חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

זעקת הסוחרים הצליחה

 

הישג אדיר לסוחרי מרכז העיר וללשכת המסחר: העירייה החליטה לבטל את שוק הלילה 

 

סוחרי מרכז העיר כבר ידעו ימים קשים. הקמת הרכבת הקלה, מבצע צוק איתן ופיגועי הטרור הדירו קונים מרחבי העיר ויצרו פגיעה קשה בהכנסותיהם במשך תקופות ארוכות. יחד עם ההכנסות שנפגעו, ההוצאות המשיכו לגדול ויצרו עבורם קושי אדיר. עם בוא הקיץ והגעת הקונים הורגשה הקלה והתאוששות בקרב הסוחרים, עד אשר החל לפעול "שוק הלילה" במרכז העיר.

שוק הלילה שפעל בימים רביעי וחמישי הביא את הסוחרים למכה קשה ומכופלת. הקונים אשר קונים בדרך כלל אצל הסוחרים, וכן התיירים, כיוונו את קניותיהם לימים בהם השוק פועל, וקנו את אותם המוצרים הנמכרים בחנויות, בעלויות נמוכות. כל זאת, כאשר הסוחרים אינם יכולים להתחרות מול המחירים המוצעים, שכן ההוצאות שלהם רבות וכוללות את תשלומי השכר דירה, הארנונה, המיסים ועוד.

יש לציין דבר חשוב. העירייה השקיעה  רבות בפיתוח ובקידום מרכז העיר. משאבים רבים הוקדשו לרווחת התושבים בכלל ולבעלי העסקים במרכז העיר בפרט,  יחד עם זאת, קיום שוק הלילה, החטיא את המטרה שכן יצר תחרות שבעלי העסקים פשוט לא יכלו לעמוד בה. והנטל היה גדול מידי וכבד מידי.

סוחרי מרכז העיר החברים בלשכת המסחר פנו בזעקה לנשיא לשכת המסחר מר דרור אטרי, בבקשה לבחון את הנושא ולהתערב מידית. וכך, נשיא לשכת המסחר ניהל מגעים עם גורמים בכירים בעירייה, וביקש לבטל לאלתר את קיום השוק במרכז העיר. בקשתו נענתה ונפלה על אוזניים קשובות והעירייה החליטה לבטל את קיום שוק הלילה במרכז העיר.  

 נשיא לשכת המסחר מר דרור אטרי: אני מודה לסגן ראש העיר ומחזיק תיק הפיתוח הכלכלי והתעסוקה במרכז העיר מר עופר ברקוביץ’, ולמנכ"ל עיריית ירושלים מר אמנון מרחב, על ההירתמות לנושא. כלכלת העיר מושתתת על עסקיה, ובבואנו לפעול לקידום הצמיחה הכלכלית בעיר, צריך לעמוד לנגד עינינו קודם כל טובת הסוחרים. כאשר מביאים רוכלים מחוץ לעיר בעלות סמלית, על חשבון עסקים ש-30 שנה משלמים מיסים ומסייעים לכלכלת העיר, זהו מתכון ברור לפגיעה קשה בחברנו הסוחרים .

פעם נוספת הוכיחו הסוחרים והקהילה העסקית בירושלים כולה מהו כוחה של ההתאגדות, כאשר אנו מאחודים יש ביכולתנו לעמוד עמידה איתנה מול האתגרים הלא פשוטים שלנו.

אני שמח שצלח בידנו להביא להבנה ולתובנה, כי גם אם רוצים לייצר תהליך של פעולות לטובת חיזוק העסקים, שאנו כמובן מברכים על חשיבה מעיין זו, חשוב שנבין שהדבר צריך להיעשות בשיתוף הסוחרים, תוך בניית תמהיל נכון לדוכנים אותם רוצים להציג. לשכת המסחר בחרה במסלול של הידברות שמוכיח את עצמו בכל פעם מחדש."

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים