חיפוש
 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מרכז מורשת רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה

 

לאחר עשרות שנים מאז עלייתם ארצה של יהודי אתיופיה, נחנך ביום רביעי ה-6.9 לראשונה בפתח תקוה מרכז מורשת מפואר, רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה שיקרא ”שערי ירושלים”!

 

לאחר עשרות שנים מאז עלייתם ארצה של יהודי אתיופיה, נחנך ביום רביעי ה-6.9 לראשונה בפתח תקוה מרכז מורשת מפואר, רוחני לקהילת יוצאי אתיופיה שיקרא "שערי ירושלים"!

יהודי אתיופיה הגיעו לארץ לפני למעלה מ-30 שנה, ומאז הם מבקשים מרכז רוחני לקהילה. עם כניסתו של רה"ע איציק ברוורמן לתפקיד, הוא הנחה את הצוותים המקצועיים לפעול לטובת הקמת מרכז קהילתי וחברתי עבור בני הקהילה אשר יהווה מוקד משיכה ואבן שואבת לפעילותם .

 המרכז המפואר ממוקם בשכונת שעריה ויספק מענה לצרכיה התרבותיים והרוחניים של הקהילה. ההשראה לתכנון האדריכלי לקוחה ממבני ציבור שהיו מקובלים בקהילות היהודיות באתיופיה. שטח המבנה שהוקם הינו כ-380 מ"ר וכולל אולם מרכזי בגודל של כ-155 מ"ר, אולם מ?שני בגודל 65 מ"ר, ושטחים נוספים קטנים יותר. כל חזיתות המבנה מצופות אבן בשני גוונים אשר שולבו בהן חלונות גבוהים, להעצמת התחושה של גובה המבנה והייחודיות שלו. הפרויקט בוצע ע"י החברה לפיתוח פתח תקוה ותוכנן ע"י האדריכל הוגו רוזנפלד.

 ראש העיר איציק ברוורמן אמר בטקס המרגש "ריגשתם אותי עד מאוד מעצם המעמד ואני מודה לכל החברים והשותפים הרבים לבניית המרכז ומאחל לקהילה ליהנות ממרכז המורשת ולחגוג יחדיו, גברים, נשים, זקנים וטף כבר בתקופת החגים הבאה עלינו לטובה. שתהיה זו שנה טובה ומבורכת".

 

ב- 12.9 הוכנס ספר תורה למרכז המורשת "שערי ירושלים" באירוע שמח וחגיגי במיוחד.

בשונה מהכנסת ספר תורה הנהוג ברחבי הארץ הכנסת ספר התורה רכב לתהלוכה ספר תורה כאשר תורם ספר התורה ומכבדיו מתחילים לשאת את ספר התורה .

באירוע זה הכנסת ספר התורה נעשה בליווי שירת מזמורי הקסים - כוהני העדה, בליווי שירה וריקודים ללא רכב תהלוכה כנהוג באתיופיה כאשר היו מוצאים את "האורית "ספר התורה .

באירוע נכחו כ- 800 איש, והוא היה אירוע מרגש ומכובד, מיד לאחר הכנסת ספר התורה הקהילה ערכה חגיגה ענקית במועדון הקהילתי.

ספר התורה נתרם ע"י שלומי אשכנזי שתרם את הספר לזכר אביו ז"ל.

שלומי אשכנזי מספר "עבורי הכנסFA ספר התורה הוא סוג של סגירת מעגל. מחייל פשוט שפיקד על נערים עולים לפני גיוס, לאחר "מבצע משה" ולאחר פעילות עם אנשי הקהילה בעשור האחרון, אני אסיר תודה על ההזדמנות שניתנה לי ולמשפחתי להכניס ספר תורה להיכל הזה".

לאירוע היו שותפים גם חברי עמותת פלג וכל הפעילים המסורים שפועלים במהלך כל השנה למען הקהילה .

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים