חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

מ 1.3 - אסורה הכנסת אופנים חשמליים לחטיבות הביניים

 

בעוד 3 שבועות החגיגה של תלמידי חטיבות וביניים ולעיתים גם חלק מהיסודי הולכת להסתיים. מתחילת מרץ, אופניים חשמליים מחוץ לתחום. העיריה: ”החל מחודש מרץ נתחיל באכיפה מוגברת ברחבי העיר, ובמיוחד בכבישים, בגינות, ליד בתי הספר ובסביבותיהם. החל מחודש מרץ גם לא תתאפשר הגעה לבתי הספר עם אופניים חשמליים, לילדים מתחת לגיל 16”

 

בפתח תקוה הולכים לעשות לא פחות ממהפכה קטנה, ולמי שמבקר בעמודי הכניסה לכל חטיבות הבינים בעיר מבין איזו מלחמה לא קטנה ממתינה למנהלי בתי הספר מול תלמידים שאינם מבינים מה בדיוק רוצים מהחיים שלהם. השבוע יצאו ראש גורמים שונים ובראשם  ראש העיר במנשר לתושבים ובו הם מסביר ומכין את התושבים ואת התלמידים למה שממתין להם בעוד שבועיים וחצי.

ומה במנשר:

"הורים יקרים, לפני מספר חודשים היינו עדים למותו הטרגי של התלמיד סלומון איאל ז"ל, אשר נהרג בתאונת דרכים עת רכב, בשעות הערב, על אופניים חשמליים. אופניים חשמליים נפוצים מאד בקרב בני הנוער, והורים רבים רוכשים עבור ילדיהם אופניים אלו.

לצערנו, הילדים אינם מודעים לסכנות הרבות שברכיבה על אופניים חשמליים המגיעים לעיתים גם למהירות של 25 קמ"ש ויותר, ואינם מודעים לכללי הנהיגה והבטיחות בדרכים. חשוב לחדד ולהזכיר מספר כללים: o רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 אסורה! o רכיבה על אופניים )חשמליים ולא חשמליים( ללא קסדה אסורה ומסוכנת! o מקומם של אופניים חשמליים הוא בכביש בנתיב הנסיעה, ולא על המדרכה המיועדת להולכי רגל. אין ספק כי החדשנות והטכנולוגיה קוסמת לילדים וכך גם האופניים החשמליים המסייעים לילדים לנוע במהירות ממקום למקום, אך חלה חובה על כולנו, רשות עירונית, משטרה וכמובן ההורים, לעשות את המרב על מנת לשמור על חיי הילדים, שאינם ערים לסכנות שבכביש.

במהלך חודש פברואר תתקיים בבתי הספר פעילות הסברה מלווה בקמפיין עירוני, והחל מחודש מרץ נתחיל באכיפה מוגברת ברחבי העיר, ובמיוחד בכבישים, בגינות, ליד בתי הספר ובסביבותיהם. החל מחודש מרץ גם לא תתאפשר הגעה לבתי הספר עם אופניים חשמליים, לילדים מתחת לגיל 16 , ובין היתר תמנע מהם האפשרות לקשור את האופניים החשמליים בשטח בית הספר ו/או להכניס את הסוללה )הנפרדת( של האופניים. כמובן שבכל גיל ניתן להגיע עם אופניים שאינם חשמליים, ולקשור אותם בשטח ביה"ס. חידוד הנהלים ואכיפתם היא למען ביטחון הילדים ולמענם בלבד. אנא שתפו פעולה וביחד נצמצם את ממדי התופעה". 

על החתומים:

סנ"צ ברק מרדכי / עו"ד איתי שונשיין  / רמי הופנברג  / אלי מור מפקד תחנת משטרת / ראש העיר /  סגן ראש העיר / מנהל מינהל החינוך /  יו"ר ועד הורים פתח תקוה/  ויו"ר ועדת החינוך  / עיריית פתח תקוה 

 

הרקע להחלטה:

במהלך חודש מאי 2016 קבעה ועדת הכלכלה כי גיל המינימום לרכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי יעמוד על גיל 16, ולא 14 כפי שנהוג היה עד אז. כל זאת לאור מספר התאונות הגבוה יחסית בהן היו מעורבים כלים אלה, והחשש כי בני נוער מסכנים עצמם שלא לצורך עקב אי ידיעת חוקי התעבורה ואי שימוש באמצעי בטיחות בסיסיים.

עיריית פתח תקוה יזמה קמפיין להעלאת המודעות בקרב ציבור ההורים ובני הנוער לגבי הסכנות שברכיבה על אופניים חשמליים והתקנות בנושא.

בימים אלו נשלח להורים מכתב (באמצעות המשוב הבית ספרי) בו מצוין כי הרכיבה על אופניים מתחת לגיל 16 אסורה ומסוכנת. על המכתב חתומים ראש העיר איציק ברוורמן, סגנו ויו"ר ועדת החינוך איתי שונשיין שפועל בנושא גם בכנסת ומול גורמי ממשל, סנ"צ ברק מרדכי מפקד תחנת משטרת פתח תקוה, אלי מור יו"ר ועד ההורים המרכזי ורמי הופנברג מנהל מינהל החינוך. במהלך חודש פברואר יעלה קמפיין עירוני להעלאת המודעות ויתקיימו בבתי הספר פעולות הסברה. בחטיבות הביניים יתקיימו פעולות הסברה גם מחוץ לבית הספר בסיוע השיטור העירוני ומדריכי עיר ללא אלימות, ובתיכונים תתקיים הרצאה בנושא נהיגה בטוחה וחוקי תעבורה, בשילוב התנסות מעשית. פעילות זו ממשיכה פעולות הסברה והרצאות שהתקיימו מתחילת השנה ובשנה שעברה, בכל בתי הספר העל יסודיים.

למהלך העירוני שותפים רבים: מינהל החינוך האגף לחינוך על יסודי, תכנית עיר ללא אלימות, ועדת החינוך העירונית, אגף הביטחון והשיטור העירוני, המחלקה לבטיחות בדרכים במינהל החינוך ולשכת דובר העירייה.

ראש העיר איציק ברוורמן "העירייה באמצעות מינהל החינוך מפעילה מזה זמן תכנית להעלאת המודעות לגבי רכיבה בטוחה על אופניים. לדאבוננו המסר לא הופנם דיו ואנו עדיין רואים בני נוער רבים שרוכבים בכביש באופן לא אחראי. לאור מותו הטרגי של סלומון איאל ז"ל כשרכב על אופניים חשמליים בשעות החשיכה ונהרג בתאונת דרכים, החלטנו להגביר את הפעילות להעלאת המודעות לרכיבה בטוחה. אני קורא לכל הילדים ובני הנוער לרכב על אופניים (רגילים) באופן בטוח ולא לרכב על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16! זה מסכן חיים ומהווה סכנה גם לרוכבים האחרים, לנהגים ולהולכי הרגל שמתמודדים לצערי עם רוכבי אופניים גם במדרכות".

 

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים