חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: חיי שרה תשע”ח

 

לאחר שביקרנו בקבר שמואל הנביא והרב מרדכי אליהו ז”ל, בהמשך דבר שריגש אנשים רבים היה ביקור בביתו של הרב עובדיה יוסף ולחוש  את האווירה של קדושה ששוררת בו עד היום ארבע שנים אחרי פטירתו.

 

השבוע ביקרנו עם כשמונים עובדות ועובדים של עיריית מודיעין בקבר רחל. לאחר שביקרנו בקבר שמואל הנביא והרב מרדכי אליהו ז"ל, בהמשך דבר שריגש אנשים רבים היה ביקור בביתו של הרב עובדיה יוסף ולחוש  את האווירה של קדושה ששוררת בו עד היום ארבע שנים אחרי פטירתו.

אני מוכרח לציין שהיו לחלק  מהנשים חששות וסקפטיות לגבי הצורך לעלות או "להשתטח" על קברים. נכון, ישנה אופנה  ההולכת ומתעצמת לבקר בקברי צדיקים (אומן , מירון , עמוקה וכדומה) ואיני נחשב כחסיד של התופעה , השבת נקרא לראשונה על  קבורתה של האימא הראשונה שרה. אברהם מתעקש לנהל משא ומתן ממושך ורק לאחר תשלום בכסף מלא  קובר את אשתו במערת המכפלה בחברון. מאז ומעולם נחשב למקום יהודי ולא צריכים להתרגש מהחלטה שערורייתית של אונסקו  להפריך זאת.

עיקר ההשתתפות במסע כזה צריך להתבסס על לימוד חייו של הנפטר  או הנפטרת ולא על מותם.  גם שם הפרשה "חיי שרה " ולא מות שרה מדגיש זאת. ולכן התורה מספרת שאברהם מגיע לספוד לשרה- לספר על מעלותיה (ואחר כך) לבכותה. אנו אמורים לקחת ללבנו מסקנות ומוסר מחייהם של הצדיקים והאישים כשאנו מבקרים בקברם ולמצוא איך אנחנו יכולים ללמוד מהם ולהתחבר אליהם בחיינו היום יומיים.

שבת שלום.

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים