חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

דרור אטרי: ”לא נאפשר פגיעה בחופש ההתאגדות”

 

נשיא לשכת המסחר ירושלים דרור אטרי בועדת העבודה של הכנסת: ”לא נאפשר פגיעה בחופש ההתאגדות של חברנו העסקים הקטנים והבינוניים” 

 

ב - 5.4.17 דנה ועדת העבודה בכנסת בתקנות המטילות חובת תוספת תשלום על עסקים קטנים. התוספת המוערכת – 60-20 מיליון שקל בשנה. אותן מקדם השר חיים כץ. "תקנות הסכמים קיבוציים – תשלם דמי טיפול ארגוני"

השר כץ בהודעתו לדמרקר לקראת הדיון: "עסק שלא יכול לשלם כמה מאות שקלים בשנה – אין לו זכות קיום…"

נשיא לשכת המסחר דרור אטרי: "אני מצר על דברי השר כץ שאמון על חברה מוסרית יותר בישראל ואמור להיות רגיש לעסקים רבים שמתמודדים עם הישרדות יום יומית לא פשוטה.

התקנות אותם מבקש השר להעלות בוועדה מחר צפויות לפגוע קשה בחברנו העסקים הקטנים והבינוניים, לא זאת בלבד התקנות אינם חוקיות, הן משום שהן חורגות מהחוק הראשי ומתכליתו, הן משום שהן מפלות בין הארגונים האזוריים המצויים ובקיאים היטב במציאות הכלכלית הקשה בה שרויים אלפי עסקים בירושלים בדרום ובצפון לבין ארגונים הגדולים במדינה אשר מטותיהם ממוקמים בתל אביב.

התקנות צפויות ליצור מונופוליזציה בתחום ארגוני המעסיקים, לפגוע אנושות בחופש הבחירה של העסקים למי להשתייך ואצל מי להתארגן, ולמעשה, כפי שניתן היה להיווכח מהתקנות המוצעות , הן מהוות פלטפורמה להשתת נטלים כבדים נוספים על חברינו העסקים הקטנים והבינוניים הכורעים גם כך תחת נטל כבד.

לשכת המסחר ירושלים, חיפה וב"ש מאוחדים יחדיו למנוע מחברנו את זכותם הבסיסית שהינה הזכות לבחור היכן להתאגד, ונדאג שכולם הדומם של רבים מחברנו ישמע באופן ברור."

כאמור, ועדת העבודה והרווחה תדון מחר (ד’) בתקנות המטילות חובת תוספת תשלום של עשרות מיליוני שקלים על עסקים קטנים, אותן מקדם השר חיים כץ. "תקנות הסכמים קיבוציים – תשלם דמי טיפול ארגוני"

על פי תקנות דמי טיפול ארגוני משנות השבעים, כאשר נכרת הסכם קיבוצי בין ארגון עובדים לארגון מעסיקים, וההסכם מורחב על ידי שר הכלכלה כך שיחול על כל הענף, חייבים כל אותם עובדים ומעסיקים שאינם מאוגדים בארגונים וחתמו על ההסכם לשאת בתשלום הקרוי "דמי טיפול ארגוני" – עבור אותם ארגונים שהביאו לכריתת ההסכם. התקנות שהינם ישנים אינם נותנות את הדעת למצב העסקים הקטנים והבינוניים שקורסים תחת הנטל הכספי הכבד שלהם כבעלי עסקים.

כתבת טלי חרותי – סובר דמקר בנושא: https://www.themarker.com/career/1.3991005  

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים