חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

סיפור  לשבת: חוקתי

 

זהו הזמן המתאים לבחון את ההווה  מול העבר, ולתכנן  מקצה שיפורים לעתיד.כמו שקורה לרובנו שבגיל חמישים זוכרים את קשיי ההורים ומנסים לכוון את הילדים לעתיד טוב יותר.

 

החודש עסקנו ביובל שנים למלחמת  ששת הימים.  מה מיוחד בחמישים שנה?

זהו הזמן המתאים לבחון את ההווה  מול העבר, ולתכנן  מקצה שיפורים לעתיד.כמו שקורה לרובנו שבגיל חמישים זוכרים את קשיי ההורים ומנסים לכוון את הילדים לעתיד טוב יותר.

 בדיוק השבוע לפני חמישים שנה עמדתי על הבמה (מול חדר האכל)  והודיתי כנציג הבוגרים של המחזור ,למורים, ולמדריכים של מקווה ישראל במדור הדתי. היה זה פחות מחודש אחרי שחרור ירושלים וכמובן  כולנו חווינו האירוע במסיבת הסיום.

ביום ירושלים לפני חודש , הוזמנתי  למקווה וסיפרתי לתלמידים על התקופה שלנו  בתשכ"ז .

השבוע . לאחר בדיוק חמישים שנה ,התכנסנו  50 מבני ובנות המחזור(סח"ט) לכנס ראשון.

למפגש הייחודי קדמו הכנות מרובות ותחקירים למצוא את החברים  שהרי לכנס הגיעו בוגרים ובוגרות מקליפורניה .  מדרום אמריקה צרפת  אנגולה וקפריסין.העלנו שוב את  זיכרונות העבר . את הקשיים של קליטת העלייה של הורינו ושל חלק מאיתנו: שבעצמם עלו  מפרס. רומניה.הודו,תימן,  צרפת. צפון אפריקה. מקסיקו  ועוד ועוד. התלמידים הגיעו מכפר יובל שבצפון ועד אופקים  שבדרום.  וגרו במושבים . ערים. ועיירות פיתוח.

הסתבר , שכולנו הצלחנו בשטחים רבים : בצבא , חלק הגיעו לתפקידים מאד מאד בכירים. בחינוך,בארץ ובתפוצות. בכלכלה. ובמדע. וכמובן רבים ממשיכים בהצלחה  עד היום לחיות במושבים..ולעסוק  בגידול  פירות. ברפתנות, וברדיית דבש. פשוט ארץ זבת חלב ודבש.

(מעניין שלא שמעתי על עסקנים פוליטיקאים בהווה). ארץ ישראל היפה  באמת ללא פוליטיקה.

חלק נפצעו  במלחמות ישראל .ולצערנו  כמה בוגרים הלכו לעולמם, חלק שינו את שם משפחתם. יש שהסירו את הכיפה מעל ראשם ומצד שני כמה התחרדו וחלק פשוט ..הקריחו.  איך שנפתחה תיבת הזיכרונות גילינו שעדיין, ולמרות הכול אנו אוהבים אחד את השני.  הרגשנו לכמה שעות צעירים  בחמישים שנה . לא דיברנו על ימין ושמאל ולא על גוונים של דתיים .וזו פרופורציה אמיתית של כור היתוך שחייב להמשיך, רק שלצערנו התקשורת והפוליטיקאים מקלקלים.

ובאופן אישי: נכדתנו הגדולה  שרתה כמוני כקומונרית של בני עקיבא. נכדה נוספת  תתגייס להדריך טירונים בדיוק באותו תאריך שבו אני התגייסתי לנחל המוצנח 27.7 בהפרש של חמישים שנה . ונכד קיבוצניק  אחר  שסיים י"ב התקבל לשנת שרות ב..מקווה ישראל . וזו סגירת מעגל.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים