חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

שנת הלימודים החלה - איציק הליצן

 

אני רוצה לאחל לכל הילדים שעולים לכיתה א’ וגם לילדי הגן ובכלל למי שמתחיל את שנת הלימודים בכל מסגרת כולל החינוך המיוחד. שתהייה לכם שנה טובה ומוצלחת

 

דברים מהלב : שלום ילדים בזמן שהמדור שלי יגיע אליכם , כבר שנת הלימודים מתחילה, והחופש הגדול הסתיים. כל ההורים שמחים ומאושרים שאתם חוזרים לגן ולבית הספר . ובינכם ילדי כיתה א’ מתרגשים מאוד מהשינוי והמעבר מגן הילדים לבית הספר. ואני רוצה לאחל לכל הילדים שעולים לכיתה א’ וגם לילדי הגן ובכלל למי שמתחיל את שנת הלימודים בכל מסגרת כולל החינוך המיוחד. שתהייה לכם שנה טובה ומוצלחת .

שנה שנדע לקבל את החלש והשונה בתוכנו. ואני בכוונה מתחיל בזה כי יש לנו במדינה שלנו הרבה ילדים עם צרכים מיוחדים שזקוקים לחום ואהבה, ליחס ותשומת לב. לחברים שיבינו את הקושי ושלא יצחקו על הקושי. כיום מנסים לשלב את הילדים המיוחדים האלה החברה ובבתי ספר רגילים. אבל כדי שהם באמת יוכלו להשתלב בכיתות רגילות ובבתי ספר רגילים ,חייבים את העזרה שלכם . ולכן אני מבקש מההורים שיסבירו לילדים את החשיבות של קבלת השונה והאחר בחברה, וכמה כח יש לילדים בידיים שלהם גם לעזור וגם להרוס. כולנו שונים זה מזה , ויש ילדים גבוהים ויש נמוכים. יש עם גוון עור כהה ויש עם גוון עור בהיר. יש ילדים שמרכיבים משקפיים ויש כאלה שלא זקוקים למשקפיים.

יש ילדים רזים ויש ילדים שמנים או מלאים יותר. ויש עוד הרבה דוגמאות , אבל אף אחד מילדים בחר להיות כך. ככה הוא נולד וזה הילד הכי טוב ומוצלח לעצמו להורים שלו ובכלל. ולכם אין זכות או סמכות לצחוק עליו או להעליב אותו או להחרים אותו בגלל המראה שלו. כי בתוכו יש נשמה עדינה ופגיעה ורגישה. מה שאני מנס להגיד לכם בסופו של דבר שתתחילו את שנת הלימודים עם אנרגיות טובות .וחברים חדשים , וללא אלימות כל שהיא תוציאו את האלימות מהילקוט. תקבלו באהבה ובשמחה את השונה ,תיזהרו בדרך לגן ולבית הספר, ותלכו לשלום ותחזרו בשלום הביתה להורים ולמשפחה שמאוד אוהבים ושמחים שאתם נולדתם ואתם הילדים שלהם. שנת לימודים טובה מאיציק הליצן.  

פינת המכתבים:

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי מעיין ואני גרה ברמת גן, יש לי אח שעולה לכיתה א’ וקנינו לא את כל מה שהוא רצה. הוא בחר את הילקוט את הקלמר וכל הציוד שצריכים לבית הספר. אני כותבת לך כי הוא החליט שהוא לא רוצה את הילקוט הזה ורוצה משהו אחר ואת הכל להחליף. הוא בוכה וצועק וההורים שלי צועקים ורבים אתו חזרה ואני באמצע לא יודעת מה לעשות אני הצעתי לחזור לחנות ולנסות להחליף את הילקוט אבל אחי כבר שיחק אתו ובחנות לא הסכימו להחליף וההורים אמרו לו שהשנה ישתמש בילקוט הזה .ושנה הבאה נחשוב מה לעשות. איציק הליצן מה לדעתך ניתן לעשות שיגמרו הצעקות והריבים האלה. תענה לי דחוף בבקשה.

תשובה :למעיין החמודה אני מסכים אם ההורים שלך לחלוטין. אח שלך חייב לדעת בחיים האלה לקבל ולהעריך את השפע והקבלה. את הילקוט הקלמר ושאר האביזרים אח שלך בחר. ולכן הוא צריך להישאר עם זה ולהשתמש בזה בשנה הקרובה. ואת כאחות גדולה צריכה להיות ביחד עם ההורים שלך ולתמוך בהם במקרה הזה. ההורים עובדים קשה בשביל הכסף לא להחסיר לכם דבר. ואתם חייבים להעריך ולהגיד תודה.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על אגודת הסטודנטים "בקריה האקדמית אונו" שאספו ציוד לבית הספר : ספרים מחברות קלמרים עטים עפרונות ועוד.. ואת הכל העבירו למרכז קליטה באור יהודה. שלפי הצורך יחלקו את הציוד לילדים שגרים במרכז הקליטה. זה מעשה טוב ויפה. כל הכבוד להם.

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על הספר "בום בילי בום כיתה א’ שלום" שכתבה סופרת הילדים זהר אביב בהוצאת ספריית פועלים. דור חשש מכתה א`. מה הרגיש ביום הראשון בבית הספר? ומה גלה ביום השני? סיפור מחורז הכתוב בגובה עיני הילד, מלווה אותו מהגן לבית הספר ובכל התחלה חדשה, והופך את המעבר לחוויה נעימה. בספר משחק אותיות, המזמין את הילד להכיר את הא`-ב`. ביום הראשון ללימודים כולנו מתרגשים ומבולבלים וחושבים שבית הספר הוא מקום מפחיד ולא ידידותי וביום השני כולם רואים את הדברים אחרת אפילו המורה מתרגשת ספר יפה ומומלץ בחום.

הבדיחה השבועית:

שתי כינים יוצאות מבית קולנוע. אחת אומרת לשנייה: "תגידי, איך את רוצה לחזור הביתה - נלך ברגל או ניקח כלב?".

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים