חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

ליאור אלמליח מגדולי הפייטנים בעולם

 

מזה מספר שנים כבר זוכה הפייטן ליאור אלמליח למעמד והכרה כאחד הפייטנים המוכשרים והמצליחים בישראל ככלל ובפרט בסגנון הפייטנות בהשראת המוזיקה האנדלוסית ובסגנון הפייטנות המקובלת במסורת יהודי מרוקו..

 

מזה מספר שנים כבר זוכה הפייטן ליאור אלמליח למעמד והכרה כאחד הפייטנים המוכשרים והמצליחים בישראל ככלל ובפרט בסגנון הפייטנות בהשראת המוזיקה האנדלוסית ובסגנון הפייטנות המקובלת במסורת יהודי מרוקו. כיצד הצליח אלמליח לזכות במעמד זה? למצב עניינים זה תרמו בין היתר מספר השנים הבלתי מבוטל אותן עשה על הבמות עוד מילדות, שיתופי הפעולה אותם רקם עם כמה מגדולי האמנים והיוצרים בישראל, פעילותו במסגרת התזמורת האנדלוסית הישראלי, האלבומים הרבים שהוציא לאור ומעל לכל אלה כישרונו הרב כפייטן וקולו המשובח.

מקריית שמונה לתזמורת האנדלוסית

את הכשרתו כפייטן החל הילד ליאור אלמליח, יליד קריית שמונה, כבר עם הגיעו לגיל 13 (1987). כנצר למשפחה מזרחית בעלת חיבור למסורת ישראל לא היה זה המפגש הראשון של אלמליח עם עולם הפייטנות אולם הייתה זו נקודת ההתחלה בה החל להפוך את חיבתו לסגנון המוזיקלי – המוזיקה האנדלוסית- מתחביב ילדות לאמנות של ממש. בהכשרתו של אלמליח באמנות הפייטנות האנדלוסית, נטול כמה מטובי פייטני ישראל ובראשם הפייטן ניסים ששון והרב דוד בוזגלו. זמן לא רב לאחר מכן החל הילד אלמליח להציג את כישרונו הרב לקהל והופיע באירועים שונים הן בזירה המקומית הישראלית והן בקרב קהילות יהודיות בעולם אשר חבריהן ביקשו לשמוע מופע פייטנות.

לחצו לכניסה לאתר הבית של ליאור אלמליח

לאחר שרות צבאי בן שלוש שנים כסולן ביחידת מקהלת הרבנות הצבאית הצטרף אלמליח לתזמורת האנדלוסית הישראלית, הרכב אשר מחזיק ללא ספק בתרומה מכרעת לפריחת המוזיקה האנדלוסית בישראל ושימור המסורת המוזיקלית הנלווית לה. במשך מספר שנים מבין אלה בהן היה פעיל בתזמורת, כיהן אלמליח כסולן המוביל של ההרכב.

מופע אישי

לצד הופעותיו המזמנות באירועים ופסטיבלים שונים מופיע אלמליח בשנים האחרונות ברחבי הארץ עם מופע מוזיקלי אישי. במסגרת המופע משלב אלמליח חומרים מוזיקליים ממספר מסורות וסגנונות מהם הוא שואב השראה, החל מהמוזיקה האנדלוסית המלווה אותו מראשית ימיו בעולם המוזיקה, דרך חומרים מן המסורת הפייטנית האלג’ירית ועד חומרים מוזיקליים מודרניים. על מנת להתעדכן במועדי ההופעות ומיקומן מומלץ לעיין בעמוד הרלוונטי באתר האינטרנט הרשמי של אלמליח.

אלבומים ופרויקטים נוספים

נכון לשנת 2016 עומד מספר האלבומים אותם הוציא אלמליח על תשעה. האחרון מבין אותם תשעה אלבומים הוא האלבום "הריני שר". את האלבום הוציא ליאור השנה בשיתוף פעולה אמנותי עם קובי אוז (מייסד להקת טיפקס) אשר הפיק מוזיקלית את האלבום. כמי שניתן היה לצפות ממי שנחשב לאחד מן הפייטנים המצליחים כיום, חומרי האלבום החדש הם אכן פיוטים מוכרים, אולם אלה (בסיועו של אוז) קיבלו עיבודים מוזיקליים חדשים המתכתבים עם סגנונות מוזיקליים עדכניים יותר המעניקים להם גם פרשנות מודרנית.

שמות שמונת האלבומים הנוספים בהפקתם היה אלמליח שותף הם: "נשימה", "צור שהחייני", "יקרה מיקר", "יעלה יעלה", "שירת הבקשות", "גורדי סאוואל", "יגל יעקב", "אלמליח-לרוז-שטרית".

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים