חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

נרתמים לקידום מיזם ”שומרי הדרך

 

שומרי הדרך הוא מיזם התנדבותי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשיתוף אגף התנועה של משטרת ישראל ועמותת נתיב בטוח. 

 

שומרי הדרך הוא מיזם התנדבותי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשיתוף אגף התנועה של משטרת ישראל ועמותת נתיב בטוח. המיזם מאפשר לכל נהג להתנדב ולתעד עבירות תנועה בכבישים, כאשר תיעוד העבירות החמורות ומסכנות החיים יועברו לטיפול אגף התנועה במשטרת ישראל.

את המיזם הגו זמר בלונדהיים ויאיר נתיב, שאביו נהרג בתאונת דרכים בעת שמשאית שעברה באור אדום. בלונדהיים ונתיב הקימו בשנת 2012 את עמותת "נתיב בטוח - אכיפה אזרחית בדרכים" במטרה לשתף אזרחים באכיפת עבירות תנועה חמורות בכבישי הארץ.

המיזם הושק והחל לפעול ביולי 2016. מתנדבים שהצטרפו למיזם משתמשים באפליקציה ייחודית שפותחה על ידי העמותה, הם מפעילים את היישום לפני תחילת הנסיעה ומצלמים באופן רציף את הכביש ואת כלי הרכב הנראים מהשמשה הקדמית. כאשר המתנדב מבחין בעבירת תנועה הוא מפעיל את תיעוד האירוע באמצעות לחיצת אצבע או הנחייה קולית. לאחר מכן, הדיווח מועבר באופן אוטומטי למרכז הסינון והבקרה שהוקם ברשות הלאומית, שם מנתחים את הצילומים ומעבירים את העבירות הרלוונטיות לטיפול משטרת ישראל.

כעת גם פתח תקוה מצטרפת למיזם וזאת בעידודו של ראש העיר איציק ברוורמן ובהובלת מחלקת תנועה ובטיחות ובשיתוף משטרת פתח תקוה.

כיום ישנם כ- 6677 משתמשים מאושרים באפליקציה, וכ- 12079 משתמשים הממתינים לאישור.

אופן ההירשמות לאפליקציה נעשה בקישור : http://bit.ly/shomrey  ולאחר מכן הורדת האפליקציה בחנות האפליקציות בapp store/google play . שומרי דרך הם שמאשרים את המשתמשים כאלה שהיו בכנס או שנמצאים בתהליכי שיתוף פעולה עם המיזם.

כנס הסברה ראשון יתקיים ביום חמישי ה-28.12.17 בשעה 19:30 באודיטוריום יד לבנים ברחוב ארלוזרוב. לכנס יש להירשם מראש באתר "שומרי דרך".

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים