חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

לימודי פיננסים במודיעין והסביבה וקורסי יסוד חשובים

 

”עולם הכלכלה והפיננסים” – שם רחב וכללי זה מושך אליו לא מעט ישראלים בעשורים האחרונים – נשים וגברים, מבוגרים וצעירים כאחד. גם במודיעין ניתן למצוא לא מעט צעירים המעוניינים לבנות לעצמם קריירה בתחום זה, כמו גם מבוגרים יותר המעוניינים בהסבה מקצועית ובפתיחת קריירה שנייה בתחום המציע משרות מגוונות רבות.

 

"עולם הכלכלה והפיננסים" – שם רחב וכללי זה מושך אליו לא מעט ישראלים בעשורים האחרונים – נשים וגברים, מבוגרים וצעירים כאחד. גם במודיעין ניתן למצוא לא מעט צעירים המעוניינים לבנות לעצמם קריירה בתחום זה, כמו גם מבוגרים יותר המעוניינים בהסבה מקצועית ובפתיחת קריירה שנייה בתחום המציע משרות מגוונות רבות.

בעולם לימודי שוק ההון ניתן למצוא מסלולי לימודים שונים הנבדלים בהיקף ובמשך הזמן הנדרש על מנת להשלימם, אך ניתן להצביע על כמה קורסי יסוד בסיסיים וחשובים אשר רלבנטיים עבור כולם. קורסים אלו מהווים נקודה טובה להתחיל ממנה גם אם לא בטוחים לגמרי לאיזה נתיב מעוניינים להיכנס בעולם הפיננסים.

 יסודות הכלכלה, קורס חשבונאות או קורס בשוק ההון למתחילים

חלק מאותם קורסי יסוד אשר חשובים עבור כל המתעניינים בשוק ההון ובתעסוקה במקצועותיו השונים רלבנטיים עבור כולם מפני שהם מהווים תנאי מקדים לקבלת רישיונות תעסוקה בתחום. קורסים דוגמת יסודות הכלכלה, סטטיסטיקה ומימון, אתיקה ודיני ניירות ערך או קורס חשבונאות– כל אלו הן דוגמאות לקורסי יסוד המשמשים להכנה לקראת בחינות חיצוניות של הרשות לניירות ערך (כל קורס כזה מכין לקראת מבחן מסוים), ומעבר הבחינות אלו היא דרישת חובה הכרחית על מנת לקבל רישיון רשמי לעסוק במקצועות רבים ומרכזיים בשוק ההון, דוגמת ייעוץ השקעות, ניהול תיקי השקעות, ייעוץ פנסיוני ועוד.

לכן, קורס חשבונאות, כלכלה או שאר הקורסים שהוזכרו לעיל יכולה להיות התחלה מעולה עבור מי שמתעניין בתחום בכלליות, אך אינו לגמרי בטוח באיזה מקצוע מסוים הוא מעוניין להתמחות. ממילא תזדקקו לבחינות הללו בכל מקרה, לכן שווה להתחיל בקורסי ההכנה לאותן בחינות, ולהתחיל לקבל מושג טוב יותר בנוגע לעולם הכלכלה והפיננסים. עד שתסיימו את הקורס ותיגשו לבחינה כבר תכירו הרבה יותר טוב את התחום הזה, ואולי תדעו טוב יותר במה בדיוק אתם מעוניינים לעסוק.

 ידע כללי שלא יזיק לאף אחד

סקירה של הנרשמים לקורסי היסוד בלימודי שוק ההון מראה כי נרשמים מסוימים כלל אינם מתכוונים לעסוק בתחום באופן מקצועי, אלא נרשמים לקורס נטו על מנת להבין טוב יותר את המקצוע הנלמד. כמובן שהאופן בו מתנהלים הכלכלה ועולם הפיננסים (הרלבנטי עבור כולנו – כספי הפנסיה של כולנו, לדוגמה, מושקעים באופן כזה או אחר בשוק ההון...) כולל ידע שלא יזיק לאף אחד ואחת מאיתנו להחזיק בו. אך קיימים אנשים עבורם מידע זה רלבנטי וחשוב אף יותר – כל יזם אשר מקים עסק חדש, לדוגמה, חייב להכיר את עולם החשבונאות והמימון לפחות באופן בסיסי, על מנת לנווט את העסק שלו במים הכלכליים הסוערים במשך תקופת ההרצה שלו. באופן דומה, ניתן למצוא אינספור דוגמאות לרלבנטיות של קורסי יסוד במסחר בורסאי, למשל, ביסודות הכלכלה או בתחומים אחרים אשר רלבנטי במיוחד עבור אנשים רבים.

עבורם, עבור המתלבטים בנוגע לתעסוקה בשוק ההון ובכלל עבור האוכלוסייה הכללית, מומלץ לרכוש השכלה כלשהי בתחומים אלו. זה יכול רק לסייע לכם בהמשך הדרך...

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים