

 

דברים מהלב : שלום ילדים כשמדור זה יגיע לביתכם כבר נהייה בעיצומן של חגיגות הפורים בגני הילדים ובבתי הספר, ובכל מקום שאני הולך שרים לי ” ליצן קטן נחמד רוקד עם כל אחד, ליצן קטן שלי אולי תרקוד איתי ”

 

דברים מהלב : שלום ילדים כשמדור זה יגיע לביתכם כבר נהייה בעיצומן של חגיגות הפורים בגני הילדים ובבתי הספר, ובכל מקום שאני הולך שרים לי " ליצן קטן נחמד רוקד עם כל אחד, ליצן קטן שלי אולי תרקוד איתי " אז באמת זה כייף לראות ולשמוח עם כולם ולא להיות היחידי שמתחפש. גם השנה אני מנחה ומשתתף בחולון "עיר הילדים" בעדליידע של המדינה שחוגגת 25 שנים לקיומה. שהנושא השנה.

"גיבורים" מהארץ ומהעולם-  דמויות מפתח שנצרבו בהוויה הישראלית בכל הזמנים ובכל הגילאים. העדליידע נערכת בשיתוף עם ערוץ הופ! עם החברים האהובים שיוצאים מהמסך ומצטרפים לחגיגה : בובות גוף, בלוני ענק, רקדנים מחופשים ושמחה עד-לא-ידע –ערוץ הופ- לגדול בידיים טובות! גיבורים- שנצרבו בזיכרונות ילדותנו ובגרותנו מיצגי ענק קבוצות מרחבי הארץ, רקדנים, תזמורות , להטוטנים , בלוני ענק מרחפים ועוד ...גוליבר בדמותו של דונאלד טראמפ, להקת הביטלס במיצג חיפושיות מנגנות, קרקס ענק ועליו ביבי ושרה, מירי בלרינה, בנט הליצן, ואביגדור האופנוען, אנה ואלזה נסיכות הקרח, סמי הכבאי , מרי פופינס,  בלוני ענק בדמויות בן גוריון, אילן רמון, שושנה דמארי, ליאונרדו מסי, זאב רווח, אלברט איינשטיין, גל גדות כוונדרוומן, ציפי שביט, אייל שני, בוב הבנאי. טור של קילומטר אחד יצעד לאורך שלשה קילומטר. הרבה אנשים שואלים אותי איציק

למה אתה מתחפש בפורים? אז ככה : כל השנה וגם בהופעות פורים אני בדמות של איציק הליצן אבל במסיבה שאני עושה עם החברים האישיים שלי אני מפתיע את כולם כל שנה ואני מתחפש לדמות שונה לחלוטין מדמות הליצן ונעזר בחבר טוב שלי בועז שטיין שהוא מאפר מקצועי ויש לו בית ספר לאיפור וביחד בונים דמות מורכבת שמשנה אותי לגמרי. כי באיפור אפשר לעשות הרבה דברים ולשנות פרצוף של בן אדם לגמרי עם כל מיני תוספות בפנים בשיער ובכלל. איפור זה אומנות שלומדים במשך שנים .ורינה בן ציון המעצבת תלבושות שלי שמכינה לי כל שנה הפתעה. ואני שמח שיש לי חברים אמיתיים שתמיד אנחנו אחד בשביל השני. אז כל שנה אנו חוגגים בבית של חבר אחר במסיבה מצחיקה ברמות שרק אנחנו יודעים לעשות ולכן לא מזמינים אנשים מבחוץ שלא קשורים לקבוצת החברים. כך פעם בשנה גם אני משנה את דמות הליצן. מי שרוצה לראות מה זה שמחה אמיתית בערב פורים אני ממליץ לנסוע עם ההורים במכונית בבני ברק או באזורים שיש בהם ציבור דתי מוזמן לראות באמת מה זה שמחה . כל שנה בדרכי הביתה בערב פורים אחרי קריאת המגילה תמיד אני עושה סיבוב בבני ברק ולפעמים יושב במכונית שלי ורואה את השמחה עד ללא יידע ...שוב אני רוצה לבקש פעם נוספת מהילדים ובני הנוער שמפוצצים חזיזים ונפצים בחג. זה מסוכן . זה חומר נפץ .תתרחקו מזה זה גם לא חוקי ומי שנתפש מוכר או משתמש בנפצים ושוטרים יתפשו אותו צפוי לקבל עונש חמור. בואו נעבור את חג הפורים בשלום חג שמח מאיציק הליצן....

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על חברי עופר קורצ’י מצעצועי הפירט האדום במתחם הרכבת בבית יהושוע ליד נתניה , שתרם לפי בקשתי תחפושות חדשות ל10 ילדים מיוחדים שאני בקשר איתם, תמיד שאני פונה אליו הוא נותן ברוחב לב ואת הכי טוב שיש לו בחנות. כי הראייה שלו בנתינה בדיוק כמוני שאם נותנים אז נותנים את הכי טוב וברוחב לב. אני שמח ומאושר שיש מסביבי אנשים טובים כאלה.

ההמלצה השבועית:

 

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש :הַיַּלְדָּה שֶׁרָצְתָה לָדַעַת הַכֹּל שכתבה טל קורן-סופר בהוצאת אופיר ביכורים. הספר מתאר את מָלָמָּה, ילדה סקרנית מאוד שרוצה לדעת הכול.  ערב אחד, כשהיא הולכת לישון, אביה מספר לה סיפור שהוא טריגר לחלום אודות טרול סגול, המכונה  סַקְרָנוֹל בֶּן טְרוֹלְיָהוּ הָרִאשׁוֹן,  סקרן אף הוא, שיוצא יחד למסע דמיוני וקסום בדרך לשיקוי פלאים,  שאם שותים אותו – את הכול יודעים. במהלך המסע היא פוגשת חברים, מתגברת על מכשולים וחווה חוויות, ובדרך לומדת גם עובדות מדעיות מרתקות. מומלץ בחום.

פינת המכתבים:

 

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי נעמה ואני בת 13ויש לי בעיה עם חברים שלי ואני לא ידעת מה לעשות .לפני שבוע הייתי במסיבה ואחד הבנים הביא בקבוק של וודקה וחלק מהילדים שתו מזה והיו כאלה שגם הקיאו. אני לא רציתי לשתות כי אני יודעת שזה אסור כי זה יכול לגרום נזק. כולם צחקו עלי וקראו לי פחדנית ולא "זורמת" אני מאוד מבולבלת האם אני חנונית מרובעת או סתם ילדה שלא רוצה להיות כמו כולם.. אשמח אם תענה בדחיפות בבקשה.. תודה.

תשובה: לנעמה החמודה אני חושב שאת ילדה גיבורה . שיודעת להבחין בין טוב לרע. בין מסוכן ולא מסוכן. ילדה שחושבת בהגיון לא נגררת אחרי כולם. ילדים בגיל שלכם אסור להם לשתות אלכוהול . אלכוהול יכול לגרום אפילו לאבדן הכרה עד מוות עד כדי כך. ואנשים עם היגיון יודעים להבדיל בין מותר ואסור. את ילדה חכמה נבונה ומבחינתי גיבורה גדולה . תמשיכי כך ותלכי עם הלב וההיגיון שלך. על פי החוק אסור למכור אלכוהול מתחת לגיל 18 וזה עבירה על החוק. ויש סוגים רבים של בקבוקים וודקה מזויפים שיכולים לגרום למות.

הבדיחה שבועית:

 המורה ביקשה לצייר ציור מהתלמידים.

בסוף השיעור ראתה שאחד הדפים ריק היא שאלה את הילד למה הדף שלך ריק .

הילד ענה לה: מה את לא רואה שציירתי דוב לבן בשלג ?

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים