חיפוש
 
לדף הבית >>     האיש שבא לסעוד >>

את לי לילה / האיש שבא לסעוד

 

כבר תקופה לא קצרה שכל איזור שוק הכרמל וכרם התימנים נשאר בעניינים. לא משנה מה קורה בשאר העיר, האיזור הזה שומר על אנרגיות, תמיד מתחדש, תמיד עובד ולא משנה מתי תקפצו לשם אם בצהרי יום חופש שהברזתם מהעבודה כי אתם ״חולים״ או בערב, תמיד תמצאו שהשוק והסביבה תמיד מלא ושנפתח מקום חדש  שלא הכרתם.

 

כבר תקופה לא קצרה שכל איזור שוק הכרמל וכרם התימנים נשאר בעניינים. לא משנה מה קורה בשאר העיר, האיזור הזה שומר על אנרגיות, תמיד מתחדש, תמיד עובד ולא משנה מתי תקפצו לשם אם בצהרי יום חופש שהברזתם מהעבודה כי אתם ״חולים״ או בערב, תמיד תמצאו שהשוק והסביבה תמיד מלא ושנפתח מקום חדש  שלא הכרתם.
אז נספר לכם  הפעם על מקום ממש טעים שנפתח בכובשים שמיועד לשעות הקטנות של הלילה, ושבוע הבא נביא לכם עוד 2 מקומות שיתאימו גם לצהריים של שמש או שישי רגוע.

 

ליילה, כרם התימנים

יש לא מעט מקומות לשבת לדרינק באיזור של שוק הכרמל אבל, חוץ מהמנזר המיתולוגי, רובם יותר הולכים לכיוון השכונתי ונראים כמו פאב קפה שכונתי שזמין בכל שעות היום. אבל עכשיו,  נפתח לו בר אוכל מתוקתק, מעוצב וכזה שגורם לך ללבוש משהו קצת יותר נורמלי מנעלי קיפי ומכנסי פיג׳מה- תכירו את הליילה.

המקום, ששייך לחבר׳ה של ביסטרו הכובשים, נראה מעט תלוש באווירה של השוק. הוא מעוצב בסטייל, אמנם קטן ואינטימי אבל המטבח הפתוח שלו וגריל הפחמים הענקי שלו יחד עם שלל בקבוקי הויסקי שעומדים מנצנצים בחשכה הסקסית מייצרים סקרנות ואולי גם הבנה שסוף סוף אפשר להנות ממקום לא שכונתי באיזור.

בוא נתחיל באיזה קוקטייל, הגרון שלי קצת יבש ואני צריכה קצת אלכוהול להתניע את הערב. בהתאם לאווירה של השוק הקוקטיילים מגניבים גם הם- אמנם יש שם מגוון ויסקי ממש שווה אבל לכו על איזה קוקטייל  סטייל גת דאקירי תודו שהשם עושה חשק) שכולל רום מתובל בחילבה וסירופ גת על ליים שיוצר קוקטייל כיפי וחמצמץ, הוספנו לזה עוד קוקטייל על בסיס רום עם הל ופולי קפה שבכלל התחיל את הערב באנרגיות .
אפשר לאכול? אז קדימה. זוכרים שאמרנו שיש במקום גריל פחמים ענק? תתכוננו לפינוקים.

לקחנו מנה של סלטי הבית ולחם שהלכו לכיוון המזרחי לייט והיו חביבים, אולי שווה לוותר על הפחמימות האלו להתמקד בפחמימות מושחתות יותר כמו עראייס מדהים, גדוש בריח של קלייה, לוהט ומלא מיצי בשר בכל ביס, כזה שכיף להתלכלך איתו. בכלל עראייס זו מנה אולטימטיבית -  פיתה משוחה בשמן זית קלויה על הגריל גדושה בבשר טרי או בדגים – מה רע יכול לצאת מזה.
כדי לא להרגיש מושחתים מידי הוספנו לעראייס (47 שקלים) גם צלחת של דגים כבושים (62 שקלים) שהגיעו היישר משוק הדגים בשוק וכללה סרדינים, אינטיאס, טונה צרובה ולברק ומעורב של פטריות טריות, עגבניות וחוואייג  (41 שקלים) כי חייבים קצת ירק עם כל זה.
המקום כבר מתמלא, האווירה נכנסת אל תוך הלילה ואנחנו כבר בנויים לשתי כוסות ויסקי ומנות יותר רציניות. הבשר מגיע מגידול ישראלי בלבד ברמת הגולן ומרגישים את זה בטעם של הבשר. סוכריות של פילה טלה (58 שקלים) הגיעו כנתחים קטנטנים צרובים בקטנה עם דבש והל וחוסלו בשניות, הצלעות ברוזמרין מעושן (74 שקלים) לעומת זאת שיגעו לנו את הפה בטעם העז שלהן ובנימוחות הבשר,  ממש מצאנו את עצמנו מוצצים את העצמות עד תום. אני אודה שלזה הוספנו את צ׳יפס הבית נטו מתוך צורך עז בקצת שחיתות. הציפס הכיפי הזה מגיע כערימה של עיגולי תפוחי אדמה קריספיים שאי אפשר להפסיק לנשנש. מבחינתי הייתי מגיעה לפה לדרינק וציפס. טוב, אולי גם עראייס קטן ליד.

המנות לא קטנות ומאד איכותיות, השירות פה מתותק ולא עובד על הקטע השכונתי בלבד אלא בא לתת חוויה של בר אלכוהול ואוכל איכותי. מחירי האוכל סבירים ורוב המנות נעות באיזור ה-50 שקלים.

אבל יותר מכל יש פה אווירה, אווירה שמשלבת את הקסם של שוק הכרמל והסקסיות של הלילה התל אביבי ובהתאם גם האנשים שבאים הם מיקס מסקרן שכדאי לפגוש.תהנו

בשבוע הבא אספר לכם על עוד  2 מקומות אוכל בתוך השוק לצהרי שישי מלאי שמש

ליילה- הכובשים 55 תל אביב כשר

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים