חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

מיזם ה- MPTX2# : בית ספר בר לב זכה במקום הראשון

 

ביום שלישי 6.3 הגיע לסיומו מיזם ה- MPTX2# שהתקיים בסימן חגיגות ה-70 למדינה ו-140 שנה לפתח תקוה.האירוע נפתח בgame-ling התלמידים שיחקו יחד ולאחר מכן רון קלדס, מומחה חדשנות וgaming ממיקרוסופט נתן הצצה לעולם המשחקים עבר,הווה ועתיד.

 

 ביום שלישי 6.3 הגיע לסיומו מיזם ה- MPTX2# שהתקיים בסימן חגיגות ה-70 למדינה ו-140 שנה לפתח תקוה.

האירוע נפתח בgame-ling התלמידים שיחקו יחד ולאחר מכן רון קלדס, מומחה חדשנות וgaming ממיקרוסופט נתן הצצה לעולם המשחקים עבר,הווה ועתיד.

זהו מיזם חלוץ בתחום המינקראפט בחינוך. המיזם הכניס לעולם המינקראפט המוכר והאהוב על התלמידים, את סיפור פתח תקוה והמדינה באתרים, בדמויות ובאירועים – בעבר, הווה ובעתיד.

המשחק כלל שתי סביבות פעילות:

  1. מחברת OneNote- לכל נבחרת היתה מחברת מיזם משלה. במחברת פורסמו המשימות, בה אספו הנבחרות נתונים, ביצעו תכנונים, תיעדו את התהליך וכתבו את פתרון המשימות.
  2. עולם המינקראפט - בו התבצעה הבנייה. הכניסה לעולם המינקראפט התאפשרה תודות לשימוש בענן החינוכי העירוני.

בנוסף, לפרסום תוצרים ושיתוף היה דף פייסבוק שצבר אלפי לייקים.

התוצאה, משחק מדליק ראשון מסוגו, העוסק במורשת מהלוקאלי לגלובלי ומקדם עבודת צוות וכבוד הדדי.

המיזם שילב מעל 300 משתתפים: ביניהם 300 תלמידים ו-31 מורים מובילים מ-12 בתי ספר בעיר .

מבחינת התלמידים היה ברור שזה יהיה הצלחה שכן המינקראפט הוא אחד המשחקים האהובים עליהם והלמידה התרחשה במגרש שלהם!

ההפתעה הגדולה היו המורים שדיווחו על הנאה והנעה, קשר ומעמד אחר בכיתה וכבר חושבים על הרפתקאות חדשות בעולמות מינקראפט אחרים!

מורה מובילה במיזם שיתפה: "התפקיד שלנו השתנה. במיזם, לא העברנו לתלמידים ידע, את הידע הם רכשו בעצמם. יתרה מכן, את רוב הדברים התלמידים ידעו יותר טוב מאתנו. אנחנו עבדנו עם הילדים יותר על מיומנויות חברתיות וכישורים אישיים כגון: עבודת צוות, חלוקת תפקידים, עמידה בזמנים, הבחנה בין עיקר לטפל ועוד."

בתואר חביב הקהל זכה בי"ס שיפר בניהולה של נעמה בן יהודה שלהב והצוות המוביל עם יערה כהן. התואר נקבע ע"פ כמות הלייקים שהנבחרות גייסו מהקהילה. המיזם לווה בדף פייסבוק אליו התבקשו הנבחרות להעלות את התוצרים שלהם.

הקריטריונים לזכייה בהצטיינות במשחק היו: פתרון החידות, תיעוד התהליכים במחברת, רמת ביצוע המשימות ועמידה בלוח זמנים.  התחרות הייתה צמודה מאד, ואלו הם הזוכים:

במקום הראשון זכה בית ספר בר לב! בניהולה של דולי מוטולה  ובהובלת פזית כהן ויותם יהוד

מקום שני זכה נצח ישראל בניהולה של רווית זר ובהובלת הצוות של בלה דיעי

במקום שלישי במשחק זכה ביה"ס נתן יונתן בניהולה של  אביבה גולן והצוות המוביל סמדר אלון ומירב נהרי.

ראש העיר איציק ברוורמן השתתף ביאורע הגמר, בירך את המשתתפים ואת הזוכים ואמר כי "זו הלמידה שאנו מקדמים בעיר. למידה יצירתית, חדשנית, פורצת גבולות. למידה שמשלבת הנאה וידע". בסיום האירוע ראש העיר אתגר את הנוכחים בהזמנה להמשיך לשחק.

המיזם הינו פרי שיתוף פעולה בין מינהל החינוך בעיריית פתח תקוה האגף לשרותי חינוך ורווחה חינוכית שהפכו חלום למציאות, מרכז פסג"ה פתח תקוה שאיפשר דגם פיתוח מקצועי חדשני  של צוות המורים  המובילים ופיתח  מתוך המאגר "פתח תקווה עירי" את כל החידות במיזם. בהזדמנות זו  אנו מודים לגב עליזה וורם יוצרת המאגר, טופ-אדיו על הליווי והתמיכה, מיקרוסופט על התשתיות ו-Betaספר על היוזמה וההובלה. 

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים