חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

אור יהודה - ראש העיר לשעבר הורשע בעבירות מין ושחיתות

 

בית המשפט המחוזי בת”א הרשיע הבוקר יום ב’ את דוד יוסף בשורה ארוכה של עבירות מין ועבירות שחיתות. השופט רוזן ”גרסתו מבישה, התנהגותו כוחנית, מעשיו מושחתים”.

 

הסטטיסטיקה מראה שאחת מכל 4 נשים חווה הטרדה מינית. אחת מכל 8 נשים חווה תקיפה מינית. בסטטיסטיקה זו נכללת כמובן גם הטרדות/תקיפות במקום העבודה. 

נשים לא מעטות חוו מקרי הטרדה/תקיפה, ונאלצות לשתוק. השתיקה צורמת היות והאירוע עדיין מתחולל בנפשן, אך חשיפת המקרה וההתמודדות הכרוכה בהגשת תלונה קשה לא פחות. ישנם מקרים בהם מנסים הארגונים לטייח את המקרה, משיקולי מערכת וחוסר רצון להיחשף בתקשורת, ולעיתים, לאחר סאגה ארוכה של הגשת תלונה, עימות עדויות, נאלצות המתלוננות להיווכח שמערכת המשפט מקלה ראש ומגיעה להסדרי טיעון ו/או עונשים קלים.   

בעוד שהמדיה לא מפסיקה לספק עוד ועוד כותרות על מקרי תקיפה והטרדה מינית, וטרם שנרגענו מההפגנה שנערכה אתמול כנגד פסק הדין במשפט בוכריס, הורשע הבוקר דוד יוסף, ראש עיריית אור יהודה לשעבר:

בית המשפט המחוזי בתל אביב בראשות השופט דוד רוזן הרשיע הבוקר (יום ב’) את דוד יוסף בשורה ארוכה של עבירות מין ועבירות שחיתות. "גרסתו מבישה, התנהגותו כוחנית, מעשיו מושחתים". תיאר השופט רוזן את מעשיו של יוסף.

יוסף הואשם ב-16 סעיפים מכלל האישומים נגדו, ביניהם - בעילה אסורה בהסכמה, מעשה מגונה תוך ניצול יחסי מרות, הטרדה מינית, עבירות מרמה והפרת אמונים, ושיבוש הליכי משפט וחקירה. לפי האישום הוא "ניסה לגרום לנשים האמורות לקיים איתו יחסי מין בדרכים שונות - ליטף אותן, נישק, נצמד לגופן ופנה אליהן בביטויים בוטים המתייחסים למיניותן, ביצע באופן שיטתי מעשים בעלי אופי מיני כלפי נשים רבות שהוא פגש במהלך עבודתו".

במשך שתי קדנציות משנת 2007 עד 2015, כיהן יוסף בראשות העירייה. בתקופה זו נאשם בשורה ארוכה של ביצוע עבירות מין תוך ניצול מעמדו, מול יותר מעשר נשים שהעידו נגדו.

הפרשה נחשפה על ידי ב’, מזכירתה של א’ שהתלוננה גם היא נגד יוסף. על פי כתב האישום, נישק יוסף את ב’ על שפתיה ללא הסכמתה, הציע לה לעלות לחדרו כדי לעשות לה עיסוי במהלך טיול של עובדי העירייה, והיא סירבה. ובהזדמנות נוספת צבט את פטמתה, מעל חולצתה, ללא הסכמתה.

לפי כתב האישום, יוסף העביר אותה למחלקה אחרת בעלת תנאי עבודה ירודים יותר, אסר עליה להיכנס לבנייני העירייה, עד להחלטתו לפטרה. מנהלת המחלקה שנתבקשה להוציא מכתב על אי הערכתה לתפקודה של ב’, לא מילאה אחר דרישתו וגם היא פוטרה ונאסרה להיכנס למחלקה.

עם נשים שנעתרו להצעותיו, ניהל יוסף מערכות יחסים רומנטיות, והן אופיינו בהטבות ומלגות, חלקן מנכסי העיריה. כך לדוגמה עם ט’, צעירה בת 33, אם חד-הורית לילד בן תשע, אשר הצטרפה לטיול עובדי העירייה, בשם בדוי, וקיבלה חדר לבד, בעוד ששאר עובדי העירייה, שוכנו בחדרים זוגיים.

יוסף טען במהלך המשפט כי קבוצת יריבים פוליטיים קשרה קשר לפעול נגדו, הפיצה שקרים ובדתה סיפורים - והמשטרה הלכה בעקבותיהם. "ריסקתם את האמ-אמא שלי. אתם חוזרים הביתה, אני אין לי לאן לחזור. כשאני חוזר אני צריך לראות מה עושים לי בכל תוכניות האירוח ובארץ נהדרת, למה? למה?"

בחקירתו במשטרה נשאל אם ניהל מערכות יחסים רומנטיות או אינטימיות, וענה: "לא ניהלתי מערכת אינטימית עם אף אחת מהעובדות. אולי יחסי חברות אבל לא קשר רומנטי". השופט רוזן כתב כי "דברים נחרצים אלו התפוגגו והתמוססו נוכח עדויות עדות התביעה שהעידו בבית המשפט, ודברים שהנאשם עצמו מסר עוד בחקירתו ובעדותו".

היום כאמור הורשע יוסף, ולנו רק נותר לקוות שנחווה פחות מקרים בהם גברים מנצלים מרות, מעמד וכוח כנגד נשים.

קרדיט לתמונת דוד יוסף - מוטי קמחי

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים