חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

קרנות נאמנות - למי כדאי?

 

אז יש לכם קצת כסף פנוי, הודות לכך שחסכתם אותו בעבודה קשה, קיבלתם אותו בירושה, או מכל סיבה אחרת. אתם חושבים להשקיע אותו אבל לא לגמרי מכירים את האופציות הקיימות

 

אז יש לכם קצת כסף פנוי, הודות לכך שחסכתם אותו בעבודה קשה, קיבלתם אותו בירושה, או מכל סיבה אחרת. אתם חושבים להשקיע אותו אבל לא לגמרי מכירים את האופציות הקיימות. אחת האופציות ששמעתם עליהן היא השקעה בקרן נאמנות. על מנת שתוכלו לחשוב ולהחליט על הנושא בצורה מושכלת, מאמר זה יסביר מהי קרן נאמנות, מהן יתרונותיה וחסכונותיה, ועוד.

קרן נאמנות – מה זה אומר?

קרן נאמנות דומה לתיק השקעות גדול, בו מנוהלות ההשקעות של מי שמשקיעים בה את כספם. מטרתה של קרן הנאמנות היא השקעה משותפת בניירות ערך שתניב רווחים משותף מהחזקתם ומעסקאות הנעשות בהם. לקרן נאמנות יש מנהל קרן או מנהל השקעות שמנהל אותה, והיא פועלת עפ"י הסכם נאמנות שפרטיו מפורסמים בתשקיף.

לקרן נאמנות מצטרפים באמצעות רכישת יחידות השתתפותבקרן, כאשר כל משקיע זכאי להשתתף ברווחים ביחס לחלק מהקרן בו הוא מחזיק. מנהלי הקרן גובים מהמשקיעים דמי ניהול ודמי נאמנות, מה שמקטין את התשואה שלהם על ההשקעה. קרנות נאמנות נסחרות בבורסה באופן שונה מניירות ערך רגילים; מחיר הקרן נקבע בסוף כל יום מסחר, והוראות קניה ומכירה ניתן להעביר עד לשעה מסוימת או בשני טווחי זמן,בבוקר ובצהריים.

אלו סוגים של קרנות נאמנות קיימים?

קרנות נאמנות משתנות על פי המוצרים בהן הן משקיעות, אופי ההתאגדות, סיווג לפי מדיניות השקעה, ומדיניות חלוקת הרווחים. מדיניות חלוקת הרווחים יכולה להיות קרן צבירה, או קרן המחלקת הרווחים. אופי ההתאגדות יכול להיות קרן פתוחה או קרן סגורה. מדיניות ההשקעה של קרן יכולה להיות עבור אג"ח במט"ח, אג"ח ממשלתיות, אג"ח צמודות למדד, אג"ח לא צמודות למדד, מניות בשווקים מתפתחים, מניות בשווקים מפותחים, מזומנים, אופציות ועוד.מעמד המיסוי של קרן נאמנות יכול להיות קרן חייב או קרן פטורה.

עוד סוגים של קרנות הן קרן גמישה (שלא חייבת להשקיע דווקא באפיק מסוים), קרן ממונפת (קרן שמשקיעה בנגזרים שונים בסיכון גבוה), קרן מתמחה (שלפחות 80 מהנכסים שלה הם באפיק השקעה יחיד) ועוד.

היתרונות של קרן נאמנות

להשקעה בקרן נאמנות יתרונות רבים. ראשית, מי שמנהל את הכסף בקרנות אלה הם מנהלי השקעות מומחים בתחומם. שנית, בקרן נאמנות ניתן לפזר את ההשקעה ובכך לצמצם את הסיכונים, זאת בניגוד להשקעה ישירה בניירות ערך. שלישית, בניגוד לרכישת ניירות ערך, לא חייבים סכום התחלתי גדול כדי להשקיע בקרן נאמנות, ניתן להשקיע בסכומים נמוכים. רביעית, קרנות נאמנות מתאפיינות בנזילות, כלומר, בכל שלב שהוא ניתן להפוך את ההשקעה לכסף מזומן. חמישית, קרנות נאמנות מצטיינות בגמישות – אפשר לעבור מאפיק השקעה אחד לאחר בכל זמן שהוא ובעלות נמוכה. ושישית, קיימת שקיפות גבוהה בקרנות נאמנות – הן מחויבות לפרסם את שערי הקרנות, תשקיף ודו"חות כספיים ובנוסף הן מפוקחות על ידי גורמי הרגולציה.

אמנם דמי הניהול של קרנות האמנות פעילות הן גבוהים, אך אנשים רבים מוצאים שהיתרונות גוברים על חסרון זה. בכל מקרה, כאשר שוקלים להשקיע בקרן נאמנות, מומלץ ללמוד ולחקור את הנושא לעומק במקורות כמו אתר הבורסה, אתרים ומדריכים אונליין שעוסקים בקרנות נאמנות, הרצאות בתחום, וכן התייעצות עם חברים או בני משפחה שמנוסים בתחום.

 

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים