חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

אור יהודה: בדרך לחתימה מול המדינה על הסכם גג

 

ראש העיר ליאת שוחט הגיעה להסכם עם מדינת ישראל לפיו יקודמו פרויקטים בהיקף של 1.5 מיליארד ¤ בתחומי העיר, וב-4 באפריל הוא ייחתם במעמד שר האוצר משה כחלון.

 

ראש העיר ליאת שוחט הגיעה להסכם עם מדינת ישראל לפיו יקודמו פרויקטים בהיקף של 1.5 מיליארד ¤ בתחומי העיר, וב-4 באפריל הוא ייחתם במעמד שר האוצר משה כחלון. במקביל, יקודמו תכניות להקמת 5,020 יחידות דיור ו-1.14 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. ליאת שוחט, ראש העיר: "זהו הסכם היסטורי עבור העיר שעתיד לשנות את פניה מקצה לקצה"

הישג לעיר אור יהודה. ראש העיר ליאת שוחט הצליחה להגיע להסכם עם מדינת ישראל בו יקודמו פרויקטים בהיקף של 1.5 מיליארד ש?ח בתחומי העיר. מאז נכנסה לתפקידה לפני כשנה, הצהירה ראש העיר ליאת שוחט, כי המטרה הראשית שלה הינה השגת הסכם גג עם מדינת ישראל, וכעת היא בדרך לעמידה במשימתה זו, כשב-4 באפריל ייחתם הסכם שישנה את פניה של אור יהודה לדורות. ההסכם מציב את העיר בחזית מפת הפיתוח של מדינת ישראל בכלל ובמרכז הארץ בפרט.

זה לא היה פשוט והרבה רשויות נמצאות במרוץ להסכם כזה בו העירייה מצידה מקדמת תכנון של שכונות מגורים חדשות והמדינה מצידה מאגמת תקציבים לפרויקטים רבים בתחומי העיר ולשדרוג השכונות הוותיקות. במקרה של אור יהודה, ההצלחה הינה כפולה, שכן עם אישור הקמתן של שתי שכונות חדשות ומתקדמות שיכללו 5,020 יחידות דיור, יקודמו לשיווק כ-1.14 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר שיהוו עוגן כלכלי משמעותי לעיר ויהפכו את אור יהודה לאחד מאזורי התעסוקה המתקדמים והמובילים בישראל.

במסגרת ההסכם, עיריית אור יהודה תקבל כמיליארד וחצי שקל שיושקעו בשדרוג התשתיות בעיר הוותיקה ובפרויקטים רחבי היקף. כך לדוגמה ישודרגו כל מבני החינוך בעיר וכמעט כל תשתיות הכבישים, מערכת הניקוז תוחלף כליל, קו המתח הגבוה העובר בעיר ישוקע מתחת לקרקע, יפתחו כניסות ויציאות חדשות לעיר וכן ייסלל כביש היקפי חדש, כל הפארקים בעיר ישופצו ויבנו חדשים כמעט בכל שטח ציבורי פתוח, יבנו מוסדות ציבור חדשים כדוגמת אצטדיון, היכל התרבות ישודרג, יבנה בניין עירייה חדיש, ישודרגו כל מערכות העירייה בדגש על שיפור השירות וגולת הכותרת: פארק השני בגודלו בגוש דן יבנה בצמוד לנחל איילון בגבולה הדרומי של העיר.

ליאת שוחט, ראש העיר: "אני שמחה שהגענו לרגע הזה. הדרך לא הייתה פשוטה, אבל ההסכם הזה מוביל את העיר שלנו למקום שכל הזמן חלמנו להיות בו. ההסכם ייצר מציאות חדשה עבור כל אחד ואחד מהתושבים שלנו.

"אור יהודה עומדת בפני נקודת מפנה המשמעותית ביותר לעשרות השנים הקרובות", ממשיכה שוחט. "ב-4 באפריל ייחתם הסכם היסטורי עבור העיר שעתיד לשנות את פניה מקצה לקצה. העיר שלנו, אחרי תקופה חדשה יוצרת מציאות חדשה ולוקחת אחריות על עתידה. אנו הופכים להיות עצמאים לגורלנו ועתיד ילדנו נמצא תחת אחריותנו המלאה. התקציבים שיגיעו יעזרו לנו לשדרג פיזית את העיר הוותיקה ולקדם הקמת שכונות חדשות. זאת ועוד, היכולות הכלכליות שלנו יאפשרו לנו להשקיע כל מה שצריך כדי להפוך את השירותים בעיר הזו לשם דבר. מערכות החינוך, התרבות והפנאי יהפכו למובילות וחדשניות בתחומן".

ההסכם שיחתם ביום שלישי הקרוב (4/4) במעמד שר האוצר משה כחלון הוא תוצאה של עבודה קשה במשך שנה שלמה. במהלך החודשים האחרונים עמלו הצוותים המקצועיים מרשות מקרקעי ישראל וממשרדי הממשלה השונים יחד עם הגורמים המקצועיים בעיריית אור יהודה כדי לגבש הסכם שיעניק לעיר מנוף אמיתי ומשמעותי לפיתוח. יצוין כי ההסכם עצמו אושר בשבוע שעבר במועצת העיר של אור יהודה.

תהליך הקמת השכונות החדשות יתבצע באופן מיידי אל מדורג, כאשר חלק נכבד מהדירות החדשות שייבנו בשכונות ישווקו כבר בשנה הקרובה. התכניות העיקריות שישווקו הינן "פרדס בחיסכון" (שמה של השכונה זמני ויוחלף) שם יוקמו 2,350 יחידות דיור לצד 64 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה ושכונת "פנקס על הפארק" (גם הוא שם זמני) שבה יוקמו 1,870 יחידות דיור לצד 800 אלף מ"ר לתעסוקה. בנוסף, באזור התעסוקה הדרומי יוקמו 200 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה.

ליאת שוחט, ראש עיריית אור יהודה, מציינת: "במהלך גיבוש ההסכם עמדתי על כך שיחידות הדיור החדשות שייבנו, יוקמו במקביל לשיקום העיר הוותיקה. השכונות הוותיקות בעיר קודמות לכל ואנו נדאג להפוך כל אבן בעיר כדי להעמיד את אור יהודה כאחת הערים האטרקטיביות ביותר באזור בפרט ובארץ בכלל. לשמחתי, שר האוצר משה כחלון גילה מחויבות אישית לעיר ולתושביה והוא מסייע באופן אישי בנושאים חשובים נוספים לתושבי העיר, כמו הקמת בית העלמין ואפשרות של פינוי בינוי בשכונות הדרומיות/מזרחיות של העיר. החתימה על הסכם הגג תשנה את פניה של אור יהודה ותייצר מציאות חדשה עבור כל אחד מהתושבים שלנו. חשוב להדגיש כי לפחות 20 אחוז מהדירות החדשות שיוקמו בשכונות, יוקצו לזוגות צעירים תושבי העיר במסגרת מחיר למשתכן וזו בשורה משמעותית".

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים