חיפוש
 
לדף הבית >>     >>

יש לי בעיה איציק / איציק הליצן

 

לאיציק הליצן שלום קוראים לי מעיין ואני בת 11 אני נראית בוגרת לגילי , ויש לי בעיה שבכל מקום שאני הולכת מתחילים איתי בנים ואפילו אנשים מבוגרים שנותנים לי מחמאות שאני נראית טוב

 

דברים מהלב: שלום ילדים אני רוצה לשתף אתכם בחוויה מאוד מיוחדת שעברתי לפני שבוע. בדרך כלל אני מופיע בארץ בשפה שלנו עם הבדיחות שלנו ועם ההוויה הישראלית שיש בארץ .ולפני כשבוע חזרתי מהופעות לילדים בגרמניה , הופעתי שם בבתי חולים לילדים ובבתי אבות ,וביקרתי בגני ילדים ובבתי ספר. טסתי לעיר שנקראת דורמגן בצפון גרמניה לפי הזמנה של ראש העיר שם .ובאמת ראיתי בזה שליחות גדולה במיוחד אחרי יום השואה וימי הזיכרון והעצמאות למדינת ישראל .

ליצן יהודי ציוני ממדינת ישראל מופיע על אדמת גרמניה עם דגל מדינת ישראל. לשמחתי הגדולה תושבי העיר וילדי העיר דורמגן קיבלו אותי וארחו אותי בהמון אהבה וברמה הגבוהה ביותר. הבנתי שילדים מכל העולם ולא משנה את השפה שהם דוברים צוחקים מאותם קטעים מצחיקים במופע ,וזה מאוד חיזק אותי . אפילו בביקור בבית חולים לילדים ששם אין ליצן רפואי נתתי להם את התובנה בחשיבות הליצן הרפואי בטיפול בילד. ואכן התקשורת המקומית מאוד אהבה אותי והיו לי כמה כתבות יפות וגדולות בכמה עיתונים בגרמניה. וכיף לקום בבוקר לפתוח את דלת החדר במלון ולראות עיתון והתמונה של איציק הליצן בגדול. אני ראיתי שליחות מאוד גדולה בטיסה שלי לגרמניה ,

כי הרבה ילדים ותושבים שם שלא ידעו על מדינת ישראל הכירו את מדינת ישראל בצורה שונה וחיובית ,ובהחלט הרגשתי שגריר גדול של המדינה שלנו. לאנשים שם יותר קל היה להתחבר לליצן מאשר לפוליטיקאי שמגיע לביקור. השמחה הצחוק והצבעוניות השאירו טעם של עוד .ואכן חזרתי מיד למופעי ל"ג בעומר והשתתפתי בתהלוכת חב"ד בתל אביב כשצעדנו מגן מאיר לגינת שינקין בתל אביב וכל הילדים קיבלו הפתעות וכשאני רואה את אנשי חב"ד שעוסקים בקרוב לבבות בין דתיים לחילוניים זה מחמם את הלב לראות ולהרגיש את השמחה ביום המיוחד הזה מלבד המדורות.. מאחל לכולנו שבוע נפלא.

פינת המכתבים:

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי מעיין ואני בת 11 אני נראית בוגרת לגילי , ויש לי בעיה שבכל מקום שאני הולכת מתחילים איתי בנים ואפילו אנשים מבוגרים שנותנים לי מחמאות שאני נראית טוב. זה מאוד מלחיץ אותי במיוחד שכן שלנו שכל פעם שאנחנו נפגשים במקרה הוא אומר לי כמה שאני יפה וממש אישה קטנה וכל מיני היערות כאלה.. אני קצת מרגישה לא בנוח מכל ההערות של האנשים אלי .. מה אני צריכה לעשות לדעתך ? תענה לי בבקשה גם אם אתה חושב שאני מדברת שטויות..

תשובה: למעיין החמודה ראשית אני בכלל לא חושב שאת מדברת שטויות והנושא הזה מאוד רגיש וחשוב. ראשית הכל מתחיל בלבוש שבמיוחד עכשיו כשחם הבנות מתלבשות בצורה מאוד חשופה שמראה אזורים בגוף שאמורים להיות מכוסים  ולא צנועים . בנות שמתלבשות בצניעות ולא חושפות חלקים מגופן יותר מדי פחות מוטרדות . במיוחד בגילאים שלך .אני חושב שעם כל המתירנות שיש כיום חייבים למצוא את האיזון בקוד הלבוש. לגבי השכן שלך אני מציע לך לדבר על כך עם ההורים שלך ומילה אחת מההורים שלך אליו יכולים להפסיק את התופעה המביכה ו סקסיסטית הזו . לאדם מבוגר אין מה לתת מחמאות לנערה בגילך.

ההמלצה השבועית :

השבוע אמליץ לכם על הספר : "נשיקה בכיס ועוד נשיקה"  שכתבה שלומית כהן-אסיף בהוצאת הקיבוץ המאוחד- ספריית הפועלים. הספר מלווה באיוריה המלבבים של הילה חבקין   כולו שירי חברות-אהבה-נשיקות ולבבות. השירים נוגעים ומאירים בפשטות פיוטית חוויות ורגשות הנוגעים ליחסים בין חברים. כל אחד מאתנו יוכל להזדהות עם השירים ולזהות בהם משהו מוכר והדהוד אל חוויות ילדות, נעורים ובגרות. שירי האהבה האלה הודפסו על ספלים, פוסטרים, כרטיסי ברכה בגדי גוף, שמיכות ועוד.  " קַח אֶת הַנְּשִׁיקָה שְׁמֹר אוֹתָהּ בַּכִּיס. אִם תֵּלֵךְ לְאִבּוּד אִם מִישֶׁהוּ יַרְבִּיץ אִם מַשֶּׁהוּ יַכְעִיס יֵשׁ לְךָ נְשִׁיקָה בַּכִּיס. אִם תִּהְיֶה עָצוּב אִם דִּמְעָה שֶׁל גֶּשֶׁם תִּרְקֹד לְךָ עַל רִיס יֵשׁ לְךָ נְשִׁיקָה בַּכִּיס". מומלץ בחום.

הבדיחה השבועית:

 ילד הלך לבית הספר והיה לו בוחן פתע.

הילד חזר הביתה.

ואבא שאל: איך היו השאלות?

הילד אומר: השאלות היו בסדר, אבל התשובות..

 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

 

מדורים