חיפוש
 
לדף הבית >>     חדשות פתח תקווה והסביבה >>

פתח תקוה תציין השנה 140 שנים להיווסדה

 

בט”ו באב ה תרל”ח, 8 ביולי 1878 נוסדה המושבה פתח תקוה שמקור שמה לקוח מספר הושע - ”ונתתי לה את כרמיה משם, ואת עמק עכור לפתח תקוה”.

 

בט"ו באב ה’ תרל"ח, 8 ביולי 1878 נוסדה המושבה פתח תקוה שמקור שמה לקוח מספר הושע - "ונתתי לה את כרמיה משם, ואת עמק עכור לפתח תקוה".
החל מחודש ינואר 2018 תציין פתח תקוה, אם המושבות, 140 שנה להיווסדה וכל הפעילויות המתוכננות של אגפי העירייה יהיו בסימן 140 לפתח תקוה.
האירוע שיפתח את חגיגות ה-140 הינו "הציפורים כאן מצייצות..." כנס היסטוריה ושימור שיתקיים ביום רביעי 24.1.18 בשעה 17:30 באודיטוריום יד לבנים (עלות כניסה 10 ₪), ובו שני מושבים. הראשון בהשתתפות סגן רה"ע וראש מינהל התרבות איתי שונשיין ופרופסור יוסי בן ארצי מהחוג ללימודי א"י באוניברסיטת חיפה על ייחודה של פתח תקוה אל מול מושבות העלייה הראשונה. והמושב השני בהשתתפות חברת הנהלת העיר צביה לבובי החברה בוועדה לשימור אתרים בפתח תקוה אשר שימשה גם כועדת ההיגוי לכנס זה, ד"ר חוה ארליך מהנדסת העיר, אדריכלית מיכל פירסטון על ההתפתחות הפיזית של פ"ת בעשרים הראשונים לקיומה והגב’ מוניקה כהן יו"ר עמותת פתח תקוה זה אני-עשרים שנות שימור באם המושבות. בתכנית האמנותית תופיע הזמרת דלית כהנא והסופר והמשורר יורם טהר לב יופיע בקטעים מתוך המופע "איזו מדינה". את האירוע תנחה טל בן נון גלז מנהלת מחוז מרכז, המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל. האירוע הינו פרי שיתוף פעולה של עירית פתח תקוה בשיתוף המועצה הארצית לשימור אתרי מורשת בישראל ועמותת "פתח תקוה זה אני".
לציון 140 לעיר הוחלט על עיצוב לוגו מיוחד שילווה את כל הפרסומים והעשייה. הלוגו עוצב ע"י המעצבת הגרפית ויויאן סהר. הלוגו משקף את היציבות וההיסטוריה של העיר, מול הדינאמיות והעמידה באתגרי החדשנות. הצבעים שנבחרו ללוגו הם צבעי האדמה - החום, הירוק והכתום המייצגים את הפרדסים של פתח תקוה בראשיתה. צבעי התכלת והצהוב מייצגים את השמים והשמש המשדרים את המהות האופטימית של העיר.
ראש העיר איציק ברוורמן "השנה העיר פתח תקוה חוגגת 140 שנים להיווסדה. אני מאמין כי מייסדי המושבה ומקימיה לא חלמו כי המושבה החקלאית תהפוך לעיר החמישית בגודלה במדינת ישראל, עיר בה חיים למעלה מ-260,000 תושבים ויש בה אזורי תעשייה נרחבים ומערכת חינוך משובחת. אנו נציין את יום ההולדת לעיר בפעילויות חינוך ותרבות שישתלבו בתכניות השנתיות, ונציין זאת כמובן בעדלאידע ובחגיגות יום העצמאות ה-70 למדינה. אני מאחל יום הולדת שמח לעיר ולתושבים".

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים