חיפוש
 
לדף הבית >>     כלכלה עסקים וקריירה >>

מקדמים את הסחר הבינלאומי - ישראל- קוסטה ריקה

 

מפגש פסגנה התקיים בין נשיא לשכת המסחר מר דרור אטרי לבין שגריר קוסטה ריקה אסטבן פנרוד. 

 

ביום ה- ג’, 28.8.17 התקיים מפגש פסגה בין נשיא לשכת המסחר מר דרור אטרי, לבין שגריר קוסטה ריקה, מר אסטבן פנרוד, בבית לשכת המסחר. את המפגש יזם חבר הנהלת הלשכה מר דוד אברהם. המפגש התקיים במעמד סגני נשיא הלשכה, מר עו"ד חגי אברהמי ועו"ד ליאור כספי, וחברי הנהלת הלשכה: מרסלו ירקוני, סטלה אבידן, דוד אברהם ונפתלי קרויטרו. על הפרק נבחנו העמקת הקשר ושיתוף הפעולה הבינלאומי בין שתי המדינות.

במהלך המפגש, שמע שגריר קוסטה ריקה מנשיא הלשכה מר דרור אטרי, על היחסים המופלאים של מדינת ישראל עם מדינת קוסטה ריקה, עוד מהימים בהם הכירה בעצמאות המדינה באו"ם. על ההיסטוריה רבת השנים של לשכת המסחר, מאז 1908, על פועלה הרב ועל השירותים הרבים אותם היא מעמידה עבור החברים בקהילה העסקית, בכל שטחי התעשייה והמסחר של המגזר העסקי, לרבות אגף בינלאומי, אשר מקדם הזדמנויות עסקיות והפריית ידע בינלאומית, קיום משלחות, כנסים ותערוכות ושירותים עסקיים מגוונים.

נשיא לשכת המסחר מר דרור אטרי :"אני מודה לשגריר קוסטה ריקה, מר  אסטבן פנרוד, על כך שכיבד אותנו בנוכחותו והגיע אלינו ללשכת המסחר.  בנייה והעמקת הקשר ביננו ובין מדינת קוסטה ריקה, מתרכזת למספר תחומי עשייה: הפריית הידע המקצועי מול החברים שלנו ומול הקהילה העסקית בקוסטה ריקה, קידום משלחות עסקיות והרחבת ההזדמנויות הכלכליות הטמונות בשתי המדינות, וקידום כנסים וימי עיון משותפים, ליצירת נטוורקינג ושיתוף פעולה הדדי. לאחר למידה והכרת הצרכים הייחודים של שתי המדינות, נוכל לפעול ולייצר תהליכים אשר יקדמו הפרייה הדדית לטובת החברים בקהילה העסקית."

 

בתמונה: נשיא לשכת המסחר מר דרור אטרי, שגריר קוסטה ריקה מר אסטבן פנרוד,  סגני נשיא הלשכה ‏עו״ד חגי אברהמיועו"ד Lior Caspi, חברת הנהלת הלשכה סטלה אבידן קיימות, מרסלו ירקוני, דוד אברהם,  נחום ברבי ומר דניאל גינרמן.

שגריר קוסטה ריקה מר אסטבן פנרוד  " אנו מודים לנשיא לשכת המסחר מר דרור אטרי, ולמר דוד אברהם על ההזמנה וקידום המפגש. קוסטה ריקה היא מדינה מלאה באפשרויות לצמיחה כלכלית בתחומי החקלאות, הטכנולוגיה וההיי טק. אנו רואים חשיבות רבה ביצירת שיתופי פעולה והעמקת קשרים בין המדינות, ועם לשכת המסחר. נשמח להעמיק את הידע ו לרתום את המגזר העסקי בקוסטה ריקה, ליצירת שיתוף פעולה הדדי שיעשיר את הצדדים. "

במהלך המפגש העניק נשיא לשכת המסחר מר דרור אטרי לשגריר קוסטה ריקה מר אסטבן פנרוד אטרי תמונות בלעדיות מביקור שנערך בשנת 1994 בין נשיא לשכת המסחר מר משה פרלמן לבין שגריר קוסטה ריקה דאז מר מנואל לופז, וכן אות מדליה אשר יסמל את המשכה של הידידות המופלאה. המפגש הסתיים עם הצגת הקיר ההיסטורי הייחודי הנמצא בלשכה, המספר בתמונות ובמילים את ההיסטוריה היפה של לשכת המסחר. 

רפובליקת קוסטה ריקה היא מדינה בדרום מרכז אמריקה, הגובלת עם ניקרגואה בצפון, הים הקאריבי במזרח, פנמה בדרום- מזרח ועם האוקיינוס השקט במערב ובדרום –מערב. לאורך השנים כלכלתה של המדינה התבססה, ועדיין מתבססת על חקלאות ובעיקר בגידול בננות, אננס, קפה, סוכר ועוד. בעשורים האחרונים עלתה חשיבותה של התיירות הסביבתית, שכיום מהווה את אחד התחומים העיקריים בכלכלת המדינה. היציבות הפוליטית, רמת ההשכלה הגבוהה והעידוד מצד הממשל בקוסטה ריקה, הביאו להקמת אזורי סחר חופשיים, אשר משכו חברות גדולות שתרמו לקידום המהיר של התעשייה במדינה. בין היתר חברות כמו INTEL, ו .Procter & Gamble Co

קוסטה ריקה היא המדינה הראשונה שהכירה בעצמאות מדינת ישראל באו"ם, ומאז ועד היום הינה ידידת אמת של מדינת ישראל, על כן, יצירת קשר מעמיק בין המדינות והרחבת ההזדמנויות עסקיות בינלאומיות, יועיל לשתי המדינות, ברמה הפרטית, הארצית והבינלאומית.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים