חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

איך לעבור את משבר גיל 40?

 

משבר גיל ה-40 הוא משבר שיכול להגיע בכל גיל, החל מגיל 35 ועד גיל 60. משבר זה בא לידי ביטוי בחשבון נפש של האדם עם עצמו, מקורו הוא בפער בין איך שהאדם חי את חייו האישיים לבין איך שהיה רוצה לחיות אותם.

 

משבר גיל 40 מאגד בתוכו מכלול של חסרים וחסכים שנוצרו לאדם שמתקשה לצאת ממנו ללא עזרה או שינוי תפיסה או מחשבה. המשבר מתמקד בעיקר בעוגנים הכי חשובים בחייו של האדם: זוגיות, קריירה, חיי חברה, ואיכות חיים.

סימפטומים למשבר גיל 40 אנשים במשבר אמצע החיים,  משבר גיל 40 , חשיםשהחיים כבר אינם מרגשים אותם ואין בהם שום תשוקה לעשייה או לכל רצון עז אחר. הרבה מחשבות שלהם מתמקדות בתחושת החמצה, חרטה או פספוס על צורת החיים שהם חיים, על הבחירות שעשו בעבר ועל כל קבלת ההחלטות שעשו. כשאנשים חשים כך הם לא יכולים להכיל את האחר, את בן הזוג או הילדים והם נוטים לחוש לרוב רוגז, עצבנות ודיכאון.

הסיבות למשבר זה  לקראת סוף התקופה של ההורות המוקדמת נפתח חלון של בני הזוג בהתעסקות עם הקשר שלהם עם הזוגיות שנדחקה מעט הצידה, הטיפול בילדים ובתפקוד הבית גזל הרבה זמן ופתאום כשהם עצמאיים נוצר ריק שמוזר מאוד להתרגל אליו. בני הזוג מתבגרים, הילדים גדלים וההתעסקות שנפתחה להורים היא התעסקות בעיקר עצמית, מעין דין וחשבון עצמי מול- קריירה, (יש כאלה שירצו לעשות לפתע הסבה מקצועית בגיל 40), גוף ונפש הגשמה של חלומות, פנטזיות ועוד.

את מי זה תוקף? ואיך ניתן להתמודד?  משבר גיל ארבעים תוקף גם נשים וגם גברים. אך הוא מקבל ביטוי אחר אצל כל אחד. הגורמים למשבר יכולים להיות רבים וצריך למקד אותם ולהבין מה הגורם העיקרי שגורם למשבר. תמיד ניתן ללכת לקבל ייעוץ ועזרה אצל פסיכולוג או יועץ משפחתי. אך ניתן גם לבד לנסות להבין את המוקד ולנסות לכוון אליהם את השינוי. במידה ומדובר בעבודה שלא אוהבים, ניתן לעשות הסבה וללמוד מקצוע אחר ולהתעסק במה שאתם אוהבים. ללכת לחוגי העשרה. לחזור להתעסק בתחביבים ישנים, להתחיל לחיות בריא יותר, לעשות ספורט ועוד רעיונות רבים.

בנוסף, חשוב מאוד לשים לב לשינוי שחל בנו או בבן הזוג שלנו שאולי חווה משברלשים על השינוי את האצבע ולא לפחד לגשת לטיפול או ייעוץ כדי למנוע פרידה, גירושין או סתם דכדוך שלא נעים לחיות לצדו.

משבר גיל 40 אצל גברים ומשבר גיל 40 אצל נשים הוא תהליך נפשי נפוץ ביותר שחווה האדם, והוא קורה כמעט לכל אחד בשלב כזה או אחר בחייו. החכמה היא לצלוח אותו בתבונה ובהבנה ולא לחשוש מפניו ולהבין שהוא חלק מתהליך טבעי בחיינו.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים