חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

משה (בוגי) יעלון באור יהודה:. אזריה חייל שסרח”

 

שר הביטחון לשעבר נפגש עם בני נוער מתיכון יובלים וחניכי המכינה הקדם צבאית, ועודד אותם להתגייס לשירות משמעותי. על פרשת החייל היורה אמר: ”יש בעיית מנהיגות קשה במדינה אם מרשים שתהיה השתוללות כזו על הרמטכ”ל ועל הצבא”

 

 שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון הגיע בשבוע שעבר לאור יהודה למשכן למוסיקה ולמחול כדי להיפגש עם תלמידי תיכון יובלים וכן חניכי המכינה הקדם צבאית בעיר. יעלון, שהגיע כחלק מהליך הגברת הגיוס המשמעותי בעיר, סיפר לבני הנוער על שירותו הצבאי, והביא את דוגמתו האישית לאופן שבו עליהם לקחת אחריות. "כשאתם מגיעים לצומת החלטה, אל תחשבו רק על עצמכם", אמר יעלון. "כל אחד מאיתנו צריך לקחת אחריות, ולחשוב גם על המדינה. קחו אחריות. כשתגיעו לצמתי החלטה, חשבו על מדינת ישראל". 

לאחר ההרצאה, התקיים הליך של שאלות ותשובות, כאשר הנושא הבוער ביותר שעמד על הפרק הוא כמובן פרשת החייל היורה אלאור אזריה. בני הנוער התעניינו בהשקפת העולם של יעלון, שהדגיש כי לכל אורך הדרך הוא יצא כנגד פעולתו של אזריה: "ההחלטות אם יורים או לא יורים מבוססות על שני ערכים יהודים: לא תרצח והקם להורגך, השכם להורגו. אנחנו לא יורים בכל ערבי או כל פלסטיני. אם הוא לא מסכן אותי או לא מתכוון להרוג אותי, אני לא יורה בו. אנחנו לא ארגון שכל אחד יורה בגלל שהצד השני הוא ערבי".

יעלון הביא גם את נקודת המבט שלו על כל האירועים שלוו לאירוע, וציין: "אחרי האירוע, הסתגיינו מהפעולה באופן מיידי. אמרנו שזו לא הנורמה שלנו. לצערי, כבר לאחר האירוע החלה התערבות פוליטית. אני לא מקנא במשפחה של אלאור ובאלאור עצמו. השתלטו על בית המשפחה פוליטיקאים. המשפחה עצמה לא רצתה להשתמש בסנגור הצבאי שהועמד לרשותם, ובמקום זאת הביאו סנגורים פרטיים. מי שמגבה את החייל, בעצם לא מגבה את הקצינים. אחר כך החלו המתקפות. שאלו אותנו איך מפקירים את החייל הגיבור. זה חייל גיבור? זה חייל שסרח. אנחנו לא כנופיה, אנחנו לא דאעש. אנחנו צבא שצריך שיישארו בו בני אדם".

יעלון גם סירב לקשור בין הפרשה לבין הפיגוע שהתרחש בשבוע שעבר בירושלים ובמהלכו קיפחו את חייהם ארבעה בני אדם. "תוך 20 שניות האירוע הזה הסתיים", ציין שר הביטחון לשעבר. "גם אחרי הפיגוע ממשיכים לשחק עם מקרה אזריה ומציירים מציאות כאילו חיילים לא הגיבו. יש פה פוליטיקה. יש בעיית מנהיגות קשה במדינה אם מרשים שתהיה השתוללות כזו על הרמטכ"ל ועל הצבא. כולם שמאלנים פתאום. זו הדרך לנהל דיון? עושים פה פוליטיקה על גבו של החייל במקום להגיד אמירה ברורה על הערכים של צה"ל".

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים