חיפוש
 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

עיצוב הגינה בחורף – כיצד תעשו זאת?

 

החורף מציב אתגר משמעותי בפני גינות פרטיות. במאמר הבא נסביר באיזה כלי גינה כדאי להשתמש, איך מעצבים את חלל החוץ ומה אפשר לעשות בשביל לספק לצמחים השקיה מספקת

 

החורף בישראל מתאפיין במזג אוויר תנודתי ולצד ימים גשומים וסוערים יש גם שבועות ארוכים של שמש. כתוצאה מכך, בעלי גינות חייבים להביא בחשבון את תנאי האקלים על הצמחים והפרחים ולעצב בהתאם את חלל החוץ. השאלה היא כיצד עושים זאת בצורה נכונה ואיך משלבים בין העיצוב לבין השקיה. בנוסף, יש להביא בחשבון את היתרונות של התייעצות עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות.

טיפים כלליים לתחזוקת גינות בחורף

הכי חשוב לנצל את מזג האוויר לעבודות קשות שבדרך כלל נהוג לדחות בגלל החום של הקיץ. בין היתר ניתן לצאת לגינה בעונות המעבר ובחורף בשביל לנכש עשבים שוטים, להפוך אדמה ולשתול עצים. באותה הזדמנות רצוי לזהות מזיקים שמגיעים לגינה בתקופת החורף ולהתמודד איתם בעזרת חומרי הדברה. כמו כן, יש לדאוג לריסוס מפני מזיקים ולפתרונות יעילים שנמכרים בחנויות "עשה זאת בעצמך".

בחירת כלי גינה

כלי גינון שמתאימים לעבודה בחורף יכולים לסייע להיבט האסתטי ולעיצוב. בהקשר הזה יש מספר כללי מפתח שמנחים בעלי גינות ואנשי מקצוע:

א. גיזום ענפי העצים – הכלים שמתאימים לעיצוב גינה בחורף יכולים לסייע בגיזום של ענפי העצים. כלים אלו נותנים מענה על צרכים פונקציונאליים ואסתטיים כי הם לא רק משפרים את מראה הצמחים, אלא גם עוזרים לחדש את העץ ולעודד אותו להצמיח עלים טריים.

ב. שתילות צמחים עונתיים – גינה חדשה וצמחים שרק עכשיו נשתלו בהתאמה לתנאי האקלים בחורף משאירים הרבה מקום פנוי והמון אור טבעי של השמש. בנוסף, העצים בשלכת משפרים את תנאי הסביבה ומאפשרים שתילת צמחים עונתיים של חורף.

ג. דישון מדשאות וצמחים – אין צורך בכלי גינה ספציפיים בשביל לבצע דישון של מדשאות וצמחים, אך זה לא פחות חשוב משאר העקרונות המנחים של עיצוב גינות בחורף. מומלץ לדשן מדשאות לקראת החורף בעזרת קומפוסט דשן אורגני, בעוד את מערכת הדישון האוטומטית של צמחים כדאי להפסיק לאורך החורף ולחדש רק עם תחילת הלבלוב.

מה לגבי השקיה?

אין טעם להשקיע בתהליך המורכב של עיצוב גינות בחורף בלי לדאוג להשקיה נכונה. מטרת ההשקיה היא להעניק לצמחים את הבסיס המתאים ולמנוע הצפה ועומס מים. אין סיבה גם לסגור את מערכת ההשקיה בחורף או להפסיק להשקות את הגינה באופן סדיר, אלא צריך לווסת אותה. ויסות של מערכת ההשקיה יאפשר לגינה להפיק מקסימום תועלת מתנאי האקלים של החורף. עם הפסקת הגשמים ניתן לחזור להפעלה רגילה של מערכת ההשקיה ולוודא שהצמחים לא נפגעו.

מעורבות אנשי מקצוע

רוב האנשים הפרטיים שמנסים לעצב לבדם גינות פרטיות בחורף נתקלים בשורה ארוכה של שאלות ותהיות. אפשר למצוא חלק מהפתרונות באתרי האינטרנט ובמידע שניתן על ידי חברות שמייצרות כלי גינון, אך במקביל כדאי גם לקחת בחשבון את היתרונות של מעורבות אנשי מקצוע. גנן מקצועי או אפילו מוכרים בחנות פרחים ישמחו להסביר לבעלי גינות מה לעשות בשביל לטפח אותן בחורף ואיך לעצב אותן לקראת העונה הקרה.

החשיבות של עיצוב גינות בחורף

בסופו של דבר, החורף הוא חלק בלתי נפרד מעונות השנה. לא צריך להיבהל מתנאי האקלים בחורף וכל גינה יכולה לשרוד אותו. כדאי רק להישאר עם אצבע על הדופק כדי להתעדכן לגבי פתרונות הדישון והגינון החדשים, לא לשכוח את העיצוב ולאסוף מידע.

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים