חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

מאות השתתפו בטקס יום השואה הבינלאומי

 

מאות השתתפו בעצרת לציון יום השואה הבינלאומי שנערך בהיכל התרבות ביום חמישי ה-26.1.17, שהופק ע”י המרכז העירוני לתיעוד, חקר והנצחת השואה בראשותו של חבר מועצת העיר משה פלדמר ובניהולה של מיכל אשר .

 

מאות השתתפו בעצרת לציון יום השואה הבינלאומי שנערך בהיכל התרבות ביום חמישי ה-26.1.17, שהופק ע"י המרכז העירוני לתיעוד, חקר והנצחת השואה בראשותו של חבר מועצת העיר משה פלדמר ובניהולה של מיכל אשר .

יו"ר המרכז משה פלדמר פתח את העצרת וציין בדבריו על הצורך להמשיך, לזכור ולהנחיל לדור הצעיר את מאורעות השואה. בדבריו ציין כי אנו נמצאים בערב חודש שבט, חודש בו חל ט"ו בשבט המסמל יותר מכל את הפריחה וההתחדשות. יחד עם זאת ,פריחה והתחדשות אינם מבטלים את העבר אלא מוסיפים עליו. ככל שהעץ עתיק יותר, שכבותיו מרובות יותר ושורשיו עמוקים יותר. בדבריו ציין פלדמר כי המרכז מקדם פעילויות נוספות בנושא השואה כגון חידון לתלמידי תיכון בנושא השואה, הצבת מונומנטים לזיכרון השואה במסגרת פרויקט "רחובות מעידים", רחובות הקרויים על שם אישיים וקהילות שנספו בשואה ועוד.

 ראש העיר איציק ברוורמן אמר בדבריו כי האו"ם קבע את התאריך 27.1 יום שחרור מחנה אושוויץ כהחלטה אוניברסאלית ועלינו להמשיך לציין את יום השואה הבינלאומי למען הדורות הבאים " העצרת הכללית של האו"ם קבעה לפני מספר שנים כי ה-27 בינואר יוכרז כיום זיכרון בינלאומי להנצחת קרבנות השואה, משום שזהו יום כניסת הצבא האדום אל מחנה אושוויץ, המחנה המסמל יותר מכל את הניסיון להשמדה טוטאלית של העם היהודי. החלטה זו מהווה נקודת מפנה משמעותית מבחינה היסטורית, הן במלחמה באנטישמיות והן בהנצחת השואה, היא מבטאת את ההכרה הבינלאומית בחשיבות זיכרון השואה כערך יסודי".

החזן יעקב בש נשא את תפילת אל מלא רחמים ותלמידים מתנדבים במרכז הדליקו את ששת נרות הזיכרון. מיכל אשר מנחת האירוע ומנהלת המרכז אמרה כי המסר לאנושות חייב להיות מכריע וברור: לעולם לא עוד!  בהמשך עלתה ההצגה "המזוודה של חנה". הצגה מרגשת ומרתקת המביאה את סיפור חייה של חנה בריידי דרך גילויים מפתיעים באמצעות תלמידים ומנהלת מרכז ללימודי שואה ביפן.

האירוע הסתיים בשירת התקווה.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים