חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: ניצבים תשע”ו

 

בשבוע זה של חשבון נפש. כולם עומדים למשפט  ללא הבדל במעמד ובתפקיד. מוזכרים כל שכבות העם,מראשי השבט הממשלה דרך הזקנים והשוטרים המחוקקים ועד העובדים הזרים ושואבי המים שהרי אין יוצא מן הכלל ביום הדין של ראש השנה

 

 שלמה המלך קובע: וב שם, משמן טוב; ויום המוות, מיום היוולדו טוב ללכת אל-בית-אבל, מלכת אל-בית משתה--באשר, הוא סוף כל-האדם; והחי, ייתן אל-ליבו" דברים אלה מקבלים משמעות מיוחדת השבוע עם לכתו של שמעון פרס לעולם האמת.

 בפרשת השבוע ,משה רבנו אוסף את כל שכבות העם ונפרד מהם ביום פטירתו ואומר:

אַתֶּם נִצָּבִים הַיּוֹם כֻּלְּכֶם, לִפְנֵי .. אֱלֹקיכֶם: רָאשֵׁיכֶם שִׁבְטֵיכֶם, זִקְנֵיכֶם וְשֹׁטְרֵיכֶם, כֹּל, אִישׁ יִשְׂרָאֵל. טַפְּכֶם נְשֵׁיכֶם--וְגֵרְךָ, אֲשֶׁר בְּקֶרֶב מַחֲנֶיךָ: מֵחֹטֵב עֵצֶיךָ, עַד שֹׁאֵב מֵימֶיךָ.

בשבוע זה של חשבון נפש. כולם עומדים למשפט  ללא הבדל במעמד ובתפקיד. מוזכרים כל שכבות העם,מראשי השבט (הממשלה) דרך הזקנים והשוטרים (המחוקקים) ועד העובדים הזרים (ושואבי המים) שהרי אין יוצא מן הכלל ביום הדין של ראש השנה.  בימים אלה של שלהי תשע"ו  ובפתח של עשרת ימי התשובה מרבים אנו לדבר על  תיקון עצמי  (תשובה). לפי דברי הפרשה ישנה הבטחה לעתיד  שתהיה מעין חזרה בתשובה קולקטיבית. ראשית, חזרה פיסית של העם אל ארצו .עליה מאסיבית מכל  ארבע פינות העולם.ולאחר מכן מעין קומה שנייה של גאולה לאומית בחזרה רוחנית.

השורש  ש-ו-ב חוזר בפרק ל של הפרשה  מספר רב של פעמים. כגון:     "והשבות אל לבבך" "ושבת עד ה’" "ושב ה’.. את שבותך". בימים אלה של חשבון נפש  אישי ולאומי כאשר הקשיים הכלכליים והביטחוניים העומדים על הפרק נצטרך הרבה תפילה ועוצמות נפש להמשיך ולקבל את השנה החדשה הבאה עלינו לטובה באופטימיות זהירה, שהרי מקובלים אנו שעל ידי תשובה ותפילה וצדקה אפשר להעביר את רוע הגזרה.

שבת שלום ושנה טובה.הרב חיים דברת-מודיעין

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים