חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

נאבקים למנוע הקמת תחנת הכוח בצומת קסם

 

ראש עיריית ראש העין שלום בן משה, קיים  מפגש חירום של ראשי הרשויות הסמוכות לראש העין ונציגיהם כדי לפעול להקמת מטה מאבק שיפעל במשותף לביטול התוכנית להקמת תחנות כוח המופעלת בגז בצומת קסם ובסמוך לגלגוליה, שעלולה לפגוע באיכות החיים של מאות אלפים מתושבי האזור.

 

 ראש עיריית ראש העין שלום בן משה, קיים  (8.3.18) מפגש חירום של ראשי הרשויות הסמוכות לראש העין ונציגיהם כדי לפעול להקמת מטה מאבק שיפעל במשותף לביטול התוכנית להקמת תחנות כוח המופעלת בגז בצומת קסם ובסמוך לג’לג’וליה, שעלולה לפגוע באיכות החיים של מאות אלפים מתושבי האזור.

במפגש השתתפו: ראש עיריית פתח תקוה- עו"ד איציק ברוורמן, ראש עיריית כפר קאסם-עו"ד עאדל בדיר, ראש מועצת אורנית-שלומי לנגר, ראש מועצת כפר ברא-מחמוד עאצי, סגן ומ"מ ראש עיריית ראש העין- חנוך עוז, סגן ראש העיר-מיכאל מלמד,  סגנית ראש עיריית פתח תקוה- אורנה דוידאי, מנכ"ל עיריית ראש העין-שלמה שילה, מנכ"ל מועצה אזורית דרום השרון-שי אברהמי, עו"ד אלי וילצ’יק וראשי מטה המאבק הציבורי בדרום השרון: יעל מאיר ודרור רופא.

ראשי הרשויות בירכו על הקמת מטה המאבק והדגישו כי הממשלה מעמיסה על האזור תשתיות כגון מטוסים שנוחתים מעל האיזור, פקקים בכביש 5 , עומסי תחבורה וכעת גם תחנת כוח.

ראש עיריית ראש העין שלום בן משה: "זהו מאבק על הבית. הקמת התחנה תשפיע על כל האזור: תושבים, אזורי תעשייה והטבע. מדובר בתחנת כוח המתוכננת להיות סמוכה מאוד לבתי התושבים ותפגע קשות באיכות חייהם ובערך הנכסים שלהם. צריך לחזק את המאבק הציבורי של התושבים. אנחנו לא נאפשר זאת ונתקוף בכל המישורים".

ראש עיריית פתח תקוה איציק ברוורמן: "לא ניתן יד לפגיעה באיכות חייהם של תושבינו. נעשה כל שניתן כדי לבטל את התוכניות להקמת תחנת הכוח. יש לרתום את הציבור וללחוץ על מקבלי ההחלטות".

ראש עיריית כפר קאסם עו"ד עאדל בדיר: "הממשלה לא נותנת לנו הזדמנות להשתתף בהליך התכנון, רק בהליך ההתנגדות, המאבק חוצה גבולות וערים ויש לפעול במשותף.

ראש מועצת אורנית, שלומי לנגר: " הורסים לנו את איכות החיים. צריך להיות יצירתיים, לחדד את הטעמים המקצועיים להתנגדות ולשקול להציע חלופות אחרות למיקום תחנות הכוח ולפעול בכל המישורים כדי שיבינו שהמאבק שלנו לא מתפשר".

ראש מועצת כפר ברא: "חזית אחת של כל ראשי הרשויות יכולה לשנות את התמונה ולבטל את הפרוייקט ונדרשת פגישה דחופה עם שר התשתיות".

שי אברהמי, מנכ"ל מועצה אזורית דרום השרון: "יש צורך לאחד יחד את כל צירי המאבק".

נציגת מטה המאבק יעל מאיר ציינה כי מטעים את הציבור בכך שאומרים שהתחנות מופעלות ע"י גז ובפועל 30% מפעילות התחנה תהיה מופעלת באמצעות סולר.

ראשי הרשויות ציינו בדיון כי מדובר במאבק על הבית וכי יש לפעול יחד בכל המישורים כדי למנוע את התוכנית שתזהם את האוויר ותפגע באיכות חייהם של מאות אלפים מתושבי הסביבה.

בדיון סוכם כי תצא פנייה דחופה לפגישת ראשי הרשויות עם השר יובל שטייניץ, השר לתשתיות לאומיות, בה יודיעו ראשי הערים כי הם יתנגדו לתהליך בכל תוקף ויפעלו בכל הדרכים בכדי לעצור אותו. עוד סוכם כי ראש עיריית ראש העין יפנה לח"כ איתן כבל,  יו"ר ועדת הכלכלה כדי לקיים דיון דחוף בכנסת וזימון כל השותפים שיזמו את הקמת תחנת הכוח בדרישה שיציגו את כל המידע והתהליכים שהביאו להחלטה על התוכנית להקמת תחנות הכוח. 

עוד סוכם כי כל המידע ירוכז ע"י המנכ"לים של הרשויות וייבחר משרד עורכי דין משותף שילווה וייצג את הרשויות בתהליך המשפטי. בנוסף, סוכם כי ייבחרו מומחים בתחום איכות הסביבה שיכינו סקר על ההשפעות הסביבתיות הצפויות בעקבות הקמת תחנת הכוח באזור ומשרד יח"צ שילווה את המאבק הציבורי, גיוס לובי של ח"כ ושרים והארגונים לאיכות הסביבה וגיוס אמצעי התקשורת למאבק הציבורי.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים