חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

אביזרי אינסטלציה לבעלי מקצוע

 

בעלי מקצוע בתחום האינסטלציה זקוקים לסוגים שונים של אביזרים על מנת לבצע את העבודה שלהם על הצד הטוב ביותר. במאמר הבא נציג את האביזרים הבולטים ונסביר מה מאפיין אותם

 

תחום האינסטלציה רחב מכפי שנהוג לחשוב והוא מציב רף גבוה של מיומנות מצד בעלי מקצוע. מי שעוסק בתחום האינסטלציה חייב להכיר סוגים שונים של פתרונות לבעיות נפוצות, להיות בקיא בהפעלת אביזרים מורכבים ובחלק מהעבודות גם להקפיד לשמור על בטיחות. כמו כן, יש סוגים שונים של אביזרים ולכל אחד מהם מטרה אחרת בענף האינסטלציה. הדרך הכי טובה להכיר את ההבדלים בין האביזרים היא לחלק אותם לקטגוריות ולבדוק את המאפיינים שלהם.

מז"ח ואל חוזר כפול

מונע זרימה חוזרת, או בקיצור מז"ח, מותקן בעסקים שמחויבים בכך לפי רישיון העסק שלהם. בעלי מקצוע הם היחידים שמסוגלים להתקין את המז"ח לפי הנחיות המשרד להגנת הסביבה ועליהם גם להשתמש לעיתים באל חוזר כפול. תחת הקטגוריה של מז"ח ואל חוזר כפול יכולים בעלי מקצוע לבחור בין דגמים מחורצים ומאוגנים, שסתום חד כיווני ועוד.

ברזים ומגופים

אי אפשר לדבר על אביזרי אינסטלציה לבעלי מקצוע בלי להזכיר ברזים ומגופים. אך בעוד רוב לקוחות הקצה מכירים את הברזים מהכיור בבית, לבעלי מקצוע יש דרישות אחרות לחלוטין. מבחינתם מדובר בעיקר על קטגוריה שכוללת אביזרים כגון מגוף ויסות, מגוף פרפר, ברז כדורי, מגוף שער ומגוף דיאפגרמה. אלו מגופים וברזים שבהם ההיבט האסתטי והעיצוב בטל בשישים לעומת נתונים טכניים ומפרט.

צינורות פלדה

את רוב עבודות הצנרת של בעלי מקצוע בתחום האינסטלציה אפשר לבצע עם צינורות פלדה. הצינורות משמשים לחידוש צנרת ישנה, להחלפת צנרת פגומה ובמקרים של תקלות וסתימות. צינורות פלדה עמידים לאורך זמן והם משתלמים גם מבחינת הלקוח. התפקיד של בעלי מקצוע הוא למצוא צינורות פלדה שמתאימים לסוג המבנה ולאופי התקלה, בלי לחרוג ממסגרת התקציב שעומדת לרשותם. בנוסף, עליהם להביא בחשבון את ההבדלים בין צינורות סקדיול 10, סקדיול 40 וצינורות פלדה דרג ב’ ומבנים.

מסנני מים מכל הסוגים

בעלי מקצוע בתחום האינסטלציה עובדים עם סוגים שונים של מסנני מים. המטרה בשימוש במסנני מים היא להבטיח את איכות המים לפי אופי השימוש, כמו למשל בהבדלים בין שימוש במים לצרכי שתייה ומקלחת לבין שימוש תעשייתי במים להשקיה ודישון. כמו כן, בקטגוריה של מסנני מים יכולים בעלי מקצוע לבחור בין מסנן מים אלכסוני מיציקת פלב"מ, מסנן אלכסוני מאוגן לריתוך עשוי פלדה ומסנן אלכסוני מיציקת ברזל.

אביזרי תליה ומדידים

יש אביזרי אינסטלציה שמשמשים בעלי מקצוע לבדיקת אופי הבעיה עוד לפני בחירת פתרונות לתיקון. בקטגוריה הזו ניתן למצוא הבדלים מסוימים בין אביזרי תליה ומדידים, בעוד כאשר נכנסים לעובי הקורה מזהים את המאפיינים השונים של פריטים ספציפיים כמו:

  • מתלה אגס
  • תפס קורה
  • מתלה חבק
  • אביזרי תלית צנרת
  • מצופים
  • מד חום
  • מד לחץ

כפי שניתן לראות, המאפיינים המשותפים לכל האביזרים באים לידי ביטוי באופן שבו הם משמשים בעלי מקצוע לבדיקת סוג הבעיה. כמו כן, ניתן לשלב את השימוש במצופים או בכלי מדידה יחד עם אביזרי תליה ואביזרי צנרת.

בחירת אביזרי אינסטלציה

בעלי מקצוע יודעים שאסור להם להתפשר בכל הנוגע לבחירה נכונה של אביזרי אינסטלציה. הבחירה צריכה להיות פונקציה של סוג הבעיה, אופי ההתמחות של אנשי המקצוע והיכולת שלהם לפתור את התקלות הנפוצות. כדאי שהאביזרים יהיו מספיק איכותיים בשביל למנוע תקלות חוזרות ובטיחותיים על מנת להגן על האינסטלטור.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים