חיפוש
 
לדף הבית >>     ספורט >>

מכבי פ”ת במקום השלישי ובהפועל מדברים בשלישיות

 

ניצחון נוסף לחבורה הלוהטת של קובי רפואה, שכבר כבר מזמן לא מפתיעה אף אחד, הפועל פ”ת עם שלישייה שנייה ברציפות

 

מכבי פ"ת גברה אמש (ראשון) 1:3 על הפועל חיפה של דני גולן וניר קלינגר במסגרת המחזור ה-24 בליגת העל, וביססה את מעמדה בטריו שנוצר בצמרת הגבוהה. מכבי פ"ת מדורגת שלישית עם 45 נק’, 5 פחות ממכבי ת"א והפועל ב"ש, לה משחק חסר, ועושה רושם שהקבוצה מתכוונת ללכת עד הסוף העונה. הפתעת העונה חיברה ניצחון שני ברצף, לאחר ההפסד לפני שבועיים למכבי ת"א, ועושה רושם שהתעשתה במהרה.
מול האדומים מהכרמל המלאבסים פתחו את מסכת הכיבושים כבר לאחר שש דקות של משחק משערו של גיא מלמד, ממצטייני העונה עד עתה של פ"ת. הקשר השתלט על כדור שחזר אליו מכדור קרן, וממרכז הרחבה הרשית לשערו של של פלטהאוזן האורח. המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון 0:1 למקומיים, אולם הזדמנויות היו לשני הצדדים. חניכיו של דני גולן השוו במהרה. בדקה ה-50 הגביה דור מלול כדור מאגף ימין, דני עמוס שוערה של מכבי פ"ת, יצא לא טוב לכדור, וחנן ממן, חלוץ הפועל חיפה, ניצל זאת כדי להשוות, 1:1, משחק חדש. בדקה -67 כמעט מהפך,
כאשר בן בסון בעט כדור שחלף סמוך לקורת שערו של עמוס, מזל גדול לביתיים. כמאמר הקלישאה בכדורגל, ’כשלא מבקיעים סופגים’, נענשה חיפה דקה לאחר מכן. התקפה נאה שהתחילה אצל גיא מלמד, המשיכה עם מנור סלומון, וממנו לגידי קאניוק הלוהט, שהעלה את מכבי פ"ת ליתרון, 1:2. בדקה ה-87 היה קרוב חנן ממן לצמד ושוויון, אולם נגח חלש לידיו של דני עמוס. בתוספת הזמן זכו המקומיים בכדור עונשין מ-11 מטרים, לאחר הכשלה של דור פרץ על אדאמוביץ’. רומאריו פירס ניגש לבעוט בהצלחה את הפנדל, וחתם את התוצאה, 1:3 למכבי פ"ת. במחזור הבא תתארח הקבוצה אצל הפועל כפר סבא, שמסובכת בתחתית.
 
הפועל פ"ת השיגה ניצחון שני ברציפות. החבורה של ירון הוכנבוים גברה (שישי) על הפועל ירושלים בטדי 1:3 במסגרת המחזור ה-25 בליגה הלאומית. היה זה משחק שני ברצף שבו המלאבסים כבשו שלושה שערים במשחק. בזכות הניצחון עלו הכחולים למקום החמישי עם 34 נק’, שמונה נקודות פחות ממאזנה של הפועל עכו השנייה. דווקא חניכיו של אוהד בוזגלו עלו ראשונים ליתרון פחות משתי דקות בתוך המשחק, עם נגיחה של הבלם מעוז סמיה. המענה של האורחים מפ"ת היה מהיר, כאשר בדקה השמינית גל צרויה השווה בפנדל. אור ברוך כבש את השני של קבוצתו במשחק, והשלישי האישי ברצף של שני משחקים, סמוך לירידה להפסקה, 1:2 להפועל פ"ת. חרף ניסיונות ירושלמים להשוות, גבריאל קנייקובסקי הפתח תקוואי העלה ל-1:3 בדקה ה-75, והבטיח את הניצחון. במחזור הקרוב ביום שישי תארח הפועל פ"ת את עירוני נשר המפתיעה, ותשאף לחבר שלושה ניצחונות רצופים, ואולי אף לפנטז על התקרבות לצמרת הגבוהה.
 
כדורסל מכבי פ"ת התארחה (ראשון) בוינגייט אצל האקדמיה, וניצחה 66:81, כאשר נותרו שבעה מחזורים לסיום. הפתח תקוואים דורגו במקום התשיעי ערב המחזור (חלקו עם חדרה את מקומות 9-10), בזמן שהמקומיים היו לפני אחרונים בטבלת ליגה ארצית צפון.  עבור פ"ת היה זה משחק חשוב כדי לברוח מהתחתית הבוערת, ואילו וינגייט רצתה להימנע מהפסד רביעי ברצף. בסיבוב הראשון גברה מכבי פ"ת על יריבתה ב-10 נק’ הפרש.  בסיום, הפסד נוסף לאקדמית, שמתקרבת לירידה לליגה השלישית, ואילו פ"ת התקרבה לפלייאוף. קלעו לפ"ת: מתן מרציאנו 18, מתן כהן 14, גרי גנדל ובן אלפישר 12 כ"א, טל הרמן 9, ראובן בן דוד וחגי בר אב 6 כ"א, אופיר מיארה ורון גוטמן 2 כ"א. בעקבות הניצחון דילגה מכבי פ"ת למקום השמיני עם 26 נק’, כאשר במאזנה שמונה ניצחונות אל מול עשרה הפסדים. בשבת הקרובה תארח פ"ת את הפועל ג’ת, התשיעית, הצמודה לה בטבלה.
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים