חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

איציק הליצן / שבוע הספר

 

דברים מהלב :  שלום ילדים השבוע הוא שבוע הספר העברי. למעשה זה חודש הספר.. ובכל הארץ יש דוכנים של ספרים, וירידים עם מופעים לילדים, מפגשים עם סופרי ילדים, ובכלל לקרב אתכם לעולם הספר

 

דברים מהלב :  שלום ילדים השבוע הוא שבוע הספר העברי. למעשה זה חודש הספר.. ובכל הארץ יש דוכנים של ספרים, וירידים עם מופעים לילדים, מפגשים עם סופרי ילדים, ובכלל לקרב אתכם לעולם הספר. ולתת לכם להבין שחוץ ממחשב טלביזיה ופייסבוק, יש גם ספרים בעולם .וספר זה דבר מאוד חשוב להעשרת הידע ,הזיכרון, השפה ובכלל זה מפתח את הדמיון אצל כל אחד ואחת מאיתנו.

אני באופן אישי מאוד אוהב ספרים, ולא מוותר בשום תוכנית שלי ברדיו, על סיפור ומדי שבוע כבר 20 שנים אני מקריא  לילדים סיפורים, ומכיר להם ספרים, סיפורים וסופרים חדשים.יש לי הרבה חברים שכותבים ספרים ואני יודע מהם שלפעמים לוקח להם כמה שנים לכתוב ספר, ויש כאלה ספרים שלוקח כמה חודשים, לכתוב אבל כאן רק מתחיל המסע של הספר. כי צריך למצוא מאייר שיצייר את הסיפור והדמויות המופיעות בסיפור, ולשונאית שתפקידה לבדוק שאכן הספר כתוב בלי טעויות כתיב ובעברית נכונה ,למצוא את הוצאת הספרים שתסכים להוציא את הספר לאור, שזה אומר להכין אותו לדפוס ולאחר מכן להדפיס אותו ולהפיץ אותו לחנויות הספרים.

ובמקביל לעשות לו יחסי ציבור כדי שהקוראים הפוטנציאלים ידעו על קיומו .בקיצור מי שמוציא לאור ספר משקיע הרבה מאוד נשמה, וכסף ,ולכן מאוד חשוב לשמור על הספרים שיש לנו .בכל ישוב בארץ יש ספריה עירונית שבה ניתן להשאיל ספרים כך שילדים יכולים לשבת בבית ולקרוא ביחד עם ההורים סיפורים .אתם יכולים גם לשמוע את איציק הליצן מספר סיפורים באתר האינטרנט של רדיו ללא הפסקה בכתובת www.103.fm  ברשימת שדרנים חפשו את איציק הליצן והתוכנית בייביסיטר ושם תשמעו את הסיפור שסיפרתי השבוע ובארכיון התוכנית תמצאו מאות ספרים וסיפורים שאני מספר לילדים כבר 20  שנים ותוכלו לעשות את זה כסיפור לפני השינה כמו הרבה ילדים אז אני רוצה לאחל לכולם קריאה מהנה שבוע נפלא לכולם.

פינת המעשה הטוב :

השבוע אספר לכם על דימיטרי ספיר בן ה12  שלפני שבוע בזמן שרכב על האופניים שלו ליד הגינה הציבורית ברמת גן ,ראה ילד קטן ,שיצא מהגינה והלך לכיוון הכביש, בזמן שאימא שלו דיברה בטלפון. הוא לקח את הילד והחזיר אותו לאמו המופתעת . שהודתה לדימיטרי על הערנות שלו . היא אמרה לו שזה לימד אותה לקח לא לדבר בטלפון כשהיא יורדת עם הילד לגינה . כל הכבוד לדימיטרי ספיר על המעשה הטוב .ואתם ההורים תהיו יותר ערניים וזהירים כשאתם עם הילדים.

 

פינת המכתבים :

שאלה:לאיציק הליצן שלום קוראים לי תמר ואני בת 10 ויש לי בעיה לקראת החופש הגדול אני רוצה להירשם לקייטנה עם כל החברות שלי  ואבא שלי רוצה לרשום אותי לקייטנה במקום העבודה שלו .הוא אומר שזה זול ויותר שווה מקייטנות אחרות .אבל אני רוצה ללכת עם החברות שלי ולהיות איתם ביחד .אני לא יודעת מה לעשות ואימא הציעה שנשאל אותך בעיתון כי היא אוהבת את המדור שלך. אז תענה לי בדחיפות תמר.

תשובה: לתמר החמודה אני אכן מבין את המצוקה שלך, והרצון שלך להיות עם החברות שאתך כל השנה. אבל לדעתי כחבר אני אומר שבזמן החופש הרבה ילדים נפרדים מהחברים, והולכים למקומות שונים, ולהתגעגע אחד לשני קצת, כי גם ככה אתם ביחד כל השנה. אני בעד לשמוע בקול ההורים כי יש להם את השיקולים, שרק מבוגרים מבינים כמו, זה שתיסעי עם אבא לעבודה, ותחזרי אתו, ויהיה לכם זמן איכות ביחד. או שמקום העבודה של אביך מכין לילדי העובדים אטרקציות מיוחדות, ואני יודע על הרבה מקומות כאלה. תסמכי על ההורים שלך הם רוצים שיהיה לך כייף וקיץ משגע אני בטוח שלא תצטערי ותכירי ילדים חדשים ובטח חברות חדשות . אז בהצלחה.... ותספרי לי איך היה.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש שמח על הירח שכתבה זהר אביב בהוצאת דני ספרים. כיצד סיפור נולד? אולי מהבטן של הקוף? אולי מהלוע של הנמר או מהחדק של הפיל? ואולי בכלל מהראש שלנו? בעזרת הסיפור המחורז והמצחיק הזה, מצליח הילד להתרומם על כנפי הדמיון ולעוף עד לירח. בדרך הוא מגלה את סוד היצירה, מתוודע ליכולות הדמיון וההמצאה שלו ולומד לפתח אותם. יש בספר טיפים לבניית סיפור, משלב הרעיון, בחירת הדמויות, העלאת הבעיה, הקונפליקט ויצירת הפתרון. בעזרת בועות דיבור לדמויות, משהו שמזכיר את הקומיקס האהוב על הילדים, ניתן לשבת עם הילדים, לקרוא איתם את הספר ולבקש מהם שישתפו פעולה ושיוסיפו את טקסט הדיבור של הדמויות.

הבדיחה השבועית:

דני : אמא את יכולה לתת לי 5 שקלים בשביל האיש שצועק למטה?

אמא: מה הוא צועק?

דני: גלידה ב 5 שקלים

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים