חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

מוזיאון ראשונים תערוכה מסכמת לתחרות הצילום ”דורות”

 

ביום רביעי נפתחה תערוכה בקריית המוזיאונים פתח תקוה, המסכמת את תחרות הצילום דורות שהתקיימה במסגרת שיתוף פעולה בין מוזיאון ראשונים לאגף לאמנות פלסטית בעיריית פתח תקוה.

 

ביום רביעי נפתחה תערוכה בקריית המוזיאונים פתח תקוה, המסכמת את תחרות הצילום דורות שהתקיימה במסגרת שיתוף פעולה בין מוזיאון ראשונים לאגף לאמנות פלסטית בעיריית פתח תקוה.

התחרות נולדה כחלק מחגיגות 140 שנה לעיר, ומשפחות פתח תקוואיות הוזמנו לצלם סצנה משפחתית על רקע אתר בעיר שיש להם חיבור רגשי אליו. בעידן שלנו הצילום הפך זמין ונגיש ומאפשר לכל אחד לתעד ולהנציח רגעים ומקומות שישמרו לדורות, כי תמונה אחת שווה יותר ממאה מילים.

לתחרות הוגשו עשרות תצלומים הפורסים מרחב מגוון של נקודות מבט ומציגים את מרקם החיים העירוני בנקודת הזמן העכשווית: מהמבט האישי והביוגרפי, ועד מבט חברתי ועירוני. לתערוכה נבחרו 40 תצלומים המספקים התבוננות מרגשת ומפתיעה על הקשר בין הדורות במשפחה וביניהם לבין העיר.

הצילומים חושפים תושבים מעדות ומוצאים שונים, דרכם פתח תקוה מתגלה ככור היתוך של מציאות חיים מגוונת. מובילות הפרויקט, אפרת שבתאי וקים מוניוז מספרות כי במרכז התערוכה ניתן מקום מכובד לנושא המשפחתיות, והן מבקשות להעלות שאלות על הדרך שבה נרקם סיפור משפחתי ועל הקשר בין אדם, מקום וזיכרון. המבקרים בתערוכה יראו מגוון נקודות מבט לפסיפס האנושי המגוון של העיר, ביניהם צעיר האצ״ל, המנהלת הותיקה של בי"ס נצח -בנות וצאצאיו של יואל משה סולומון.

באירוע הפתיחה, שהתקיים ב-11.7 בקריית המוזיאונים הוכרזו ארבעת הזוכים. שלושת המקומות הראשונים נבחרו על ידי ועדה מקצועית, שבראשה עמד צלם העיתונות ראובן קסטרו. במקום הראשון זכו  טל שרייבר ומורן חקק, בצילום ובו ארבע נשים המייצגות דורות שונים, בנות לשתי משפחות ותיקות, אשר צמחו בעיר פתח תקוה עוד מימי מלאבס.

במקום השני זכתה  גלית קופמן עם צילום של משה קופמן, פרטיזן במלחמת העולם השנייה, שעלה לארץ עם אשתו מרים קופמן לאחר המלחמה וביחד הקימו בפתח תקוה בית ונגריה. בתמונה, שצולמה בשנת 2011, יושב משה קופמן על נדנדה מעשה ידיו, יחד עם נינו הצעיר ושניהם מרימים "לחיים" עם כוס מיץ פטל.

במקום השלישי זכתה דיקלה מרחבי עם צילום של משפחת מרחבי. יאיר מרחבי גדל בפתח תקוה, היה לוחם של הבריגדה היהודית ובמלחמת העולם השנייה נפל בשבי הנאצים. בתמונה, על רקע מבנה המכולת הישנה, מצולמים אלדד- בנם של יאיר ומרים ואשתו ציפורה, נכדיהם וניניהם- הדור החמישי למשפחה שגדל בפתח תקוה.

בפרס "חביב הקהל" זכה אבי דולמן עם תמונה שצולמה בסיום משחק רבע גמר גביע המדינה לילדים, בו גברה קבוצת הפועל פתח-תקוה על הפועל רמת השרון והעפילה למשחק חצי הגמר. גיבור המשחק היה שוער הפועל, אושר כהן, שבלם שלוש בעיטות 11 מטר (’פנדלים’) של היריבה והעניק את הניצחון לקבוצתו. אושר מצולם בעת סיבוב הניצחון על כתפיו של אביו, ערן כהן, שהיה אף הוא שוער בילדותו.

התערוכה פתוחה לקהל עד ה- 28.7 בקריית המוזיאונים-יד לבנים, רח’ ארלוזורוב 30 פתח

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים