חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: חוקת תשע”ח

 

כי לא כולנו מבינים היום מה פירוש ”טומאה” ואיך יכול להיות שבפיזור אפר של עור הפרה שנשרף יבוא הטמא  לטהרה? נכון רבים התאמצו ומסופר שאפילו גוי אחד נכנס לבית המדרש לשאול את רבי יוחנן בן זכאי להסביר לו אם זה דומה לכישוף?

 

רבים מחבריי ותלמידיי  חוזרים על טענה נושנה כאילו התורה ומצוותיה אינם אקטואליות. ומה עוד, אם היו בתקופת המשנה והתלמוד אזי ההלכה הייתה שונה. כאילו ההלכה התאימה לאותם זמנים(חשוכים?) ולא לימינו (הנאורים?).

תשובתי לכל הטועים והתועים כי התלמוד פתוח לכל דכפין. ולהיפך ה"פרוטוקולים" נגישים לכל מי שחפץ ללמוד ולהבין. השאלות הקשות נשאלו בעבר והתשובות ניתנו.

 פרשת השבוע  עוסקת בתחילתה בסיפור "פרה אדומה". מצווה שאינה ברורה לכל המפרשים.

כי לא כולנו מבינים היום מה פירוש "טומאה" ואיך יכול להיות שבפיזור אפר של עור הפרה שנשרף יבוא הטמא  לטהרה? נכון רבים התאמצו ומסופר שאפילו גוי אחד נכנס לבית המדרש לשאול את רבי יוחנן בן זכאי להסביר לו אם זה דומה לכישוף?

כנ"ל לגבי  הלכות כשרות .  מה מותר ומה אסור לנו לאכל ואפילו איסור אכילת בשר וחלב וכולי.

חלק מהטועים מבינים שזה נוגע לבריאות האדם. והאמת שתירוץ זה  הופך את התורה לספר רפואות או לחוברת של דיאטניות. ולא כך.

רק בלימוד מעמיק ללא  דעות קדומות  נזכה אולי להבנה של ייחודיות עם ישראל בכל המובנים.

רק התורה וקיום מצוותיה שמרו על רציפות הדורות ומניעת התבוללות בכל שנות הגולה.

ואני אומר זאת לאור עבודה של שנים רבות  בתפוצות ובדיקת ההסתברות מי נשאר יהודי  (אחרי דור שלישי )ומי נעלם ומאבד את הקשר.

תקנו אותי  אם אני טועה!

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים