חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

5 עצות לעיצוב חדרי ילדים

 

שנת הלימודים יצאה לדרך וזה הזמן לתכנן מחדש את חדר הילדים על פי הצרכים העכשוויים לפי גיל הילד, הכיתה בה הוא לומד, התפתחותו האישית וטעמו

 

שנת הלימודים יצאה לדרך וזה הזמן לתכנן מחדש את חדר הילדים על פי הצרכים העכשוויים לפי גיל הילד, הכיתה בה הוא לומד, התפתחותו האישית וטעמו.
לעיצוב המרחב השפעה רבה על התחושות שיחוו הילדים בחדרם ולכן חשוב לשים דגש על בחירת רהיטים איכותיים, הצבתם בחלל תוך שילוב הרמוני ביניהם והוספת טאץ’ מסוגנן שיעניק טוויסט ייחודי לחדר. לפניכם 5 עצות לעיצוב חדרי ילדים שגם ההורים וגם הילדים יאהבו.


בחירת רהיטים – חושבים צעד אחד קדימה
חשוב להתמקד בתכנון החדר על פי הרהיטים שיאכלסו את המרחב. בדקו אילו רהיטים קיימים ועוד רלוונטיים ואילו מתוכם צריך להחליף, על פי התיישנות הרהיט או אי הרלוונטיות שלו לילד.
כך למשל, אם הילד גדל, זה הזמן לעבור ממיטת מעבר למיטת ילדים או ממיטת ילדים למיטות נוער מעץ מלא אפילו בגודל של מיטה וחצי שתמשיך לשרת אותו לאורך שנים ארוכות. במידה והילד עלה לכיתה א’, כדאי להמיר את פינת המשחקים בשולחן כתיבה המהווה את פינת הלימוד בחלל וכן לשלב פתרונות אחסון מודולאריים לספרים, חוברות ומחברות. יתכן שיש צורך גם להצטייד בארון בגדים חדש רחב ועמוק יותר, על אחת כמה וכמה אם מדובר בחדר לשניים-שלושה ילדים, זאת במטרה שיכיל את כלל הבגדים, האביזרים והצעצועים במקום אחד ויתרום לתחושת הסדר בחלל.


בריאות ואיכות במקום הראשון
לאחר שהחלטתם באיזה רהיטים להתמקד בחדר, חשוב מאוד לא להתפשר על איכות. בחרו רהיטים מעץ מלא שנחשב לחומר טבעי, בריאועמיד לאורך זמן. שימו לב שבתהליך הייצור לא נעשה שימוש בכימיקלים רעילים, שהדבק והלכהאינם פולטיםרעלים ושהצבעים בהם נצבעו הרהיטים הינם על בסיס מים וחומרים מינרליים ללא מתכות כבדות.

 

הסגנון קובע – נפלאות העיצובים הקלאסיים
יש הרבה מאוד טרנדים שמשפיעים על זירת העיצוב, אבל בסופו של דבר, כשזה נוגע לחדרי ילדים חשוב מאוד לייצר סביבה רגועה ונעימה. מומלץ לבחור רהיטים בקווים ישרים ונקיים בעיצובים קלאסיים שיתמזגו בהרמוניה עם כל פריט אחר במרחב. מדובר בעיצובים אלגנטיים ועל זמניים שיישארו רלוונטיים למשך שנים רבות ולהם ניתן לשדך מגמות עדכניות בדמות פריטי טקסטיל כמו וילונות, כריות, שטיחים ומצעים שיכניסו טוויסט וצבע לחלל. בנוסף, ניתן למצוא רהיטים לחדרי ילדים עם נגיעות מסוגננות מעודנות כמו שולחן כתיבה על רגליים מגולפות או מיטת נוער עם קפיטונז’ אצילי.


שילוב הרהיטים בחלל אחד
כדי לתכנן נכון את חדר הילדים, מומלץ לאמוד את מידות החלל וכן לייצר שרטוט שמשקף את צורתו כולל ציון מיקום דלתות, שקעי חשמל וחלונות. בדרך זו, כשתגיעו למעמד הרכישה יהיה לכם קל יותר להחליט על גודל המיטה, הארון, שולחן הכתיבה ופריטי העיצוב המשלים. חשוב לא לייצר עומס רהיטים בחלל כדי לאפשר מרחב תנועה וזרימה. לאחר בחירת הרהיטים, בדקו כיצד תציבו אותם בחלל עצמו כך שאף רהיט לא יתנגד בדלת נפתחת, שהילד יוכל לשבת ליד שולחן הכתיבה ולשלוף בקלות ספרים מתוך הספרייה או הכוורת ולקום מהמיטה בלי שהוא מתנגש בפינת המדיה. שימו לב שישנם פתרונות עיצוביים לשני אחים בחדר אחד כמו שולחן כתיבה רחב במיוחד משותף או שולחן או ספרייה המהווה חיץ בין המיטות ומכל צד כוללת שולחן כתיבה ייעודי ומידוף ייעודי לכל אחד מהאחים. במידה ומדובר בתהליך שהינו חלק משיפוץ כללי של הבית, יתכן שתיעזרו בשירותי אדריכלות ועיצוב פנים מקצועיים לצורך התכנון, כאשר במידה ומדובר בשינוי המתייחס לחדר הילדים בלבד, בהחלט ניתן להתבסס על עקרונות מרכזיים המתמקדים בפונקציונאליות של החדר ולא רק בויזואליות שלו.

התוספת שתופסת
לאחר מיקום הרהיטים החדשים והעדכניים, תוכלו להוסיף נגיעות דקורטיביות לחלל כדי לייצר את האווירה והאופי המבוקשים. לקשטאת המיטהבכריות רקמה, לתלות תמונות ופוסטרים, לוח שעם עם עבודות יצירה של הילד, שטיח ארוג צבעוני, פסלים מקושטים וגופיתאורה יפים.

הכתבה באדיבות רשת האוס אין המייצרת מיטות ילדים, מיטות נוער, שולחנות כתיבה, ארונות ומגוון רהיטים נוספים מעץ מלא.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים