חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

אור יהודה מצטרפת לפרויקט נתיבי התחבורה הציבורית  

 

אור יהודה חתמה עם משרד התחבורה על הסכם לפיו יוקמו ברחבי העיר 4.8 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית שיביאו לשיפור ניכר במערך התחבורה הציבורית בעיר. ראש העיר, ליאת שוחט: ”השינויים יביאו לשיפור ניכר באיכות החיים של התושבים”

 

עיריית אור יהודה חתמה בשבוע שעבר על הסכם עם משרד התחבורה לביצוע תכנית "מהיר לעיר" לשיפור התחבורה הציבורית בעיר. הפרויקט יאפשר שיפור של רמת השירות בתחבורה הציבורית בהיבטים כמו מהירות, תדירות, נוחות ונגישות 

במסגרת התכנית, אותה מוביל משרד התחבורה, מוקמים בימים אלו רשת נתיבים של תחבורה ציבורית (נת"צים) במטרופולין תל אביב באורך כולל של כ-500 קילומטר. הרשת מחברת בין נת"צים בינעירוניים לנת"צים עירוניים ויוצרת העדפה ברורה ורציפה לתחבורה הציבורית. ההסכם בין משרד התחבורה לעיריית אור יהודה כולל יצירת 4.8 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית בעיר, כאשר את עלות כלל הפרויקט בסך כ-114 מיליון שקל יממן משרד התחבורה. לעלות הזו יתווסף בונוס בשיעור של 14 מיליון שקל שהעירייה תקבל כדי להשקיע בשיפורים תחבורתיים נוספים בעיר.

נתיב התחבורה הציבורית יתפרס בצירים הראשיים של העיר, כלומר לאורך רחובות העצמאות, אליהו סעדון, מרדכי בן פורת ויחזקאל קזז, כאשר יתבצע חיבור נוסף בציר הזה עם רחוב יהדות קנדה ובהמשכו ברחוב החרושת. בכל מקרה, חשוב להדגיש כי בשלב זה יוצא לדרך שלב התכנון של הפרויקט, כשהביצוע בפועל צפוי להתחיל ב-2019 ולהסתיים שנה לאחר מכן.

ראש העיר, ליאת שוחט, מציינת: "העובדה שאור יהודה מצטרפת לפרויקט כל כך חשוב כמו פרויקט נתיבי התחבורה הציבוריים מעידה על פעם נוספת על המיקום האסטרטגי של העיר שלנו ועל החשיבות שלה במערך התחבורה הארצי. באמצעות הפרויקט הזה ניתן יהיה להקטין את עומסי התנועה ברחבי העיר, שכן הפרויקט במהותו מעודד שימוש בתחבורה ציבורית והעדפה שלה על פני שימוש ברכבים פרטיים. אני סמוכה ובטוחה שהשינויים שיחולו על העיר שלנו ישפרו את מערך התחבורה הציבורית העירונית ויביאו לשיפור ניכר באיכות החיים של התושבים. עמדנו על כך שהנת"צים יהיו בשעות מוגדרות בלבד, וכי במסגרת התכנית יוכשרו חניות לרווחת הציבור. משרד התחבורה קיבל את דרישותינו ואלו יהיו חלק מהתכניות".

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים