חיפוש
 
לדף הבית >>     פרשת השבוע >>

אקטואליה מהפרשה: צו תשע

 

הפרשה פותחת בהוראה למשה  בהקשר לקורבנות:”צו את אהרון ואת בניו לאמור”, וכבר מסביר רש”י שהלשון ”צו” מדגיש את הצורך בזירוז לכוהנים. ומוסיפים חז”ל שהאדם זקוק לזירוז דווקא במקום שיש כביכול חיסרון כיס .קורה לעיתים קרובות שכל אחד מוצא תירוצים שונים

 

וכבר מסביר רש"י שהלשון "צו" מדגיש את הצורך בזירוז לכוהנים. ומוסיפים חז"ל שהאדם זקוק לזירוז דווקא במקום שיש כביכול חיסרון כיס .קורה לעיתים קרובות שכל אחד מוצא תירוצים שונים למה לא לעשות דבר מסוים ובטח כשהוא או היא חושבים שלא יצא להם טובת הנאה מהפעולה. כמה בדיחות רצות ברשתות החברתיות על העול בניקיונות לפני חג הפסח ועל ההוצאות הרבות. ורבים מהרהרים . אולי כל זה לא שווה.?ולכן התורה חוזרת ומשננת לנו  בהקשר לפסח את הצורך לספר וללמד את ארבעת הילדים חכם. רשע. תם ושאינו יודע לשאול,

כמה חג הפסח חשוב בתודעה שלנו.גם אם  יש לפעמים הרגשת עייפות והעדפה לצאת מהבית ולהתחמק מההכנות הרבות חובה עלינו להנחיל לנו ולדורת הבאים את חשיבות יציאת מצרים.

יש גם הרבה "חיסרון כיס" בהוצאות הרבות לחג  החל מחומרי ניקיון ולהבדיל ,הרבה  בשר ודגים ולפחות ארבע כוסות של יין . ובטח גם לעזור  בכסף ובמצרכים לנצרכים.

השבוע התבשרנו בכל אמצעי התקשורת על פעולה מדהימה וסודית שנעשתה לפני עשר שנים וכבר חווינו קרבות למי מגיע  קרדיט. לעומת זאת בשבת הבאה נקרא ונלמד על יציאת מצרים.

כל ההכנות ליציאת מצרים לא היו בחדרי חדרים . להיפך, משה מצווה את העם ומכין אותם בכל השלבים   ובסופו של דבר אינו לוקח את הקרדיט לעצמו ואפילו שמו אינו מוזכר בהגדה  .

תחשבו על זה.

שבת(הגדול)שלום   וחג  חירות כשר ושמח

 
 
 
 
ורום המומחים  של mcity

ורום המומחים של mcity

יולי לב

יולי לב

 

 

 

 

כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים