חיפוש
 
לדף הבית >>     בריאות >>

האם אפשר גם בלי כדורים ? מאת אביהו קוזי מומחה ברפואה סינית וכאב.

 

מדיטציית מיינדפולנס הינה נגזרת עכשיות של מדיטציה בת אלפי שנים שמטרתה היא לחיות את העכשיו ולא את המחר, לנטוש את החרדות ולבנות את עצמך בלי דאגות

 

השימוש בתרופות פסיכיאטריות במגמת עלייה חדה ביותר, שזה כבר מגיע למצב מגוחך: 10 אחוזים מהישראלים נוטלים כדורים פסיכיאטרים 8 אחוזים נוטלים טיפול תרופתי נוגד חרדה. בארה"ב, המצב כמובן גרוע עוד יותר.
בארה"ב, "אייביפלי" תרופה נוגדת חרדה והתקפים פסיכוטיים היא תרופת המרשם הנמכרת

ביותר. קרובות אליה בטבלת המכירות הם הציפרלקס ( תרופה מסוג SSRI ) נוגדת דיכאון וחרדה, ופרוזאק (תרופה דומה ללא צורך במפגש עם הפסיכיאטר לשם קבלת מרשם אלא רק רופא משפחה). הקלות הבלתי הנסבלת של החלוקה ההמונית של נוגדי דיכאון וחרדה היא לא בריאה ולדעתי גם לא אחראית. זה משתי סיבות עיקריות:
הראשונה היא שהשימוש בכל תרופה ובמיוחד בתרופה פסיכיאטרית מוביל להסתגלות למינון התרופה, ועם הזמן המטופל יהיה זקוק לעוד ועוד ממנה על מנת לקבל את אותה השפעה מרגיעה שקיבל בעבר. 
השניה והחשובה אף יותר היא רשימת תופעות הלוואי: תופעות הלוואי בשכיחות גבוהה של פרוזאק הם: בחילות,נדודי שינה , דיכאון, פרכוסים בעיות עיכול, אימפוטנציה ועוד. 
תופעות הלוואי בשכיחות נמוכה הם: לחץ דם גבוה, כאבים בחזה, סיוטי לילה, הזיות ותוקפנות.
במחקר שנעשה במחלקה לבריאות הנפש באוניברסיטת טורונטו,קנדה [1] מצאו שטיפול בדיקור למשך 5 שבועות יעיל מאוד לטיפול בחרדות, דיכאון והפרעות שינה. לרפואה הסינית יש המון ידע וניסיון בטיפול הנפש. זאת כיוון שראשית, הגישה היא שונה, גוף- ונפש לפי הרפואה הסינית מהווים מערכת אחת. כך למשל, אין מילה סינית ל"נפש" אלא היא מיוחסת כגוף ולכן הכלים הם שלובים יחדיו. הרפואה הסינית רואה בהפרעות אלו סימפטומים של כמה מערכות. 
אילו הסימפטומים: 
איכות שינה ירודה 
אנמיה
פחדים
ציפורניים שבירות
רתיעה מקור
מחסור בתחושת רעב
כאבי ברכיים ואו גב תחתון 
תחושת עייפות כללית לאורך כל היום

חוקרים ממחלקת נוירופסיכולוגיה מאוניברסיטת ויקוסין בספרד קבעו שמדיטציה מסוג מיינדפולנס יעילה יותר או ביעילות דומה לטיפול בדיכאון חרדה וחוסר נחת (MALEISE) [2]. 
מדיטציית מיינדפולנס הינה נגזרת עכשיות של מדיטציה בת אלפי שנים שמטרתה היא לחיות את העכשיו ולא את המחר, לנטוש את החרדות ולבנות את עצמך בלי דאגות.
רבים שואלים אותי מה אפשר לעשות בנידון והתשובה היא חד משמעית: בשילוב של שני הכלים האמפיריים האלו התוצאות מצוינות וללא תופעות לוואי- חוץ מעלייה דרסטית בחיוכים. השילוב של שניהם נותן אפקט מקיף שכולל גם מטפל מקצועי וגם עבודה אישית, וזוהי הדרך האמיתית והבלתי תלוייה לשחרר את החששות והדאגות גם מייד וגם לשאר החיים.

אביהו קוזי , מומחה ברפואה סינית. 

חפשו אותנו בפייסבוק (:

או בטלפון 0526084041.

 

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים