חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

יהוד מונוסון : מצדיעים למתנדבים

 

תכנית הרובוטיקה הינה תכנית הדגל של עיריית יהוד מונוסון בתחום החינוך ומידי שנה מושקעים בה תקציבים ניכרים בשיתוף עם ארגון FIRST של הטכניון.  בתכנית לוקחים חלק מאות ילדים בכל שכבות הגיל החל מגני הילדים ועד כיתות יב’ בליווי מדריכים, מנטורים והורים מתנדבים

 

אם היו אומרים לכם לפני שנים רבות כי העולם שלנו יהיה מורכב כולו מרובוטים שיסייעו לנו בכל תחומי החיים.... כולכם הייתם אומרים שזהו מדע בדיוני. אולם המציאות כידוע עולה על כל דמיון ועיריית יהוד מונוסון לקחה את הנושא צעד אחד קדימה ומקדמת את תכנית הרובוטיקה- תכנית הדגל העירונית, בה לוקחים חלק מאות ילדים בכל שכבות הגיל החל מגני הילדים ועד כיתות יב’.

השבוע קיימה עיריית יהוד מונוסון ערב הוקרה מיוחד לכל האנשים שתרמו לתוכנית וביניהם מדריכים, מנטורים, והורים מתנדבים רבים שהקדישו שעות רבות על מנת לקדם את הילדים ולשפר את הרובוטים והפרויקטים הסביבתיים. בערב המרגש קיבלו המתנדבים הנרגשים תעודות הוקרה על פועלם במהלך השנה.

ראש העיר יהוד מונוסון יעלה מקליס ברכה את כל המתנדבים והתורמים לתוכנית ואמרה כי, "ההישגים הרבים של הילדים ובני הנוער שלקחו חלק בתוכנית הרובוטיקה העירוני הם בהחלט מרשימים ומכובדים. זהו מפעל עירוני ערכי בו לוקחים חלק מאות ילדים, מנטורים והורים שהפכו לחלק מקבוצה איכותית ומגובשת. בעיני המשמעות האמתית של התוכנית מעבר להישגים ולתרומה העצומה לילדים, היא רוח ההתנדבות, ההתגייסות  והמחויבות של הקהילה כולה, לקחת חלק, לסייע ולתרום. זוהי בעיני הייחודיות וזה כל היופי".

ראש העיר הודתה  לאבי אוסטפלד שהוביל את התוכנית במשך 4 שנים, וכן לשיתוף הפעולה המבורך עם המגזר העסקי- עם אנשי חברת טרילידור ומגל שתרמו רבות לפרויקט. "אנו מעריכים ומוקירים את פועלכם ומקווים שיחד נגדל את דור העתיד של התעשייה הישראלית".

אבי אוסטפלד מרכז הפרויקט אמר כי,  "המתנדבים בתוכנית שלנו הם הלב שלה. אספנו אותם אחד אחד, בחום ובאהבה. הם באים מרקעים שונים, הם בגילאים 11-80 והם באים לעשות רק טוב. המתנדבים השקיעו את הלב והנשמה. קיומו של הערב הזה היה חשוב לי מאוד ע"מ להעביר לכולם את המסר - שום דבר אינו מובן מאליו, ההערכה של התושבים לאנשים האלו היא רבה."

סיכם את התכנית דותן כהן אחד מההורים הוסיף ואמר כי,  "השם "רובוטיקה" הוא קצת מטעה, מאחר ואפשר לחשוב שכל מה שעושים פה זה לבנות רובוטים. אבל בפועל זהו רק חלק מהעניין, אם כי חשוב, מעניין ומאתגר כשלעצמו. אבל אני רוצה לדבר על החלקים האחרים של התוכנית, בהם הילדים זוכים להיכנס לעולמם של ה"גדולים", הם מזהים בעיות, מנתחים אותן, חוקרים אותן ומנסים למצוא להן פתרונות בכוחות עצמם. הפתרונות צריכים להיות חדשניים וניתנים ליישום. לצורך כך הילדים פונים בעצמם למומחים שונים, לרשויות ממשלה ולתאגידים, ולמעשה לכל מי שרלוונטי לנושא, כדי ללמוד ולחקור את הנושא. הם מחליטים בעצמם על הנושאים שהם רוצים לחקור, עם מי להיפגש ולאיזה כיוון ללכת. כל זה נעשה תחת מסגרת של שמונה ערכים חשובים לחיים, שביניהם עבודה צוות, למידה, והערך הכי חשוב - הנאה. מומלץ בחום לכל מי שאוהב את הילד שלו".

בהמשך הערב כל האורחים צפו יחד במופע תוסס וקיצבי של להקת שקטק,  והבטיחו לקחת חלק בפרויקט גם בשנה הבאה.

 קרדיט צלם אורן קלר

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים