חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

מרכז פסג”ה פ”ת מגיש - `זר של פרחים` למדינה

 

לכבוד שנת ה-70 למדינה בחרו במרכז פסג”ה פתח תקוה לחגוג את יופיו של הטבע הארצישראלי. בפסג”ה מוצגת תערוכת ציורים מאת האמנית נורית גור לביא (קרני) המוקדשת לפרחי ארץ-ישראל וצמחייתה.

 

מרכז פסג"ה פתח תקוה מגיש - ’זר של פרחים’ למדינה

לכבוד שנת ה-70 למדינה בחרו במרכז פסג"ה פתח תקוה לחגוג את יופיו של הטבע הארצישראלי. בפסג"ה מוצגת תערוכת ציורים מאת האמנית נורית גור לביא (קרני) המוקדשת לפרחי ארץ-ישראל וצמחייתה.

לתערוכה ניתן השם ’פלורה’. זהו מונח לטיני מתחום הבוטניקה. הוא מתייחס לכלל הצמחייה הקיימת במקום מסוים: חבל ארץ, מדינה וכו’ או לפרסום מדעי מקיף שעוסק במיון של צמחייה (ובגרסתו המוכרת: ’מגדיר צמחים’). ציוריה של נורית עוסקים ב’פלורה’ של ארצנו, שמשמעה ’צמחיית ארץ ישראל’ (Flora Palaestina’’).

ציורי פרחי הבר של גור לביא, נעשו בהשראת ז’אנר הציור הבוטני ועולם מגדירי הצמחים. כמוהם, הם מפורטים ומציאותיים וגם סגנון הפיזור שלהם על הבד ושמותיהם, המופיעים בכתיבה חופשית על גבי הציור, תורמים לרושם הבוטני. אלא שבניגוד לציור הבוטני שהוא כללי, כלומר, הצמח המצויר מאפיין את כל בני מינו- ציורה של נורית הוא חופשי וכל פרח ועלה הינם ייחודיים. נראה כאילו היא שואפת "לתפוס" את הזהות הפרטית של כל פרח, גם אם הוא אחד מקבוצה; ו"להספיק" לצייר עוד ועוד מן הפריחה המקומית -  שלאט לאט נכבשת ונעלמת תחת בטון, צמיגים, גדרות ויישובים - לפני שתיבנה שכונה חדשה... ציורי הפרחים של נורית מיוחדים גם בכך, שלצד כל פרח היא הוסיפה בכתב ידה את התאריך והמקום בו נקטף או צויר. זה נותן תחושה של יומן, של ניסיון "לתעד". היא כאילו ’שותלת’ מחדש את  הפרח שנקטף לצורך הציור ומבקשת ’לא לשכוח...’, "הציורים שלי ממשיכים את העיסוק שלי בסביבתי הפרטית והאינטימית; סביבה פרטית שהיא גם סביבה  ציבורית בתהליכים של שינוי" משתפת נורית.

נורית גור לביא (קרני ) ילידת הארץ (1952), דור שלישי לחלוצי עמק יזרעאל; גדלה כילדת טבע בלב פרדסי כפר יונה עם חיבור טבעי ועמוק לארץ ולאדמתה. היא חונכה מילדות לערך "ידיעת הארץ" ולהעמקת ההיכרות עם המקומות, האנשים והצמחייה של ארץ ישראל. התרבות ה"צברית" שבתוכה גדלה ראתה את הבקיאות בתכנים אלה כערך חשוב וכביטוי לנאמנות ומסירות לארץ. ערכים אלה הם שעומדים בבסיס הפנייה שלה לציור פרחים; וציוריה משקפים היכרות ואחדות עם הטבע ועם פרחי ארצנו. נורית הציגה תערוכות יחיד והשתתפה בתערוכות קבוצתיות במוזיאונים ובגלריות בארץ ובעולם.

הציבור הרחב מוזמן לבקר בתערוכה בשעות הפתיחה של מרכז פסג"ה פתח תקוה.

 

אוצרת התערוכה: אפרת סופר

עיצוב התערוכה: הסדנה לעיצוב מרחבי למידה- מרכז פסג"ה פתח תקוה

הקמה: דוד ישראל, אוריה שמעוני, בעז פסטרנק

צילום: בעז פסטרנק

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים