חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

יום ספורט גמלאים: השגרה - האויב הגדול של המוח

 

הגשם והקור לא עצרו את גמלאי בקעת אונו , שהגיעו להשתתף בכנס בריאות בנושא ”רגע חושבים” בקריה האקדמית השבוע. מחלקת הספורט בניהולו של ישראל שצ’וצ’ינסקי  ארגנה יום גדוש בפעילויות בנושא המוח, בשיתוף עם עמותת על”ה ואגף הרווחה בעיריית קירית אונו.

 

הגשם והקור לא עצרו את גמלאי בקעת אונו , שהגיעו להשתתף בכנס בריאות בנושא "רגע חושבים" בקריה האקדמית השבוע. מחלקת הספורט בניהולו של ישראל שצ’וצ’ינסקי  ארגנה יום גדוש בפעילויות בנושא המוח, בשיתוף עם עמותת על"ה ואגף הרווחה בעיריית קירית אונו.

היום נפתח בהרצאה על שימור ושיפור היכולת המנטלית ע"י מכון פויירשטיין והגמלאים למדו כי מגיל 45 המוח הולך ומצטמק ולכן יש חשיבות מרובה ללמוד דברים חדשים, לעשות פעולות חדשות . חשוב לאמן את המוח 20 דקות ביום  דרך דיבור בקול רם, לעורר זיכרונות ותיקים, לפגוש וליצור קשרים עם אנשים וכמובן ליצר פעילות גופנית, עם קואורדינציה ושיווי-משקל שמאמנים אזורים אחרים במוח.

ד"ר אילנה זילבר, תזונאית ומדענית חיברה את הקשר בין פעילות המוח לבין פעילות המעיים. באמצעות החיידקים במערכת העיכול מופרשים חומרים לזרם הדם, מגיעים למוח ומשפיעים עליו. כמו כן, הובהר שיש קשר בין החיידקים לדיכאון וחרדה, לפרקינסון ,הפרעות אכילה ואף לאוטיזם .

הגמלאים התנסו גם בסדנאות של תרגילים למוח, בסדנה "לגעת בקול" שהייתה חוויה מרגשת ונוגעת, שאפשרה מרחב לנשום עמוק ולשיר ביחד, להתרחבות הלב ככלי שמרפא את הנפש.

בסדנת נשימה, עשרות משתתפים קיבלו את המתנה הגדולה ביותר - להכיר מחדש את מה שהם רגילים לעשות כל הזמן - לנשום! אבל בצורה יעילה יותר. הם חיברו את ההבנה איך הנשימה  מושפעת ממחשבות, רגשות ויציבה ואיך היא משפיעה על כל תחומי חיינו.

המפגש המוצלח הסתיים במופע מרגש של אנבל שלום שסחף את הגמלאים בחדוות השמחה והריקוד.

ישראל גל, ראש העיר קריית אונו מסר: אני מאחל לכם הגמלאים להמשיך לתרגל, להתעמל, ללמוד, להתנדב, להשקיע בקשרים חברתיים ולחייך, כי השגרה הינה האויב הגדול של המוח. את כל זה ניתן לעשות ביומיום באמצעות הפעילות המיוחדת לגמלאים בעיר שלנו המתופעלת על ידי מחלקת הספורט העירונית ובאמצעות החוגים המגוונים והפעילות החברתית לימודית של עמותת על"ה."

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים